• Вежі-близнюки Петронас (Petronas Twin Towers).
  • Малазійські печери Бату.
  • Короткий огляд Куала-Лумпур.

Як ви думаєте, дорогі мої читачі, чим можна зайнятися в столиці Малайзії – Куала-Лумпурі, маючи в розпорядженні всього півдня? Ось і я задумався над цим питанням перед поїздкою. «Та що тут думати!» — воскликнете ви, — «Там же знамениті 88-поверхові башти-близнюки Петронас!». Згоден, я не міг пропустити цю пам’ятку повз очей. Напевно, ніхто інший теж не пропустив би, так як вежу заввишки 452 метри дуже складно не помітити, а тим більше, коли їх дві ;). Добре, тоді з них і почнемо над рештою ще встигнемо поламати голову.

Вежі-близнюки Петронас (Petronas Twin Towers).

Давайте перемістимося трохи… початок :). Ранковий автобус-морозильна камера (знову ці безглузді азіатські кондиціонери) з острова Пінанг привіз нас з Милою прямо до центрального вокзалу в Куала-Лумпурі. Правда, дізналися ми про це, коли автобус вже закрив двері, збираючись вирушити далі. Якби не турботливий малазиец, який жестами показував, що нам пора на вихід, думаю, ніяких веж Петронас ми в той день не побачили. Різко підірвавшись, протираючи від сну очі і збираючи на ходу речі, ми сповістили криками водія, що все-таки збираємося виходити.

І в цей раз я вдався до допомоги CouchSurfing. Так, з Куала-Лумпура мені теж відповів один хлопчина на ім’я Джаред, який запропонував показати нам місто. Природно, я не став відмовлятися. Ще будучи гостем у Чиви, я попросив його зв’язатися з Джаредом і домовитися про час і місце нашої зустрічі в Куала-Лумпурі. А поки Джаред мчав до нас на зустріч, ми мирно подремывали в залі очікування вокзалу, часу було всього-то 6 ранку.

А ось і наш новий друг в компанії свого автомобіля. Джаред здався мені трохи сором’язливим, і він теж добре говорив по-англійськи, іноді навіть швидше, ніж я встигав його зрозуміти. Ми «упаковались» в автомобіль і помчали досвітнім вулицями столиці Малайзії на зустріч з «близнюками» Петронас. Так, після малоповерхового Пинанга, Куала-Лумпур вражає своїми висотками, чистими, охайними вулицями з подекуди ще не вимкненою підсвіткою будинків.

Хотілося просто їхати, їхати, їхати, але напевно це мене просто заколисав затишний і теплий салон авто.

Вежі-близнюки Петронас розташовані в центрі міста, куди ми доїхали досить швидко. Трохи засмутило тільки те, що поки ми до них йшли, вже більш або менш розвиднілося, і нічну підсвітку веж зафіксувати не вдалося. Але, навіть у світлі дня вони виглядали вражаюче… високими :).

Між веж дуже добре видно міст, який служить не тільки оглядовим майданчиком, але і засобом евакуації людей з однієї будівлі в іншу у разі, наприклад, пожежі. Для проходу всередину було ще занадто рано. А якщо судити з інформації в інтернеті, потрапити на міст і оглядовий майданчик можуть тільки перші 1700 людина, і для цього необхідно відстояти чималу чергу. Цю теорію перевіряти зовсім не хотілося. Тим більше, я знав, що Міла боїться висоти, а міст висить на рівні 40-х поверхів.

Джаред сказав, що обидві вежі віддані під офіси міста, а на кількох початкових поверхах розташовані елітні бутіки і кафешки. Ми зазирнули у пустельне вранішнє фойє Петронаса, все ще було закрито, тому ми повернулися на вулицю і вирішили прогулятися по симпатичному парку (KLCC Park).

У парку, схоже, були танцюючі фонтани, Джаред нічого не зміг розповісти про це, а вранці вони не працювали.

Було приємно пройтися по акуратним парковим стежках з вело – та біговими доріжками.

Хтось із відвідувачів готелю вже у всю розминав на них свої ноги :). Пара місцевих дівчат пройшли повз у банних халатах. Я мимоволі усміхнувся, представляючи таку «неможливу» картину для Росії.

Парочка завершальних фотографій, і ми попрямували назад до машини.

Шлунок вже у всю «вимагав» їжі. З собою у нас ще були російські печеньки, пачка малазійського йогурту, фрукти і хліб. Коли я це все витягнув на світ божий, Джаред напевно про себе усміхнувся, але з задоволенням розділив з нами скромний сніданок. До речі він сам був кухар в кафе, мріє завоювати серце коханої дівчини, яка ще не знає про його почуття і поїхати разом з нею шукати щастя в Швейцарії. Романтик великого міста ;).

Під час сніданку було вирішено питання, куди рухатися далі, і вирішено однозначно – їдемо до печер Бату. Тим більше Джаред сказав, що з дитинства там не бував, думаю, непоганий привід ;).

Малазійські печери Бату.

О, це воістину приголомшливе місце, варте уваги будь-якого туриста і мандрівника. Тут неймовірна кількість мавп, і величезні печери!!! Так, стоп :). Я розігнався. Давайте по порядку.

Я і не підозрював, що від центру до печер їхати так довго. Мені якось навіть не затишно перед Джаредом стало, що ми дві платні дороги проїхали. Трафік був майже нульовий, але, навіть не дивлячись на це, час шляху зайняло близько 40 хвилин.

Скелясті стіни, порослі зеленню, ми побачили ще з дороги, а коли з’явилася величезна золота статуя біля підніжжя, мені захотілося скоріше вибратися з машини.

Саме «смачне» хотілося залишити на останок, тому набравшись терпіння, я і Міла попрямували спочатку до невеликого храму, ліворуч від печер. Ну, почалося… Індуїстські і буддійські храми вимагають зняття взуття. Якщо в будь-якій іншій країні достатньо знати тільки одне слово – «money», то тут таким словом буде «shue», типу «зніми тапки! Не погань наш храм говноступами» :). Так що любителі кросівок, готуйте свої пальці до «зав’яжи-розв’яжи шнурок». У М’янмі (Бірмі) я натренувався по саме «не хочу» (нехай на мені були і не кросівки, а спортивні сандалі). Джаред з нами не пішов, вгадайте з якої причини? 🙂

Повеселила ось така блакитна статуя з мордою мавпи. Неоднозначні емоції викликає :).

Ну ладно, у мене терпіння вже немає, йдемо до найцікавішого.

Печери Бату вважаються місцем паломництва багатьох віруючих. Весь комплекс присвячений богу Муругану – синові Шиви. Саме цей золотий «красень» зустрічає всіх біля сходів до печер.

Печер тут кілька. Щоб дістатися до головної Храмової печери (Temple Cave), необхідно подолати шлях у 272 сходинки.

Для Джареда такий підйом був випробуванням, виявляється, він нещодавно пошкодив коліно.

З цікавості я повернувся назад посеред сходів, щоб поглянути на все з висоти, та помітив ось таку цікаву горбату «корову-жінку».

Так, мене теж трохи збентежило.

Ближче до верху ще одна міні-перешкода і одночасно розвага для подорожніх – це мавпи. Людмила не особливо жалує цих смішних звіряток, ось вже не знаю за що, з вигляду дуже кумедні. Хоча, і у них є свої мінуси, прямо при нас одна сама хитра макака залізла в сумку до однієї з жінок, витягла звідти банку йогурту, а потім спокійно сіла на сходах, розпакувала, пару раз лизнула те, що витекло з баночки, і фиркнув побігла далі. Схоже, мавпи знають толк в здоровій їжі :D.

Ура! Ми нагорі! Печера вражає своїми розмірами, мені взагалі якось не щастило з печерами в подорожах. Це була сама величезна, яку я бачив.

Всередині стін розташовувалися кольорові фрески,

а над центром основного печерного залу величезна діра з видом на небо. Думаю, в дощ тут не весело.

Велика черга стояла ось до такого сталактиту, ми теж вирішили зафіксувати його за компанію.

Після огляду ми зробили дружнє фото з Джаредом.

Ще трохи погуляли і потопали до виходу.

Крім великої Храмової печери тут була ще одна, але вхід туди був тільки з платної екскурсією, наскільки я знаю, там були лабіринти печер зі сталактитами і сталагмітами. Потоптавшись перед темними склепіннями стежки, що йде вглиб, ми все-таки передумали туди лізти.

На виході мавп було навіть занадто багато, все увагу туристів належало цим кривлякам.

Ми спустилися і присіли біля симпатичного озера з фонтанчиками.

Я купив зелений кокос, Джаред пригостив нас якимись гострими індійськими «чіпсами» всіляких різновидів, і ми насолоджувалися гарним сонячним днем. Часу і місцевої валюти на що-небудь ще у нас вже не залишалося, тому було прийнято рішення пообідати і поїхати в аеропорт.

До аеропорту було далеко і Джаред нас туди не повіз, зате він проводив і посадив нас на автобус, за що йому величезне спасибі. До речі до самого автобуса ми їхали на метро. Воно в них не повністю підземне, як в Росії, а швидше надземне. Раджу, якщо у вас, дорогі читачі блогу LiteTrip буде така можливість, то обов’язково прокотитеся хоча б кілька зупинок, можна побачити все місто. Я, звичайно, не був у Японії, але Куала-Лумпур з його хмарочосами, хитромудрим дорожнім полотном, трохи тісними вуличками, нагадував мені чомусь саме цю країну. Треба з’їздити в Японію і перевірити ;).

____________________________________________________________________

Короткий огляд Куала-Лумпур.

Куала-Лумпур є столицею Малайзії з сучасною архітектурою, швидкісними автострадами, великими доглянутими парками і чистими вулицями.

Гроші: місцева валюта називається Ринггіт (MYR). 1 рингіт = 10 руб.

Транспорт: У місті, як і у всіх столицях часто бувають пробки, тому можна скористатися метро, проїзд на якому обійдеться вам в кілька рингіт. Раджу на ньому покататися, так як більша його частина проходить над поверхнею землі, чим можна скористатися, щоб подивитися місто. Основний вид транспорту переважає у вигляді легкових автомобілів. Таксі і автобуси теж є, правда я користувався тільки одним автобусом до аеропорту (що не близько), вартість — 9 рингіт.

Їжа: Тут присутні всі види кафе, ресторанів і простих «забігайлівок», майже так само як було о. Пінанг, тільки вибір ще більше, а ціни майже такі ж. Середня ціна за порцію складе від 4 до 6 рингіт.

Люди: Як і у всіх великих містах, тут люди абсолютно не звертають уваги на туристів, що навіть радує. Відрізняються культурою поведінки без будь-яких особливостей.

Одяг: будь-яка. Можна не вагатися, що одягнути.

Віра: Офіційною релігією є іслам, поширені також індуїзм, сикхізм, буддизм, християнство, даосизм.

Віза для російських: по прильоту ставиться штамп перебування в Малайзії не більше 30 днів.

Що подивився:

Печери Бату – розташовуються в районі Гомбак в 13 км від центру міста. Вхід до печери безкоштовний. Час роботи з 7 до 21 без вихідних. Дістатися можна на:

• приміській електричці KTM Komuter — з кінцевої станції Batu Caves KTM Komuter Station лінії Batu Caves Port Kelang ;
  • монорейка — з будь-якої найближчої станції доїжджаєте до станції KL Sentral (вартість 2 рингіт);
  • автобус – з вулиці Pentaling (р-н Чайнатаун) ходять автобуси № 11, 11D, 13 (вартість 5 рингіт).

Вежі-близнюки Петронас – розташовані прямо в центрі міста. Час роботи з 8:30 до 17, вихідний – понеділок. Плата за вхід (кількість квитків обмежена, доведеться постояти в черзі):

• тільки міст на 41 поверсі – 10 рингіт;
  • міст і оглядовий майданчик на 86 поверсі – 40 рингіт.

Дістатися до веж праці не складе, так як вони видні з будь-якої точки міста.

А у мене на цьому все по Малайзії. Далі ми їдемо в невідому М’янми (Бірми). До нових зустрічей!