• Зупинка біля кам’яних “грибів” Чаталкайя.
  • Недобудований печерний готель у Ургюпе.
  • Через городи в Учхисарскую фортеця.
  • Печерна фортеця Учхисар.

Блог LiteTrip вітає вас! Про Каппадокію пишуть багато, але напевно не багато хто може собі дозволити тягатися по ній три доби, заглядали мало не в кожну печеру і кут, як це робили ми, а між “пам’ятками” пересуватися автостопом. Можливо, ви знайдете для себе щось нове.

Зупинка біля кам’яних “грибів” Чаталкайя.

Прокинулися ми на тому ж місці, де і лягли за містом Невшехір.

І вийшовши на дорогу, вже друга машина була нашою. Я здивувався, що нас взяв водій з дружиною, значить не все так строго, як кажуть.

Ми ще й пункт призначення не встигли сказати, як водій запитав “Urgup?”, я кивнув, і ми поїхали.

До Ургюпа було недалеко, взагалі вся Каппадокія не дуже велика, і між пам’ятками близько 10-15 км. Правда, до місця призначення ми не дісталися буквально 2 км, коли побачили автобус з туристами і ті самі популярні Кам’яні гриби”. На наше прохання, нас висадили тут.

Зізнатися, я думав, що їх тут ціла долина, а виявилося всього 4 штуки. (забігаючи трохи вперед, точно такі ж ми випадково побачили у Вірменії по дорозі в Карабах).

Історію, напевно, вже всі знають, що виникнення такого дива природи можливо із-за різних природних явищ типи вивітрювання, ерозія та інше. Однак я сильно засумнівався, бо шапка у “гриба” досить масивна, щоб такий тривалий час залишатися на місці.

Ми з Милою пройшлися по черзі, хоча тут і ходити особливо ніде. Нагорі оглядовий майданчик з туристами, а внизу виднілися перші залишки туфових печер.

Я спустився і Аллах винагородив мої зусилля деревами, посипаними стиглими абрикосами :). Я набрав цілий мішок і повернувся до Мілі.

Після того, як Міла теж пройшлася по місцевості, ми вирушили далі до Ургюпа, але вже пішки. Назустріч нам попалася машина, яка висадила нас тут. Водій зупинився і запропонував підвезти назад, не знаючи, що ми ще не були в Ургюпе, ми люб’язно відмовилися.

Недобудований печерний готель у Ургюпе.

Поки ми йшли по дорозі, печери, залишені нашими православними предками виднілися всюди, навіть в дорожніх “бордюрах”. У деяких з них зберігали сіно або сміття.

Здалеку в Ургюпе виднілася велика стіна з печерами. Я думав це або фортеця або музей якою, але, підійшовши ближче, ми з Милою зметикували, що це недобудований готель, куди так просто не проникнути.

Трохи піднявшись гвинтовими дорозі, звідки зверху відкривався вид на містечко Urgup, ми зрозуміли, що в принципі тут немає нічого цікавого.

Хіба що симпатичні різнокольорові туфові долини.

Ми присіли біля однієї з дорожніх печер, щоб перекусити абрикосами. До речі, не раджу захоплюватися ними, особливо стиглими, інакше живіт може влаштувати вам прочухана :).

За нашими слідами йшла китайська парочка, яка фотографувалася скрізь, де не пріколочено. Якби я робив стільки фотографій, то у мене вже ніде було їх зберігати.

Через городи в Учхисарскую фортеця.

Таким самим ближнім пунктом був – Учхисар, міцність якого, виднілася на дуже далеку відстань і нагадувала великий термітник.

До Учхисару було близько 8 км, тому ми знову стали на дорозі, де зловили машину з двома дівчатами, вони теж їхали прямо до фортеці. Дівчина-водій добре говорила по-англійськи, а ось вела машину досить повільно, пояснивши, що за кермом зовсім недавно.

І знову ми не доїхали до місця, коли побачили цікавий спуск до печерної долині по дорозі. Я уточнив у дівчаток, можна по цій долині дістатися до фортеці. Вони сказали “можна” і ми вийшли.

Спустившись метрів на 5 вниз, ми опинилися на вузькій стежці, по обидва боки якої на різній висоті виднілися печери.

Схоже туристів тут зовсім не водять, тому що за весь час, поки ми йшли, ми не зустріли жодної людини. Тому, скориставшись нагодою, ми исползали багато печери.

Коли ми майже підійшли до Учхисару, я зрозумів, чому тут немає туристів, тому що тут знаходяться місцеві городи, де вирощують фрукти й овочі. Напевно, господарям не подобається, коли до збору врожаю не залишається нічого, щоб можна було зібрати :).

Тут вже стежка була менш помітна, доводилося пробиратися крізь кущі і високу траву, поки ми не вийшли до старої частини міста. Ось цю картину точно не бачив жоден “автобусний” турист. Знизу до верху весь схил був усипаний” печерами, причому нижні використовувалися як сараї або сховища під сільське господарство, а в верхніх, схоже, навіть жили досі.

Доведеться подолати нелегкий підйом, щоб вийти наверх – в місто.

І тут вже зовсім інша картина – готелі Каппадокії, немає, багато готелів, велика частина яких ще не добудована, натовпи будівельників і робітників, кафе і приватні будинки.

Ми присіли біля одного з непрацюючих готелів, трохи перекусили і відпочили після важкого підйому, а потім Міла вирушила на пошуки фортеці з фотоапаратом напереваги, а я залишився відпочивати в тіні.

Вперше нікуди не хотілося йти, тим більше я сумніваюся, що побачу в фортеці щось таке, чого ще не бачив.

Печерна фортеця Учхисар.

Розповідає Міла:

Я ледь не заблукала у вузьких витіюватих вуличках Учхисару, але мені допоміг продавець міні-магазину, відправивши в потрібну сторону. Останній поворот і я стою перед великим “термитником” – Учхисарской фортецею. Зовні виглядає дуже вражаюче, а в цілому і так зрозуміло, що це 60-метрова гора, вся усипана печерами, в яких свого часу входило до 2600 чоловік.

На площі перед фортецею можна знайти дуже милі дрібнички на сувеніри, я навіть сфотографувала одну з вподобаних крамниць.

Учхисар – перекладається, як “три фортеці”. Дивна назва для місця, де я бачу тільки одну. Мабуть, решта не дожили до сьогоднішнього дня. По всьому нижньому периметру фортеці стоїть паркан, щоб відважні туристи не зламали собі що-небудь потрібне, а може щоб вивудити з їхньої кишені грошей, адже підйом на вершину коштує – 5 лір (близько 100 руб.)

У мене з собою грошей не було, а повертатися до Андрія лінь, тому походжу, подивлюся лазівки. Чорт, навіть на виході сидить охоронець, гаразд, тоді з іншого боку…

Коли я залізла на перший рівень печер, щоб пофотографувати, за одним з уступів я побачила чоловіка – турка. Спочатку я вирішила, що це охоронець, але я ж не перелазила через паркан, значить боятися нічого.

З цікавості я заглянула у вузьку дірку, де він сидів. Чоловік, помітивши мене, піднявся і сказав по-англійськи, що я можу пройти сюди, якщо хочу. Тоді я збагнула, що це зовсім не охоронець, а щось на кшталт “помогалы”, який за свою “екскурсію” грошей просить зазвичай. Але у мене ж грошей немає, що з мене питати :). Я перелізла через вузьку дірку в стіні (добре комплекція дозволяє).

Чоловік сказав, що я можу піднятися вище (за межі паркану), він проведе, і я пішла. Треба сказати з цього боку фортеці стіна досить стрімка і небезпечна. Він довів мене десь до середини, звідки відкривався гарний вигляд не тільки на місто, але і половину Каппадокії, напевно, зверху видно все. Я тільки встигала фотографувати.

Чоловік запитав, де я зупинилася, я відповіла йому, що ми живемо в наметі. На що він повідомив, ми можемо вибрати собі будь-яку “кімнату” фортеці і безкоштовно залишитися тут на ніч. Звучить досить заманливо, але я згадала небезпечні ділянки, через які доведеться йти з важкими рюкзаками, тому відповіла, що ми плануємо сьогодні ще дістатися до Гйореме і заночувати там.

Потім він тим же шляхом провів мене назад на вихід, мабуть чекаючи “чайових”. Я могла тільки сказати йому “спасибі”, а потім повернулася до Андрюші.

Чоловіка я не обдурила, ми дійсно після Учхисару збиралися в Гереме, куди і попрямували відразу ж після мого повернення.