• Купання та фіш-пілінг у провалі Бимма (Bimmah Sinkhole).
  • Безмежна оманську любов до всього живого.
  • Полювання за провіантом.
  • Дорога не туди.

Ось так, ще вчора ми були в Сінгапурі, а зараз сидимо в аеропорту, чекаючи на літак в Індонезію. В такі моменти час розтягується, і щоб не витрачати його даремно, наші сторінки блогу подорожей переносять вас в приморський невелике місто Сур. Точніше спочатку ми відвідаємо одне із самих головних, красивих та незабутніх місць в Омані — колодязь Бимма (Bimmah Sinkhole).

В Сур — місто східної частини Оману, нас привіз один з робітників. Тут ми не стали одразу затримуватися, як я вже сказав, а вирушили в невелике село неподалік під назвою Бимма (Bimmah). Саме тут в парку під місцевою назвою Hawiyat Najm знаходиться саме незабутнє місце. Нічого подібного в своїх подорожах я ще не бачив.

Купання та фіш-пілінг у провалі Бимма (Bimmah Sinkhole).

Уявляю вашій увазі колодязь Бимма (Bimmah Sinkhole) — або провал, що утворився в результаті вимивання шарів землі водою.

Привіз нас сюди один з місцевих жителів. Спочатку я вирішив, що він висадив нас не там, де я його просив, тому що нічого особливо на рівні горизонту і моїх очей я не помітив. Потім я поговорив з європейцем, що попалося на шляху, і зрозумів, що ми за потрібною адресою.

Діра, як я її називаю, знаходиться в парковій зоні. Якщо нічого про неї не знати й просто прийти в парк, то можна навіть не здогадуватися про її присутність, поки не натрапиш на невисокий тин, за яким я побачив це…

Я здивувався, але внизу нікого не було, крім пари туристів. Взагалі на фото в інтернеті я бачив натовпи народу місцевих та іноземців, які поспішають до криниці Бимма, купаються там, стрибають з 28 метрової висоти і просто фотографуються.

Зараз тут нікого не було, я навіть не знав вірити своєму щастю чи ні, тому що можна було викупатися, поплавати практично наодинці (стрибати з висоти я мабуть не буду).

Я знаю, що в Омані зараз зима і напевно для них навіть холодна вода. Але, повірте моєму досвіду, вода просто супер. До речі, на смак вона трохи солона. Це тому, що колодязь Бимма з’єднується з морем підземним тунелем довжиною 500 метрів. Тобто солона морська вода змішується з прісною дощовою.

Якщо потрібно обполоснутися, то на вході в парк коштують роздягальні та душові кабінки.

Міла вирішила не хизуватися нехай навіть і перед рідкісними, але арабами, білою шкірою, а просто сиділа на березі. Виявляється, тут і риба водиться. Найменші плавають біля берега, абсолютно не боячись людей, і з задоволенням пощиплют ступні, такий собі безкоштовний фіш-пілінг.

Ми провели тут хвилин 30 на самоті, після чого до нас спустилася ще невелика група іноземців та індуси. Останніх дуже зацікавило, що Міла так пильно видивляється у воді. Коли вона пояснила, що «ловить рибу ногами», хлопці теж захотіли приєднатися.

До того моменту, я наплавався, ми зібралися і вирушили назад наверх. На виході я загорнув у душову. І поки мене не було, з Милою порівнялися ті самі індуси і запитали, куди ми їдемо. Вона сказала, Сур і хлопці запропонували підвезти нас, якщо ми хочемо. Ми хотіли, звичайно ж.

Безмежна оманську любов до всього живого.

Сьогоднішній Сур більше нагадує риболовецьку село з маяком і залишками старовини старого міста. Вперше помітив тут кілька туристичних груп.

До того часу, коли ми опинилися в місті, наші рюкзачні запаси провіанту підійшли до кінця, і необхідно було знайти магазин. Але спочатку я відправився на берег моря, щоб зафіксувати скромні краси міста.

Багато місцевих настільки закохані в природу, але при цьому так ліниві, що готові плескатися в блакитному прибої і грітися на сонечку разом зі своєю машиною. Доля «напів потопельника» наздогнала одного з арабів, який попросив допомогти виштовхати його автомобіль із сирого піску.

Одному мені було не впоратися, і на допомогу підійшли ще троє оманцев. Всі білі халати були вимазані геть. Мені пощастило більше, я встиг вчасно відскочити.

В цей самий час Міла спостерігала іншу картину. На берег під’їхав черговий джип. Звідти вийшли двоє хлопців, а потім з багажника взяли під пахву двох півнів. Якщо ви думаєте, що це для пікніка, то ви помиляєтеся.

Через 5 хвилин півні опускаються на землю, і далі ідуть до берегової лінії за своїми господарями, як вірні пси. Оман здивував мене в черговий раз :).

Полювання за провіантом.

Кажуть, у місті десь збереглися старі розбиті вікна і різьблені національні двері. Але, на голодний шлунок шукати все це не цікаво. До того ж, самі гарні краєвиди, на мій погляд знаходяться саме на узбережжі. Ще парочку фотографій симпатичних можна зробити з мосту через канал.

Сур досі може похвалитися майстерністю кораблестроительства. Сюди варто завітати хоча б заради того, щоб своїми очима побачити, як одночасно зводяться десятки традиційних кораблів «доу». Десь тут навіть є Морський музей.

А ми продовжуємо шукати магазини. Опитування місцевих жителів тримав нас на вірному шляху. Однак було близько 16 вечора і з якоїсь невідомої причини (чи масові молитви, то післеполуднева фієста) всі “маркети” закрилися на невизначений термін.

Підійшовши до одного з місцевих жителів, ми уточнили це питання. Він запропонував почекати хвилин 20. Так і є, через 20 хвилин магазин відкрився, і я зміг знайти там кілька смачних булочок з фруктовим молоком.

Дорога не туди.

Поки ми тихо-мирно жували, вмостившись навпроти магазину, за нашою спиною відкрився якийсь склад, працівники якого з цікавістю роздивлялися іноземців. Коли ми закінчили трапезу, один з арабів помітив, що ми збираємо речі і запитав, куди хочемо податися. Я назвав прилеглу село, і чоловік тут же радісно оголосив, що його працівник їде якраз, куди нам потрібно, він візьме нас із собою безкоштовно.

Взагалі-то ми їхали в бік так званих черепаховых пляжів, які можна знайти не в Рас аль Джинс, не то в Рас аль Хайме. У будь-якому випадку обидва населених пункти по шляху.

Ми з Милою вирішили, що куди поїде перша машина, туди й ми. Дуже довго на подив нас ніхто не хотів брати, поки не зупинився автомобіль з щупленьким оманцем за кермом і його дружиною на пасажирському сидінні. Треба ж, не посоромився.

Їхав араб в Рас аль Хайм, шкода по англійськи говорив зовсім погано. Я зміг пояснити йому тільки, що нам треба на пляж, розводячи руками, ніби пливу. Насправді я мав на увазі черепах, але оманец вирішив, що ми хочемо купатися.

Загалом на пляж ми доїхали, тільки от ніяких черепах там і в помині не було. І тут я зрозумів свою помилку і спробував ще раз пояснити, що нам треба, намалювавши черепашку на піску. Тут в очах водія засвітилося розуміння і ми знову сіли в машину.

Оманец повіз нас на виїзд з міста, перед самим кордоном звернувши направо. Мені здалося, що ми знову їдемо не туди, коли ніяких покажчиків і навіть просто зустрічних машин або житлових будинків, а вже тим більше пляжів, я не помітив навколо.

Добре шляхом араб вирішив допомогти якомусь самотньому пішоходу, запропонувавши підвезти. І той йому сказав, що черепах насправді зараз треба дивитися в Рас аль Джинс.

Не біда, оманец розвернувся і пішов у протилежний бік від міста. Тепер ви розумієте, чому я боюся називати кінцеву точку :)? Загалом, до Рас аль Джинза він нас докинув як раз тоді, коли сутеніло. Причому до якогось великого будинку, схожому на готель. Але тепер я був впевнений, що ми в потрібному місці, і підібравши рюкзаки, ми з Милою попрямували всередину, щоб уточнити, де і за скільки можна подивитися великих черепах, які припливають до місцевих берегів, щоб відкласти яйця.

Проте, це вже зовсім інша історія, друзі, яку я обов’язково розповім наступного разу. З нетерпінням чекаю зустрічі :).