• Озеро Темпі (Tempe Lake). Незвичайний ночівля в Сенгкане.
  • Незапланований кави і два байка.
  • Ласкаво просимо в Макассар!

Добре крокувати по просторах острова Сулавесі. Єдине, про що ми шкодували — це про малу кількість часу. Ніколи не любила тимчасові рамки, які створюються відпустками і транспортом у подорожі. В планах у нас таки дістатися до Макассара – столиці острова Сулавесі і трошки погуляти по ньому. Раз ми його пропустили спочатку, треба надолужувати згаяне.

Поки ми їздили по Індонезії, я випадково залишила свою маленьку цифрову мильницю в одній з попутних машин, тому всі самі корисні фотки, включаючи сьогоднішню поїздку, Макассар і після були безповоротно загублені. Про що я дуже шкодую і прошу вибачення. У нас, звичайно, залишався ще фотоапарат Андрія, але він трохи незручний тим, що його не можна засунути в кишеню і дістати у відповідний момент в дорозі. Так що будемо викручуватися тим, що маємо.

Минулого разу я зупинилася на те, як ми на вантажівці з робочими надвечір виїхали з Тана-Тораджи. Сил вистачило доїхати лише до Енреканга, де ми довго блукали вулицями в пошуках нічлігу. В результаті якийсь хлопець відвів нас в якусь подобу готелі, сказавши, що це безкоштовно. Довелося йому повірити, адже на дворі ніч, а ми дуже хочемо спати.

Сама ніч пройшла без пригод, а от рано вранці абсолютно без стуку увійшла якась жінка і нам стало ясно, що пора збиратися.

Хто рано встає, тому Бог дає…. рамбутани прямо з дерева. Все одно машин ще мало, так що можна порадіти місцевим фруктів.

Десь через півгодини вдалося зупинити першу за сьогодні машину – пікап, яка довезла нас до Пинранга (Pinrang). За нею проїхали навіть з жінкою за кермом кілька кілометрів, а відрізок до Парі-Парі (Pare-Pare) подолали на вантажівці.

Після невдалої спроби проїхати далі на північ Сулавесі, у нас пробудили достатньо часу, щоб не відразу їхати в Макассар, а загорнути в яке-небудь цікаве містечко по дорозі. Таким місцем виявився містечко Сенгкан (Sengkang), що розташувався на березі цікавого озера Темпі (Tempe Lake або Danau Temis). Про цьому місці ми дізналися випадково від місцевих шляхом нашого автостопу.

Озеро Темпі (Tempe Lake). Незвичайний ночівля в Сенгкане.

Діставшись на перекладних до Парі-Парі, ми повернули до центру Південного Сулавесі, а саме до міста Сенгкан. Щоб його досягти, довелося теж змінити пару транспортних засобів. Чомусь нам ніхто не сказав, що саме примітне в Сенгкане – це не саме місто, а саме човнова екскурсія по озеру Темпі, на березі якого і стоїть місто.

Ні, ніхто не сперечається, Сенгкан теж дуже примітний і це ми дізнаємося, прогулявшись по його вуличках. Однак, якщо б ми знали, що екскурсія по озеру Темпі чимось схожа з екскурсією по озера Інле в Бірмі, то можливо ми б затрималися. До того ж, як з’ясувалося пізніше, це зовсім не дорого – близько 100 000 рупій за всю човен.

Як я вже сказала, Сенгкану погуляти теж було цікаво. Прибули ми у другій половині дня, і поки було світло, встигли помилуватися двоярусними дерев’яними будиночками, деякі з них стирчали просто з води озера.

Подивитися на рисові поля і жестами поспілкуватися з місцевими, для яких білий турист завжди в радість.

З’їсти по смачному транг-булану з шоколадом і зафіксувати вражають захід сонця на озері Темпі.

Для цієї мети дуже зручною виявилася майданчик якоїсь місцевої бензозаправки. Знявши рюкзаки, ми з фотіком напереваги забралися на одну з стінок огорожі, звідки відкривався приголомшливий вид на озеро Темпі і призахідне сонце.

Весь цей час, поки ми милувалися сонцем, за нами спостерігав індонезієць, явно працює прямо тут на заправці. Виглядав він досить пристойно, і через 10 хвилин нашого перебування таки не витримав, підійшов до нас і заговорив ламаною англійською.

З нашого діалогу з’ясувалося, що він є господарем заправної станції, і якщо ми хочемо, він не проти пригостити нас кавою або чаєм прямо тут.

Ми не відмовилися. За розмовами індонезієць так розійшовся, що трохи не запросив нас до себе додому. Точніше він запросив, але вчасно схаменувся і щось придумав щодо того, що треба б дізнатися у домашніх на цей рахунок. А щоб виправити помилку, він поцікавився де ми будемо ночувати. Відповідь “намет” його явно не влаштував, і він запропонував одну з робочих кімнат прямо тут, на заправці, де з меблів були тільки стілець, вішалка та кондиціонер. О-О-О, для автостопщика з килимками і спальниками – це справжній рай. Спати нарешті-то не під вентилятором в компанії жирних жуков, а з кондиціонером в затишному спальнику. Ми були щасливі, як діти. А перед відходом наш благодійник ще й коли навіщо нам приніс.

Вранці, годині о 8-ми вже встали і зібрали речі, а господаря так і не було видно на робочому місці. Попрощавшись з трударями, ми вийшли на дорогу. І тільки через 15 хвилин пішого ходу, назустріч попалася гарна тачка, звідки высунулось знайоме обличчя господаря автозаправки. Він посміхнувся і помахав рукою на прощання.

Незапланований кави і два байка.

У першому ж містечку, куди ми доїхали на попутному пікапі з Сенгкана, і тупаючи вздовж житлової вулиці на виїзд з міста, ми вирішили присісти біля одного з будиночків в тіні, щоб перепочити. Як я вже писала раніше, зупинятися в індонезійських закутках загрожує тим, що білошкірі одразу привертають до себе місцевих, як мед бджіл. Залишитися без уваги неможливо.

Також вийшло і тут. Господар будинку, де ми приземлилися, побачивши двох чужинців вирішив запропонувати випити кави і покликав в невигадливо обставлену вітальню зі столом посередині. Кава був налитий у велику склянку і зовні більше нагадував какао, зате на смак був приголомшливий. У зв’язку з невеликими труднощами в мові, господар запросив сусідів, яких з кожною хвилиною накопичувалося більше і більше і ми подумали, що поки нас не стали просити фотографуватися, пора прощатися.

До Парі-Парі ми доїхали на декількох машинах. Причому остання висадила нас на самому початку міста, тому довелося знову пішки долати по жарі весь населений пункт, роблячи невеликі зупинки. На одному з останніх наших привалов, нами зацікавилися двоє школярів на мопедах. Один з них знав кілька слів англійською і мабуть вирішив поговорити. Для молоді ми завжди були більше іграшкою, ніж об’єктом для допомоги. Однак, у цих хлопців був транспорт. Тому, коли вони запропонували покатати нас, у нас з Андрієм виникла одна і та ж думка. Ми погодилися і як могли намагалися пояснити, куди нас краще вивести.

Хлопці так і не зрозуміли, що нам треба було на виїзд з міста, тому ми опинилися біля автобусної станції. Подякували школярів, і шлях, що залишився вже подолали пішки.

Ласкаво просимо в Макассар!

До Макассара нас забрав вантажівка. У столиці Сулавесі ми вже за старою традицією випросили у місцевих телефон і позвонили каучсерферу, з ким домовлялися зустрітися ще по приїзду на острів. Хлопчика звуть Иксан і живе він у великому триповерховому будинку, який дістався йому від батьків. Треба зазначити, що будинок збудований зовсім не в індонезійському стилі, а скоріше в європейському, що Иксан із задоволенням підтвердив. І не дивлячись на те, що житлу всього 20 років, він вже зовсім жалюгідному стані. Я маю на увазі моторошно протікає дах під час дощу і типову місцеву захаращеність. Але про все це і про самому Макассаре я розповім наступного разу. Спасибі за увагу і до наступних статей!