• Парк Перемоги. Залізничні та Аусфальские ворота.
  • Астрономічний бастіон.
  • Калінінградський зоопарк.
  • Парк культури і відпочинку «Юність».
  • Верхній ставок (озеро).
  • Музей Бурштину.
  • Росгартенскіе ворота.
  • Казарми Кронпринц.
  • Королівські ворота.
  • Закхаймские ворота.
  • Бункер Ляша (Бункер).
  • Витрати на другий день в Калінінграді.

Ох, сьогодні, напевно, буде найбільш насичений день в столиці Калінінградській області, тому що ми не просто гуляємо по місту, де темрява цікавих пам’яток і місць, а ми ще йдемо в Зоопарк.

Вчора ми зробили коло по південному Калінінграду, сьогодні чергу північній частині. День розпочався о 9 ранку, коли ми неквапливо вийшли з дому. Щоб зорієнтуватися, я відразу уявляю вашій увазі карту нашого сьогоднішнього маршруту з Калінінграда.Весь маршрут природно йдемо пішки.

Парк Перемоги. Залізничні та Аусфальские ворота.

І знову почалося все з воріт, ви ж пам’ятаєте, що я прагну зібрати всю колекцію? Отже, перші на черзі Залізничні ворота. Я ледве їх знайшла під валом, довелося перелазити через маленький паркан, щоб скоротити шлях.

Раніше, через ці ворота проходила залізниця до Балтійська (Піллау). Після Другої світової війни рух поїздів тут припинилося, так як перейшло на нову побудовану гілку. Тепер, ворота виконують роль пішохідної доріжки в парку Перемоги.

По самому парку ми теж пройшлися, вранці тут таке умиротворення і тиша. Крім дівчини з собакою ми більше нікого не зустріли. Ну і звичайно, пам’ятники відповідної тематики…

В кінці парку, в дальньому кутку ми помітили ще одну будову під насипом. Карта підказує, що це Аусфальские ворота. Воротами вони були, коли використовувалися за призначенням, а саме, аж до 20 століття, поки єдиний проїзд, призначався для пішоходів, не було закладено.

Так що тепер, дізнатися, що знаходиться по іншу сторону Аусфальских воріт, не представляється можливим. Пізніше ворота використовувалися як склад, потім були віддані школі міліції, як бомбосховище, а потім з них і зовсім зробили колектор стічних вод. Вони до цих пір приблизно так і виглядають.

Я піднялася на проїжджу частину, щоб подивитися, що знаходиться вище. А вище була тільки каплиця, збудована на початку 90-х.

Астрономічний бастіон.

Буквально через дорогу виднілося ще одне спорудження військових років з земляний «дахом». Підійшовши ближче, я прочитала на табличці: «Астрономічний бастіон» і автоматично почала шукати очима вхід. Метрах в 20 в ту і іншу сторону я не помітила жодної двері. Тоді ми обігнули пам’ятник воїнам першої світової війни і пройшли далі по вулиці.

Вхід знайшовся з іншого боку будівлі і не виглядав туристичним. Значить будова використовується під якісь приватні потреби. Ми зайшли у двір, сфотографували глуху напівкруглу стіну і вийшли.

Калінінградський зоопарк.

На перехресті з Театральною вулицею ми повернули ліворуч, 300 метрів і перед нами виникли ворота Калінінградського зоопарку. Ціна для великого зоопарку виявилася дуже смішний. До нас в Кіров за таку ціну привозять тільки один зал метеликів або мавп.

Вартість квитків в зоопарк:

• дорослий – 150 руб.
  • дитячий (3-7 років, школярі) – 50 руб.
  • студенти, пенсіонери – 80 руб.
  • багатодітна сім’я – 50 руб.
  • інваліди, ветерани, діти до 3-х років – безкоштовно

Час роботи: з 9:00 до 17:00 – каси закриваються на годину раніше.

Екскурсійне обслуговування у складі групи від 11 ос:

• дорослі – 50 руб.,
  • всі інші – 40 руб.

Індивідуальна екскурсія: 500 руб.

На вході є карта, але нам вона не знадобилася, можливо, вам буде корисна. Щоб збільшити, клікніть по зображенню.

Тут же за 90 руб. можна взяти в оренду ось такі суворі візки для дітей, досить смішно.

На перший погляд зоопарку вже даааавно потрібна реконструкція. І судячи за деякими закритим проходах і лісах на будовах – робота в процесі.

Зустрічають на вході радісні єноти. Побачивши гостей, вони відразу підбігають до того місця, звідки за всіма припущеннями має з’явитися частування.

Чомусь відгалуження з рогатими було перекрито, хоча всі тварини були у вольєрах. Випадково ми пройшли за машиною, яка розвозила їжу, тому вдалося деяких з них зняти. Треба було бачити, як цей олень позував на камеру.

А деякі вольєри і зовсім порожні, як цей. Таблички на них дуже забавні.

Так як березень вважається ще зимовим періодом, то теплолюбних тварин зразок мавп переселили у теплі приміщення. Чому ми були раді, так як самі від довгого ходіння почали замерзати на вулиці.

Розповідати про всіх тварин в подробиці я не буду, краще самі подивіться наживо. Скажу тільки, була дуже здивована величезній кількості різних видів. І не дивлячись на те, що я багато подорожувала, деяких з них я не бачила взагалі. Приміром, ледачих тигрів…

Львів, сумно высматривающих качок, що граються на волі…

Ведмедя на відстані 2-х метрів від моїх очей. Його завданням в той день було явно вичерпати всю воду з ямки.

Веселих зебр, які грають в догонялки.

Кудлатого зубра.

Незворушних лам.

Жирафів з великими сумними очима.

Сім’ю бегемотів у старому напіврозваленому радянському басейні.

І смердючих тапірів! Господи! Це було останнє приміщення, куди ми зайшли, хоч воно і знаходиться в початку зоопарку. Нам вистачило буквально 2-х хвилин перебування там, щоб потім ще годину смердіти ними, гуляючи вулицями Калінінграда.

Зоопарк був великий, ми витратили на нього не менше 2 годин точно. Тому, коли вийшли за його межі, то сильно зголодніли. Біля зоопарку була кафешка, але ціни там кусалися так само, як тигри на волі, тому я знову звернулася до карти 2гіс, щоб знайти щось подібне до їдальні. Не врахувала я тільки один факт – неділя.

Природно, коли ми досягли мети, їдальня була закрита. Ми ще трохи поплутали по здоровенною площі Перемоги, тому що я трохи не там згорнула.

Довелося задовольнятися каву з автомата і йти далі.

Парк культури і відпочинку «Юність».

Цей парк відомий в інтернеті фотографією з перевернутим догори дригом будинком. Парк Юність невеликий і я йшла сюди за цією фотографією. Насправді тут крім будинку є де погуляти і чим зайнятися.. Давайте по порядку.

Будинок догори дном. Цей будинок видно практично відразу з головного входу в парк. Ми не будемо поспішати, адже тут ще стільки всяких скульптур :).

На момент, коли ми підійшли до будинку, там був технічну перерву. Тут же на склі я побачила вартість квитків:

• дорослий – 150 руб,
  • діти до 7 років – безкоштовно (в супроводі батьків),
  • діти 7-13 років – 100 руб.

Всередині будинку, як я зрозуміла теж всі кімнати верх дном, відмінний візуальний атракціон. Розглядаючи деталі будинку, ми обійшли його колом, зробивши кілька фото.

Не дочекавшись відкриття, пішли далі.

Люнет Беттхерсхефтен або будинок Людмили Путіної. Для тих, хто не знав, парк Юність патронується колишньою дружиною нашого президента, так як парк – це місце її дитинства. І є в парку ще один цікавий будинок, збудований в стилі російського дворянського класицизму. Сьогоднішня назва йому — Центр розвитку міжособистісних комунікацій, а по простому – будинок культури для дітей. Будівля абсолютно новеньке, закінчене буквально в 2007 році за бажанням вищезгаданої пані.

А ось справжня назва того місця, де знаходиться ДК – Люнет Беттхерсхефтен. В інтернеті інформації не багато. З того, що вдалося знайти: люнет представляв фортифікаційна споруда в роки Другої світової війни – це був п’ятикутний рів з перешийком в тильній частині і бетонний каземат в центрі для укриття від вогню противника. Після війни люнет заріс деревами, перетворившись на місце риболовлі. Неподалік був літній кінотеатр і споруджена естрада. І як ви розумієте, знову історичний пам’ятник стерли з лиця Калінінградській області, щоб вибудувати освітня установа. В попередній статті я згадувала про те, що місцева влада не надто шанують пам’ятки історичного значення.

Крім усього іншого, в парку є безліч інших розваг:

1. Теж новеньке колесо огляду з заскленими кабінками, де можна проїхати за 120 руб. з людини.

2. Дзеркальний лабіринт.

3. Картинг з досить великою трасою і вартістю прокату – 500 руб. (діти) і 600 руб. (дорослі) за 10 хвилин.

4. Симпатична човнова станція з чайками.

Верхній ставок (озеро).

Через дорогу від парку Юність знаходиться найстаріша рукотворна споруда Кенігсберга — Верхній ставок, датований 1270 роком. Створили його руки лицарів Тевтонського ордена, запрудили притока річки Преголи, щоб розводити рибу.

До початку 20 століття місто не виходив за межі Верхнього ставу. Вже після поруч з озером був збудований престижний район Марауненхоф. Зараз, прогулюючись по берегу озера можна побачити безліч дорогих особняків незвичайної архітектури.

Як і в ті часи — Верхнє озеро є місцем відпочинку городян. Дно озера покрили шаром морського піску, в парку Юність була човнова станція, а по берегах розташовувалися купальні і невеликі кафе.

Дуже раджу тут прогулятися. Тим більше, що, зробивши невелике кільце через міст, можна вийти до вежі Дона або музею Бурштину.

Музей Бурштину.

До музей ми вийшли через невисоку арку. Сам музей розташований в оборонній башті Дону, яка є частиною колишнього вального зміцнення Калінінграда.Зліва від входу в музей знаходяться намети з сувенірами з бурштину. Можна заглянути сюди після музею.

Ні, я не буду вас мучити історією походу по 28 залах з бурштином, бо сама не люблю музеї. Однак з чистої цікавості, ми заглянемо всередину. Дворик заставлений різними арт-декораціями в тему і не дуже.

А після того, як за спиною закривається головна двері музею, ми потрапляємо в самий справжній бурштиновий магазин. Я не відразу касу знайшла серед цього хаосу торгашів. Скажу відразу, що сувеніри краще купувати в міських магазинах, дешевше, і знижку можна отримати.

А ось і каса. Спеціально для тих, хто горить бажанням відвідати єдиний у Росії музей одного мінералу, надаю інформацію.

Час роботи:

• жовтень — квітень: з 10 до 18;
  • травень — вересень: з 10 до 19
  • вихідний — понеділок;
  • каса припиняє роботу на годину раніше.

Вартість квитка:

• дорослі — 250 руб.
  • студенти — 160 руб.
  • школярі — 140 руб.
  • сімейний квиток — 500 руб.
  • пенсіонери в останню середу місяця — 20 руб.
  • безкоштовно студенти та особи до 18 років — остання неділя місяця

Після виходу з музею ми знову пройшли через знайому маленьку арку, щоб обійти стару вежу Дона навколо. Досить цікава споруда.

Росгартенскіе ворота.

Майже замкнувши петлю, ми вийшли до п’ятим за рахунком воротах у моїй колекції. Залишилося ще двоє. Нинішня будівля воріт було побудовано в середині 19 століття на місці старих однойменних. Останні теж ставилися до вальному зміцненню.

Мабуть, туристів тут більше, ніж де небудь. Позначається близькість популярного музею Бурштину, мабуть.

Казарми Кронпринц.

Що ми всі вальні зміцнення, так вальні зміцнення. Ось вам будь ласка ціла вулиця під назвою Литовська вал, уздовж якої по одну сторону дійсно тягнеться земляний вал.

На середині шляху моя карта повідомила, що ми побачимо якісь казарми Кронпринц. Однак, окрім кафе з подібною назвою нам на очі нічого більше не трапилося. Зате з іншого боку крізь іржаві ворота виднілися непогано збереглися залишки якогось військового споруди. Напевно це і були казарми, які входили колись у систему другого вального обводу.

Трохи пізніше дехто з місцевих порадив нам обстежити казарми, посилаючись на те, що там «є де походити». Не дивлячись на велику дірку в воротах, де могла б пролізти не одна собака разом, ми вирішили не заглядати в покинуті будови прямо в місті. Але, ви, дорогі друзі, можете не слідувати нашому прикладу.

Королівські ворота.

В кінці вулиці на протилежному боці я побачила Королівські ворота. Вони названі так на честь вулиці, по якій прусські королі йшли на військові огляди з Кенигсберского замку. Зараз у воротах черговий музей, присвячений Кенигсбергу.

Ми навіть вулицю переходити не стали заради них, пройшовши ще один квартал до останніх воріт.

Закхаймские ворота.

Нарешті останні ворота!!! І знову перед нами відносний новобуд, розташувався ще нижче по вулиці Литовський вал.

Спочатку побудовані закхаймские ворота були теж частиною вального зміцнення. Нинішні до кінця 19 століття служили пропускним пунктом в місто, поки не втратили свою функцію. Закхаймские ворота виділилися тим, що всередині замість музею ми можемо спостерігати різні виставки фотохудожників.

Бункер Ляша (Бункер).

Здавалося б, нам вже давно пора поставити крапку в наших сьогоднішніх поневіряння по місту Калінінград, але залишилося ще одне місце. Це бункер Ляша або музей штурму Кенігсберга. До нього ми пройшли по Московському проспекту, звернувши на Шевченка.

По дорозі попався міні-ринок з бабусями, торгують, хто чим може. У одній я купила пару кілограм зимових яблук. І тут же поруч примітила… проліски! Уявляєте, вперше їх бачу вживу! Адже для Калінінградської області проліски все одно що для нас мати-й-мачуха по весні – цілком звичайна справа.

Якби не карта, то я б ні за що не стала шукати музей серед житлових дворів. Орієнтуватися можна по пам’ятнику Канту. Втім, він теж не помітний з основних вулиць.

До того моменту, коли ми досягли бункера, той природно був уже закритий. І так зрозуміло, що ми нагуляли сьогодні досить багато.

А примітний музей тим, що з 1945 року в бункері на глибині 7 метрів під землею розташовувався штаб німецького командування. Зараз у залах відновлена обстановка військового часу і розміщені експонати та матеріали, що розповідають про те часу. Там же був підписаний наказ про капітуляцію генералом О. Ляшем. Звідси і назва бункера.

Витрати на другий день в Калінінграді.

Фізичні затрати на людину:

• пішки по туристичному маршруту – близько 15 км.
  • прогулянка по зоопарку – близько 4 км.

Фінансові витрати на двох:

• транспорт – 0 руб.
  • житло – 900 руб.
  • їжа – 200 руб.
  • пам’ятки – 300 руб.

Я трохи злукавила, сказавши, що це все на сьогодні. Насправді ми ще пройшли повз будівлі з дуже захоплюючою і сумною історією — Будинок Рад, але так як його можна віднести до центру міста, то про нього ви дізнаєтеся в цій статті. А на сьогодні, думаю, вистачить букв. Всі питання можна задати у коментарях, а сказати “спасибі” за статтю можна, натиснувши на кнопочки соціальних мереж нижче. До нових зустрічей!