• Острів Пінанг. Джорджтаун.
  • Храм Кек Лок Сі (Kek Lok Si Temple).
  • Пляж Бату Ферринги (Battu Ferringhi).
  • Короткий огляд о. Пінанг.

А ось і «свежатинка» для всіх любителів подорожей і читачів сайту LiteTrip. Нарешті я вдома, в Росії! Морозець знову пробирає до кісток, а я майже готовий розцілувати кожне похмуре обличчя в годину-пік в автобусі :). Готуйтеся, я скучив, тому стаття буде великий, плюс я вирішив внести невелике нововведення в кінці кожного звіту в якості короткого огляду місця.

Остання подорож була дуже насиченим не тільки пригодами, але і перельотами. Не бачу сенсу детально описувати всі літакові зупинки, скажу тільки, що їх було 8 (так, налітався по саме не хочу :)). Всього було три основні пункти:

• Малайзія (Пінанг, Куала-Лумпур) – 3 дні;
  • Бірма (Янгон, Золотий Камінь, Баго, озеро Інле, Мандалай, Моньва, Баган, пляж Чаунта) – 2 тижні;
  • Китай, точніше острови міні-держави Макао і Гонконг – 4 дні.

Ось такий мудрий маршрутец вийшов. Приємною компанією для мене була моя улюблена Міла, пригоди ділили на двох. Природно, для більшої зручності я буду писати в хронологічному порядку. І першим у списку у нас буде Малайзія.

Острів Пінанг. Джорджтаун.

Саме на острів Пінанг прилетів наш літак після декількох транзитних зупинок.

Основною метою цієї подорожі, звичайно, була М’янма, однак завдяки дешевому перельоту, у мене з’явилася можливість одним оком заглянути і в Малайзії.

Про те, в які дати я буду в Малайзії, я написав заздалегідь оголошення в CouchSurfing (CS – це соціальна мережа для самостійних мандрівників, які на добровільній основі можуть безкоштовно прийняти у себе іноземних гостей, або ж самі зупиняються в іншій країні у якогось іноземця. Таким чином, можна завести нові знайомства по всьому світу, дізнатися більше про місцеву культуру та побут мешканців тієї чи іншої країни, та отримати безкоштовний нічліг).

На моє оголошення було кілька відгуків, але я вирішив прийняти запрошення молодого малазийца по імені CheeWee (Чиви). Адреса його у мене був записаний, я вирішив, що знайти його праці не складе. Виявилося, все не так просто, довелося виконати цілий захоплюючий квест з пошуку його будинку. На автобусі нас довезли до Джорджтауна, а от вулицю і будинок виявилося знайти не так то легко. Десь після п’ятого перехожого посилає в зворотному напрямку, і намагається на кривому англійською (або просто мімікою) “ткнути в небо”, я зрозумів, що без GPS можна гуляти по Пинангу до ночі :).

Без інтернету завантажені карти працювали жахливо повільно, зате завдяки їм, ми нарешті побачили перед собою 17-поверховий будинок. Зовні нагадує звичайні російські висотки, але всередині… Всередині було порожнє «кільце-майданчик», навколо якої розташовувались квартири.

До речі, номери квартир ведуть відлік зовсім не так, як я звик, кожен поверх має свою нумерацію, що починається з 1, тому вони в адресі ще й поверх вказують (А що? Не треба нишпорити по всіх поверхах, в пошуках 298 номери :)).

Нарешті, ми стоїмо біля потрібної двері, стук у двері, завмирання (невелике хвилювання)… чекають нас?! Виявляється, чекають! Зустріли нас дуже привітно, Чиви виявився дуже позитивним і душевною людиною. До речі, жив він з мамою, саме вона відкрила двері. Нам вона дуже сподобалася, правда ні англійською, а вже тим більше російською вона не говорила, зате часто посміхалася :). Чиви ж добре говорив по-англійськи, на ньому ми і спілкувалися. Мені він писав, що вивчає російську мову, так що я сподіваюся за час нашого перебування в гостях, він поповнив свій словниковий запас російської лексики та скоромовок ;).

На вулиці було вже давно темно, але моє “шило” не дало б мені спокою, якщо б я трохи не прогулявся по місту. Чиви і його мама з радістю склали нам компанію. Знайомитися ми почали ще вдома, але і по дорозі в центр міста рот ні в кого не закривався. Чиви виявився приємним співрозмовником і хорошим гідом.

Ми пройшлися освітленими ліхтарями вузьких вуличках, повз симпатичних кафешок

і затишних барів.

Будинки тут були не вище двох поверхів, а деякі навіть з оригінальною архітектурою.

Багато міст прикрашають вулиці пам’ятками або клумбами, а Пінанг відзначився незвичайними фігурками із залізних прутів, я навіть не відразу зрозумів, що вони не залишені тут якимось місцевим «малевичем».

До речі, малайзійське графіті тут теж було, наприклад, мою увагу привернула ось така дівчинка розміром на всю стіну, гармонійно вписується в два вікна будівлі :).

Подібних творінь тут багато, про них я ще напишу трохи нижче.

Так ми не поспішаючи прогулялися трохи по центру.

Я насолоджувався теплою погодою, адже біса приємно відчувати подих теплого вітру, коли знаєш, що в Росії зараз -30 :).

***

Вранці я прокинувся від того, що якась птиця влаштувала концерт на підвіконні, стукаючи і цвірінькаючи, здавалося, вона ще й танцює в очікуванні нагороди. Міла каже, в 5 ранку взагалі ченці співали на все горло, але мене так добре вимкнуло, що ніякому ченцеві не під силу було мене розбудити.

Поснідали ми російським чаєм з печивом. Чиви дуже сподобалося, а з бирки від “Травневого” він створив закладку в його російський словничок :D. Зібравшись, виїхали в місто, точніше до Кек Лок Сі – найбільшого храмового комплексу в Малайзії.

Храм Кек Лок Сі (Kek Lok Si Temple).

Пішки ми дійшли до автобусної зупинки в Джорджтауні, і звідти на автобусі поїхали до храму. Говорили мені «бери з собою скотч, щоб заклеювати кондери в автобусах», дарма не послухав. Майже у всіх азіатських автобусах кондиціонери дмуть на всю котушку, реально виходиш на вулицю, щоб погрітися. Так що, хоч ви послухайте мене :).

До храму завітали на ринок, який просто ряснів всілякими фруктами: дуріан, манго, мангустины, лічі, мандарини, сливи, яблука і ще купа всяких назв, які я ще не встиг спробувати. Мій зголоднілий за вітамінами організм (ну і шлунок теж ;)) застряг тут рівно на стільки, поки не перепробував все, що можна. Чиви тільки сміявся наді мною. З нових фруктів спробував маракуйю (вони її назвали “пакистанським фруктом”), сподобалося, за смаком нагадує обліпиху, тільки солодший.

Для Міли тут взагалі все було нове, смішно було дивитись, як вона морщить ніс від запаху дуріана :D.

Пробираючись через лавки всяких зовсім не дешевих сувенірів і ганчірок, привернув увагу вольєр з величезною кількістю великих і маленьких черепах. Частина їх юрмилася і повзала один по одному біля кромки води в очікуванні годівлі від відвідувачів, а інші мирно грілися на сонці або відпочивали в тіні. Весь цей ставок нагадував велику тарілку черепахового супу :).

Ну, нарешті-то Кек Лок Сі, що минає пестрящими різнокольоровими будівлями вгору на пагорб.

Тут було дуже красиво: кілька храмів, красивий орнамент стін і колон, квіткові клумби і різнокольорові ліхтарі.

У центрі красувалася білосніжна семиповерхову «Пагода десяти тисяч Будд» (Ban Po Thar), яку було видно з будь-якої точки комплексу.

Вхід туди коштує 3 myr (мыр, тобто рингіт – місцева валюта, що дорівнює приблизно 10 гривень за одиницю). На пагоду, можна забратися на самий верх, що ми і зробили, звідки відкривався гарний вид на весь комплекс і частина міста далеко.

Ще вище на пагорбі була видна статуя китайської богині милосердя Гуань Інь.

Для самих ледачих є можливість піднятися до статуї на фунікулері. Я ж не побачив в цьому особливого сенсу. Так, підйом виявився трохи крутим, але невеликим, не зрівняється з грузинським Казбегі. Пішки, як з’ясувалося, вийшло швидше.

Статуя вражає розмірами – 36 метрів заввишки.

На майданчику перед нею повісили ціле полотно з китайських ліхтарів.

Треба відзначити, що вони дуже популярні в Малайзії, особливо в дні свят (адже ми потрапили якраз на Різдво за європейським календарем), майже кожна будівля або громадське місце має хоча б один червоний китайський ліхтарик.

Тут, нагорі, можна побачити 12 статуй по року народження, ставок, оригінальні лавки для відпочинку, кілька кафе і просто помилуватися видами, що відкриваються на місто.

До обіду ми встигли подивитися весь комплекс, що залишився, можна було витратити на пляж та море.

Але спочатку треба було пообідати. Місцеві «трапезні» мене порадували. Вибір був великий навіть для вегетаріанця, а ціни прийнятні.

До речі, якщо у вас є час, можна заїхати в ботанічний сад на о. Пенанг, куди вхід абсолютно безкоштовний.

Пляж Бату Ферринги (Battu Ferringhi).

Щоб потрапити на пляж, ми повернулися на станцію в Джорджтауні, де сіли на інший автобус. Висадилися ми недалеко від Hard Rock Hotel. Тематично оформлений готель мені дуже сподобався. Перед кафе тут навіть статую Майкла Джексона встромили, а у фойє нас зустріли бюсти «Бітлз».

Пройшовши прямо на території готелю, ми опинилися, якщо вірити словами туроператорів, на самому красивому пляжі острови малайського — Бату Ферринги (Battu Ferringhi).

Кабінок для переодягання я не знайшов. Чиви абсолютно спокійно провів нас в душові готелю, які розташовувалися поруч з басейнами, де, схоже, плескалися всі іноземці. Ви не повірите, але нам ніхто навіть слова не сказав, ніби ми самі з цього готелю.

Пісок на пляжі виявився дуже великим, зернистим, чому з незвички трохи щипало ступні. З людей на пляжі були тільки місцеві, і тих «раз, два та й усе». Кинувши речі в одній з дерев’яних альтанок, я кинувся до води. Ммм…. У таку спеку саме воно погойдатися на теплих морських хвилях, Чиви теж не відставав.

Ще одним цікавим спостереженням для мене було те, що чоловіки купалися виключно в шортах нижче коліна, а жінки та дівчата так взагалі в футболках і лосинах. Міла порівняно з ними здавалася голою %). Мусульмани не роздягали навіть своїх дітей. На деяких я помітив смішний костюм, схожий на водолазний :D, виглядало кумедно. Так що в коротеньких плавках серед по шию укутати людей, спочатку відчуваєш себе трохи некомфортно, а потім забиваєш.

На березі натрапив на морську зірку і келих для мартіні, тому влаштував для «звездулины» невелику фотосесію :).

Розваг тут теж вистачало:

• катання на скутерах,
  • горезвісні банани,
  • а також політ на парашуті, прив’язаному до катера – вийшов би в 300 рингіт.

На пляжі ми провели кілька годин, не кваплячись, грілися на сонечку і базікали з Чиви. Потім знову скористалися душем, «люб’язно наданим» готелем, і попрямували у бік будинку. Шкода, що не було часу відвідати острів Лангкаві з неймовірними пляжами, зате це вдалося зробити Мілі — автора блогу bptrip.ru, раджу зайти і помилуватися фото.

Діставшись до Джорджтауна, я попросив Чиви показати те місце, де він сфотографувався біля дуже цікавого графіті (я побачив це фото в CS).

Поки шукали потрібний, натрапили на такий малюнок.

А через пару кварталів побачили ось такий.

У нього є навіть ціла історія, яку повідав нам Чиви. Спочатку художник намалював тільки мотоцикліста. Потім якийсь жартівник непомітно домалював нехитрого динозавра. Художник, мабуть вирішив підіграти, і домалював до нього хлопчика. А якщо пройти до самого кінця стіни, то тут можна помітити завершення цієї історії (або її початок з кінця…..щось я заплутався вже :)).

А ось, шукане творіння.

Правда, оригінально? Мене тільки два питання мучило: як цей великий досі ніхто не стырил, і що робить радянський «моцик» в Джорджтауні (див. рис. з мотоциклістом)???

Я заскочив у магазин, щоб набрати в дорогу трохи фруктів, а потім ми повернулися додому, де нас вже чекав розкішний вечеря, приготований мамою Чиви. Ми з Милою наїлися на тиждень вперед. За вечерею до нас приєдналася ще й сусідка, і довго розповідала щось на своєму місцевому.

Після вечері треба було дістатися до автобуса на Куала-Лумпур 12 годин. На останок зробили загальну фотку з Чиви і його мамою, а Міла подарувала нашому гостинному одному білого сибірського ведмедя (плюшевий ведмедик).

Я знав, на автобусі до Куала-Лумпур можна дістатися прямо з о. Пінанг по мосту, але НЕ знав, що є можливість безкоштовно на поромі перебратися в Баттерворф, а там сісти на той же «бас», що буде значно дешевше і швидше. Причому пором був всього в 20 хвилинах ходьби від будинку Чиви. Спасибі йому за підказку і за те, що я зміг помилуватися видами нічного Пинанга з порома.

Вийшли ми прямо на автобусній станції. Квиток до Куала-Лумпура купив тут же в касі (30 рингіт).

Спасибі величезне нашого нового друга Чиви за веселу компанію і незабутній відпочинок на о. Пінанг! Так, звіт вийшов дуже об’ємним (як і обіцяв), а попереду чекає ще більше цікавого.

Короткий огляд о. Пінанг.

Досить чисте місто, незважаючи на каналізаційні стоки по узбіччях доріг, які не заховані в труби під землею, як у Росії. (Пережитки європейської колонізації)

Гроші: місцева валюта називається Ринггіт (MYR). 1 рингіт = 10 руб.

Транспорт: Тут хороші дороги, багато байків, зручні автобуси, проїзд на яких не перевищує 3 рингіт і вхід тільки в передні двері водія. Одна проблема – це світлофори. Не знаю, який «розумник» їх налаштовував, але якщо вам «пощастило» потрапити на червоне світло, то готуйтеся «покурити бамбук» 3 хвилини (так-так, це не перебільшення). Взагалі проїзд в автобусах оплачується по зонах, чим далі їдеш, тим дорожче у нас виходило в основному середня відстань з ціною в 2,7 рингіт.

Їжа: У місті багато простеньких «едален» на будь-який смак, навіть для вегетаріанців, де можна знайти все теж саме, що в звичайній, тільки з сої. Для мене це було святом, тим більше соєву рибу я ще ні разу не пробував. І ціни радують. Середня ціна за порцію складе від 4 до 6 рингіт. Побалувати себе екзотичними фруктами можна на будь-якому ринку, так і вибір шикарний.

Люди: добрі, чуйні, не чіпляються, часто співають пісні і посміхаються. Правда, з англійським туго, але на мові жестів говорять із задоволенням ;).

Одяг: жінки носять в основному довгі спідниці, дівчата молодші ходять в шортах, чоловіки ж чи в штанях, або в шортах нижче коліна.

Віра: офіційна релігія – іслам, але дозволено вільне віросповідання.

Що подивився:

Храмовий комплекс Кек Лок Сі – дістатися можна з автобусної станції Джорджтауна на басі № 201, 203, 204 або 502, вартість порезда 2,7 ринггіта. Квиток потрібен тільки в «Пагоду десяти тисяч Будд» — 3 ринггіта. І якщо скористаєтеся фунікулером до статуї богині милосердя Гуань Інь – ще 3.

Джорджтаун – від аеропорту можна доїхати на будь-якому автобусі їде до Komtar (це висока вежа в Джорджтауні) вартість проїзду 2,7 ринггіта.

Пляж Бату Ферринги (Battu Ferringhi) — зі станції Komtar автобус № 101, вартість проїзду — 2,7 ринггіта. Пройти на пляж можна через територію будь-якого готелю.