• По місту Мингенчаур.
  • Пляжі і захід Мингенчаурского водосховища.
  • Намет і сильний вітер – дві речі не сумісні.

Салют всім читачам, мандрівникам і просто проходять повз! Всім відомо, що в Азербайджані є вихід до моря, а точніше до Каспійського моря. Однак, це треба їхати в бік Баку, а ми ще з Шекі не вибралися. На вулиці спека, у гості до нас ніхто ще не покликав і не відомо, чи покличе, а помитися було б непогано, тому будемо шукати водойму ближче. Якщо подивитися на карту, то найближчий великий пункт — місто Мингечаур (Мингечевир), і як раз там є досить таки відомий Мінгечаурське водосховище. Місцеві його ще називають Мінгечаурське море, тому що там є і пляжі, і хвилі, і пісок. Значить вирішено, їдемо туди.

По місту Мингенчаур.

На виїзді з міста Шекі нас висадили впритул до вантажівки, де продавалися кавуни. Поки ми з Милою обговорювали, як рухатися далі, російську мову почув продавець і почав питати про нашому “походження”. Пройшовши перевірку на “русизм”, в подарунок нам дістався жирний шматок кавуна, і не тільки нам. До свята живота приєднався поруч стоїть таксист, думаючи, що в процесі трапези ми вирішимо поїхати з ним. Шкода було розчаровувати мужика, але ми подякували продавця і пішли шукати місце для подальшого автостопу.

Якщо ви пам’ятаєте, з путівником по Азербайджану у нас був повний “швах”, тому сівши в круту тачку з молодими хлопцями, ми почали з’ясовувати, що і де в місті можна подивитися крім водосховища. Я думав молоді більш орієнтовані в цьому питанні, однак нічого доброго для нашого допитливого розуму вони порадити не змогли, в такому разі ми попросили підкинути нас до водосховища.

Доїхати машина змогла тільки до повороту до наміченої мети, бо дорогу перекрила ціла шеренга з ментовський машин і не надто великий купки народу. Хлопці сказали, що далі вони не поїдуть, бо не можна. Чому не можна, і звідки тут стільки людей, я чомусь в той момент посоромився запитати. Однак прохід для пішоходів був вільний, а ще трохи пізніше я помітив, що навіть деякі машини пропускають до водосховища, з’явився шанс, що нас підвезуть до самого пляжу.

Пляжі і захід Мингенчаурского водосховища.

А поки ми йшли пішки, по обидва боки дороги можна було побачити інвентар для купання, причому судячи по жіночих купальників, дівчата тут плавали не муміфіковані, однак низ з міні-спідницею. Крім цього Міла знайшла ще ось такий самовар. Так, в Азербайджані п’ють чай скрізь, де тільки можна, а кип’ятять воду ось в таких самоварах прямо на вулиці. Але про це ми ще поговоримо в наступних статтях.

Пройшли ми, може, близько кілометра, перш, ніж перед нами зупинився молодий азербайджанець на автомобілі. Хлопець попався скромний і зовсім не говорить по-російськи, зате дуже добрий. Довіз до самого пляжу, в буквальному сенсі, машина заїхала прямо на пісок. Ми посміялися, вилазячи, подякували хлопчину і пішли на пошуки зручного місця для намету (так, ми хотіли заночувати прямо тут).

Мінгечаурське водосховище Азербайджану утворено штучним шляхом на річці Кура, коли почалося будівництво греблі Мингечаурской ГЕС. А робилося це все для того, щоб у місті Мингечевир розвинути енергетику, сільське господарство та водний транспорт.

Нуууууу, що я можу сказати про пляжах Мингечаурского водосховища… Людей достатньо, але в основному одні мужики. Жінок мало, і купальники рідко у кого відкриті (проте все ж купальники, а не балахони від голови до п’ят). Пляжі бруднуваті, втім, а де вони чисті, якщо це не курортна зона? Зате вода тепла і при достатній силі вітру навіть хвилі є, як на морі.

Весь берег – це не один великий пляж, а кілька середнього розміру “бухт”, обгороджених між собою пісковиками.

Ми з Милою пройшли пару таких пляжів, зупинившись на найдальшому, де було мінімальна кількість людей, а найголовніше – була зелена галявина поруч з оооочень простеньким кафе, де я попросив поставити намет. Дозвіл одержано, але поставити її можу тільки коли зовсім стемніє, тому тимчасово з рюкзаками ми перебралися ось у таку пляжну альтанку, милуючись азербайджанським заходом.

Господар кафе виявився добрим дядьком, заспокоївши, що вночі тут залишаться парочка хлопців, які в образу нас не дадуть, вранці ж влаштують нам гостьовий сніданок. А зараз кликав купатися.

Намет і сильний вітер – дві речі не сумісні.

Шкода у нього в кафе електрики не було, техніку не зарядити. Точніше раніше воно було, поки два азербайджанських району не почали ділити територію, і не дійшли до того маленького шматка землі, де розмістилося кафе нашого нового знайомого. Так і не вирішивши, до якого району він відноситься, місцеві власті позбавили світла господаря до повного з’ясування ситуації. Ось так.

Спочатку я поставив намет, прихопив речі, а потім заліз у воду, щоб трохи поплавати і потертися мочалкою :). Міла при чоловіків митися не стала, але ноги помочила теж.

У ту ніч ми з Милою довго не могли заснути від гучних розмов розгулялися робітників, які залишилися без нагляду боса. А коли, нарешті, змогли заглибитися в царство Морфея, піднявся дуже сильний вітер з моря”, який так сильно грюкав стінками намети, що просто неможливо було заснути. Тривало це до самого ранку, так що встали ми дуже рано. Вітер так само бушував, якщо б ми не притримували намет, після того, як звідти вилізли, то вона б полетіла. Тоді я зрозумів, що для нас ще одним мінусом є — вітряна погода.

Сніданок, як і обіцяв нам господар не змусив себе довго чекати, пара варених яєць і каву з булочкою, краса. Після чого ми зібрали речі і вирушили у зворотний шлях. Тільки тепер до основної дороги ми дійшли пішки, зустрічаючи на шляху веселих гусей і рідкісних перехожих.

План на день – погуляти містом Гянджа і познайомитися з місцевим менталітетом. Не перемикайтеся, точніше підписуйтесь, буде цікаво, нові люди – це завжди цікаво ;).