• Автостопом до кордону з Азербайджаном.
  • Прикордонний пункт Грузія – Азербайджан.
  • Перші враження та вечір у річки Курмухчай.

Як і обіцяв минулого разу, сьогодні ми будемо потрапляти в нову країну. З назви статті зрозуміло, що цією країною буде ще одна частина пост-радянського простору – Азербайджан. Після вже двічі відвіданого Грузії і развеянных міфів з приводу неї, я здогадувався, що люди повинні бути приблизно такими ж гостинними, але все одно була частка сумнівів. Адже країна мусульманська, а про туристичні поїздки туди я взагалі практично нічого не чув. Але найцікавіше було інше, адже ви пам’ятаєте, що в минулому році ми з Милою їздили у Вірменію, напевно, ви так обізнані, що азербайджанці не дуже то люблять подорожніх з тієї сторони. Начитався в інтернеті про всяких “мариновательных” процесах, тепер доведеться все на своїй шкурі відчути, все вірно, що пишуть.

Автостопом до кордону з Азербайджаном.

З Сігнахі нам вдалося дістатися до наступного грузинського населеного пункту – Цнори. Містечко треба сказати зовсім не презентабельне, хоча поруч з кордоном… чого я дивуюся. В пошуках чого-небудь пожувати, ми заглянули в одну з місцевих пекарень з написом “хачапурі”, після чого знайшли тихе, на наш погляд, містечко біля напіврозваленого дерев’яного будинку, щоб нам ніхто не заважав є.

Несподівано з дверей вийшов грузин, на зовнішність типовий зек і, помітивши двох “явно не місцевих” вирішив замучити нас питаннями. При спілкуванні з таким товаришем, навіть гарячий хачапурі в горло не ліз, довелося змінити місце обіду.

В черговий раз нам пощастило сісти в машину з грузином, який їхав навпростець в Азербайджан через кордон, та ще й у Кахи – перше місто, де ми планували кинути речі. Водій жив і там і тут, в цьому немає нічого дивного, тому що міста Кахи і Шекі насправді колись належали Грузії. Цікаво, що азербайджанці з грузинами з цього питання не воюють, як з вірменами з-за Нагірного Карабаху. З чого я вирішив, що ці землі грузинські? По-перше тому, що там досі живе близько 90% грузин, а по друге, тому що після Шекі раптом несподівано шикарні зелені гори перетворюються на підлозі-степ, яких ми вже нагляделись в Туреччині. Що я розповідаю, приїдемо, самі все побачите.

Прикордонний пункт Грузія – Азербайджан.

На прикордонному пункті нам довелося вилазити з машини, пасажири йдуть пішки, а водій їде на свій прохідний пункт. З грузином домовилися, що зустрінемося на іншій стороні, так як є велика ймовірність, що пішки ми доберемося туди швидше.

Грузинський пункт ми пройшли нормально, майже без черги, так і на азербайджанському було не багато народу. Я більше переживав за вірменський штамп у закордонному паспорті, але всупереч моїм побоюванням, прикордонник лише з усмішкою запитав, чи сподобалося нам у Вірменії і як у них там справи (головне не говорити що були в Нагірному Карабасі, тоді вас точно не пустять, ще й у чорний список внесуть). Уфф, схоже все не так жахливо, як про це пишуть в інтернеті. Тобто і азербайджанську кордон ми пройшли безперешкодно.

Наш водій був прав, за воротами прикордонного пункту ми виявилися першими, і як тільки їх переступили, нас тут же з усіх боків окупували таксисти, чи не смикаючи мене за рукав зі словами “дядечко візьми машинку”. Ніде таких приставав не бачив на Кавказі, як тут. Один з них видно вже мав справу з подібними нам товаришами, і відразу сказав іншим, що це вони, вони на таксі не поїдуть. Після чого дихати стало значно легше.

У найближчого дерева на пагорбі влаштувалася купка турків, фури яких стояли тут же неподалік. Напевно, вони тут себе більш комфортно почувають, як я зрозумів у них і мова схожа на місцевий, коли став чути в азербайджанській мові знайомі слова. Однак, я думаю, з російською тут теж не повинно бути проблем.

Через хвилин 10 фурщики разом схопилися на ноги, і рушили до машин, а ми спокійно зайняли їхнє місце, щоб сховатися від жаркого денного сонця. Ще через кілька хвилин здалася знайома машина з грузином, яка зупинилася поруч з нами. Далі нас чекав місто Кахи.

Перші враження та вечір у річки Курмухчай.

Коли ми почали під’їжджати до першим населеним пунктам, я здивувався, що всі вулиці і дороги перебудовуються трохи не так, як у Туреччині. Може по всьому світу нова програма “зроби свою країну краще”, а Росію знову обійшли? Виявилося, що ми приїхали якраз перед президентськими виборами в Азербайджані, про що говорили передвиборні плакати із зображенням Ільхама Алієва (нинішній президент, хто не в курсі).

Напевно з цієї ж причини будинку, ворота яких виходили на дорогу, вирішили забудувати новими парканами. А старий паркан пофарбувати в чорно-білий колір а-ля “корівка”. Вся ця метушня виглядала досить кумедно, шкода тільки дороги не скрізь ще встигли доробити.

Грузин заїхав в один з магазинів, щоб купити онукові велосипед в подарунок, а потім ледве запхав його в багажник. Так і їхали з відкритим багажником і прив’язаним велосипедом, постійно озираючись, не загубився той по дорозі.

У місто ми заїхали вже ввечері, тому огляд околиць Кахи ми вирішили залишити на завтра. Грузин відразу запитав, де ми маємо намір ночувати. Я відповів, що нам непогано б знайти місце для безкоштовного “кемпінгу”. Той почухав потилицю, а потім заявив, що знає чудове місце на природі поруч з річкою, де можна спокійно влаштуватися.

Вже знаючи про нульовий досвід подорожі з наметом місцевих жителів, я скептично ставлюся до подібних заяв, багато реально не уявляють собі, як це спати в наметі посеред перехожої вулиці”, але наполегливо пропонують цей варіант.

Однак, на мій подив, місце, куди привіз нас грузин було просто ідеально для тихого відпочинку в наметі, і можна сказати, що знаходилося воно в межах міста. Нагадує невеликий парк з маленькими вуличними кав’ярнями, куди зазвичай всією сім’єю приїжджають на шашлики чи просто відпочити з друзями на природі. Тут навіть вуличні столики були, за одним з яких ми спочатку і розташувалися.

Грузин поїхав, а я пішов вивчати обстановку. Поки питав по шляху російською, де тут і що знаходиться, встиг перезнайомитися з купою азербайджанців, які пригостили нас чаєм і трохи пізніше шашликом з овочами, а так само дізнавшись мою професію запрошували на роботу в Баку залишивши свої координати. Здається, в Азербайджані нам теж сподобається :). Крім того, хлопці запропонували поговорити з господарем місцевого кафе, яке знаходиться трохи далі по дорозі, може нам запропонують непоганий варіант ночівлі.

Але я вже знайшов хороший варіант для намету. Можна сказати в глухому куті, де з одного боку були великі кам’яні валуни, а з іншого – русло річки Курмухчай. Зустріти вечір у цьому тихому природному куточку світу – просто романтика.