• Невдалий досвід Couchsurfing в Коломбо.
  • Коломбо не без добрих людей.
  • Дивне гостинність на Шрі-Ланці.
  • Як дістатися до аеропорту Коломбо з пригодами.

Добре сидіти в теплому затишному будинку, коли за вікном якась незрозуміла сіра, сніжна погода. І це називається весна, ехх! А ось в теплих країнах типу Шрі-Ланки такої погоди не буває. Саме час перенестися у ті не такі далекі часи, коли ми перебували в Шрі-Ланці останні два дні. Стаття буде цікава ще тим, що цей час пройшло не без пригод.

Наші постійні читачі знають, що у великих містах ми намагаємося знайти вписку через Couchsurfing, щоб була можливість без важкої ноші за спиною погуляти по міських вулицях, а також відпочити від довгих і запорошених доріг країни. Ми чули, що в Коломбо ситуація з пошуком гостинних місцевих через систему Каучсерфінг досить складна, часто трапляються торгові агенти або місцеві, які за своє «гостинність» просять гроші.

Невдалий досвід Couchsurfing в Коломбо.

Враховуючи цей факт, я розіслала повідомлення. І коли отримала кілька більш або менш адекватних відповідей, то додатково поставила питання про те, чи не є відповіли мені якими-небудь готель-агентами або гідами, які за свої послуги беруть гроші. Один з чоловіків чітко і ясно дав зрозуміти, що він таким не є, і я записала його номер телефону, домовившись про те, що ми йому зателефонуємо, як будемо в столиці.

Додзвонюватися ми до Шаминды з будки поліцейських, які люб’язно погодилися допомогти через відсутність у нас місцевої сім-карти. Місце призначили. Як туди дістатися дізнались. Сіли в автобус, їдемо. Як виявилося, до місця зустрічі був не близький світ. За цей час ми встигли познайомитися з двома молодими хлопцями, які непогано володіли англійською мовою і точно вказали місце, де нам необхідно вийти. Молодий хлопчина навіть постояв з нами до тих пір, поки не з’явилася машина з трьома дорослими дядьками, серед яких був і наш «каучсерфер» Шаминда.

Ми радісно закинули наплічники в багажник і вмостилися на задньому сидінні з одним з друзів Шаминды. Проїхали ми трохи, може бути пару кварталів, а потім по завулках дісталися до якогось приватного двоповерхового будиночка. Забравши речі з машини, хлопці проводили нас на другий поверх будинку. Смутні сумніви почали терзати мене в той момент, коли нам почали показувати кімнату так, ніби ми не гості, а постояльці готелю. Набравшись сміливості, я вирішила уточнити цей момент у нашого знайомого Шаминды. Мені було дуже незручно, адже в кожній країні, навіть в кожному регіоні країни або місті можуть бути свої правила прийому гостей.

— Шаминда, вибач за питання, але ти хочеш взяти з нас гроші за номер? — обережно запитала я.
— Всього 20$ в оплату моїм друзям, які будуть прибирати за вами кімнату, — не моргнувши оком відповів наш друг.
— Але… адже я питала у тебе про плату наперед, ти сказав, що не береш ніяких грошей, — сторопіла я.
— Я й не беру, я ж сказав, що ці гроші для обслуговуючого персоналу.

Від такого нахабства я вибухнула і висловила йому все, що думаю, наскільки дозволяло мені знання англійської мови. 20$ це нормальні гроші навіть для столиці Шрі-Ланки. Якщо б ми хотіли зняти «хостел», то не мучилися б, переписуючись з кимось з місцевих у Коломбо. Швидше за все, навіть знайшли житло ще дешевшим. Образа була ще в тому, що час хилилося до вечора. І хоч в запасі у мене був номер ще одного «коучсерфера», там не чекали нас у цей день.

Шаминда щиро не розумів нашого гніву і запитав, чи є у нас ще якийсь варіант. Я дала йому номер іншого «каучсерферів», тому що на місцевому їм було простіше домовитися. Другий коломбиец жив за містом в одному з районів під назвою Джаелу. Туди теж треба було їхати на автобусі, і по всій видимості ми зможемо дістатися туди тільки затемна.

Шаминда сказав, що відвезе нас на те місце, звідки забрав із зупинки, а по дорозі намагався приплести собі виправдання. На середині шляху він раптом згадав, що спочатку збирався поселити нас у себе вдома, але до нього завітали несподівані гості рано вранці. Цікаво, чому він про це не повідомив в той момент, коли я дзвонила йому вдень і домовлялася про зустріч? Загалом, ми були втомленими, злими і засмученими. Нас висадили на автобусній зупинці і вказали номер автобуса, на якому можна було доїхати до вказаної адреси. Як я і думала, за дорогу туди зовсім стемніло, та ще ось-ось погрожував початися дощ.

Коли ми вийшли на кінцевій, у продавця дисками в маленькому магазинчику я попросила телефон, щоб зв’язатися з новим «каучсерфером». Довіра до місцевим після того, що сталося і так похитнувся, а коли я почула на іншому кінці лінії, що нас не збираються зустрічати, замість цього потрібно самостійно приїхати на тук-туку (в таку погоду і темінь) до якогось там готелю, я зовсім розчарувалася в людях цього великого міста. Враховуючи погодні умови, темний час доби і наш нервовий стан, я думаю, багато б розгубилися в такій ситуації.

Коломбо не без добрих людей.

Природно ні про яке тук-туку не було мови. До того ж почав накрапати противний дощик. Вирішено було, поки зовсім не полилося, відправитися на пошуки нашої останньої надії — церкви. Андрій на карті свого смартфона знайшов найближчу католицьку церкву. З кожним новим поворотом, за яким, як нам здавалося, повинен був з’явитися знайомий хрест, нас чекали тільки пітьма і розчарування. Так ми досить довго плутали серед одноповерхових приватних будиночків, намагаючись у поодиноких перехожих з’ясувати, який же все таки стороні знаходиться церква. Останні сильно дивувалися вже від того, що роблять в таку погоду два туриста зовсім не в туристичному районі, та на жаль, так і не могли дати чіткої відповіді, показуючи дорогу в одну сторону, то в іншу.

Упавши духом, коли нас в черговий раз відправили по невірному шляху, Андрій вирішив звернутися за допомогою в перший-ліпший будинок. Саме цю картину застав водій маленького автомобіля, точно вывернувшего з-за повороту в ту мить, коли голова Андрія зникла за ворітьми чужих воріт. Машина повільно проїхала повз, а потім різко загальмувала в парі десятків метрів від нас, здаючи назад. Коли вона порівнялася з нами, скло передніх дверцят опустилося і звідти пролунав цілком закономірний для нашої ситуації запитання: «чи Потрібна Вам допомога». О, якби він знав, наскільки нам потрібна була допомога в той момент!

— Ми трохи заблукали і не можемо знайти церкву, — автоматично випалив Андрій.
— Церква?.. — у машині трохи помовчали в роздумах, — Церква тут далеко. Навіщо вона вам?.. Зараз пізно і зовсім не час для відвідувань…
— Нам потрібна допомога в нічлігу, — тепер в розмову вступила я, — Може бути в церкві нам допоможуть.

В машині знову повисла тиша, а потім двері відчинилися і до нас вийшов молодий, добре одягнений сінгалец.

— Знаєте що, тут небезпечний район, щоб ось так розгулювати двом туристам, — сказав він відкриваючи задні двері, — сідайте, по дорозі вирішимо, що з вами робити.

В салоні було ще двоє молодих хлопців і не так багато вільного місця. Ми ледве вмістилися вп’ятьох в маленьку машинку. За час шляху хлопці намагалися з’ясувати, яким чином ми взагалі опинилися в самому небезпечному районі Коломбо в таку негоду, та ще і в темний час доби. Пощастило, що водій в свій час закінчив університет і досить пристойно володів англійською. Поки ми розповідали всі пригоди, я все дивувалася тому, наскільки душевними бувають люди, щоб ось так посадити в машину двох іноземців і в той же час, наскільки ми повинні довіритися чужим людям, щоб прийняти цю допомогу. Все таки в найтяжчі хвилини нашого життя є щось таке, що посилає нам допомогу. Хтось назве це випадковістю, нехай так, на мій погляд занадто багато випадковостей на нашому шляху вже сталося.

За час поїздки ми встигли познайомитися з хлопцями, які між собою виявилися друзями. Вони, в свою чергу, вирішили нагодувати нас вечерею і, дізнавшись, що в країні нам залишилося жити всього декілька днів, запропонували зупинитися в будинку біля водія.

Дивне гостинність на Шрі-Ланці.

Водій мешкав у невеликому будиночку в районі під назвою Кандана разом з батьком, матір’ю і молодшими братами. Туди нас і привезли тим же ввечері, точніше вже вночі. Всі сіли на терасі під дахом вдома в очікуванні вечері. Останній знайомитися вийшла мати нашого нового друга, яка тут же запропонувала нам вимитися з дороги. Андрій скромно відмовився, а я, не чекаючи каверзи, погодилася, думаючи, що мене запросять до хати. Однак, замість цього вона винесла якусь простирадло і попросила трьох друзів відвезти нас на машині незрозуміло куди.

За час нашого непередбачуваного подорожі я вже звикла їхати невідомо з ким у невідомому напрямку, але зараз такий поворот подій мене трохи спантеличив і змусив під напружити звивини. Андрій же, здавалося, перебував у спокійному стані і несподівано висловив думку, що нас зараз висадять біля якогось озера, щоб я змогла зробити обмивання в традиційно ланкійському стилі: обернувшись простирадлом на голе тіло залізти в мутно-болотну воду водойми. Я йому не повірила, нервово усміхнувшись у відповідь. «Ці хлопці живуть у місті, в гарному приватному будинку. У них не залишилося вже нічого дикунського» — заспокоювала я себе думками.

Коли ж наша маленька машинка зупинилася, і вийшовши назовні, через деякий час мої очі дійсно побачили в парі метрів заросле тіною озеро, треба було чути заливчастий сміх Андрія. А хлопці дійсно запропонували виконати все те, що тільки що мені описав Андрій. Дуже неприємне відчуття, коли відчуваєш себе ідіоткою. Причому я так і не зрозуміла, хлопці всерйоз це пропонували чи це в них такі жарти?

У підсумку я навідріз відмовилася і нас привезли назад до будинку. Мати нашого друга домовилися з сусідом по паркану, що я помиюся в його сараї. В той момент я зрозуміла, що нас не пустять навіть в туалет сходити.

Вечеря була дуже пізно, коли я вже не змогла приймати сидяче положення, і заліз в намет, поставлену тут же на терасі. Я поїла і тут же знову пішла спати, поки Андрій про щось розмовляв з хлопцями на англійській.

За ці два дні, як ми і припускали, нас жодного разу не пустили в будинок. А щоб вийти і прогулятися по околицях села, нам довелося питати дозволу в господині, яка невпинно стежила за «гостями». Мда, це не гостинність, а тюрма якась. Хіба що годували 3 рази в день. Тому про поїздку в місто не могло бути й мови, до того ж незрозуміло, наскільки далеко ми від столиці Коломбо взагалі перебували.

Як дістатися до аеропорту Коломбо з пригодами.

В останній день, господиня «вигуляла» нас до величезної католицької церкви, потім посадила на «тук-тук» і відвезла до зупинки, з якої можна було виїхати в аеропорт.

Але на цьому наші пригоди не закінчилися. Ми з Андрієм передбачили наш бюджет у місцевій валюті, що залишилося нам тільки на проїзд в автобусі. Однак, коли ми поспіхом залазили в автобус, не подивилися кінцевого назви над лобовим склом. На ходу тільки я запитала у «кондуктора» йде автобус в аеропорт. Отримавши ствердну відповідь, ми спокійно сіли на місця. Навіть той факт, що нам не вистачило грошей на квитки (так як він чомусь став коштувати дорожче на кілька тугриків) нас не збентежили. Кондуктор, звичайно, був незадоволений цим фактом, але зробити з нами нічого не міг, грошей у нас реально більше не залишилося.

Коли ж автобус раптом завернув у Негомбо і зовсім заглух на міський кінцевій зупинці, ми з подивом втупилися на кондуктора. Той зробив вигляд, ніби його наші проблеми не стосуються. Я було хотіла влаштувати йому «розбір польотів», а це загрожувало нам запізненням на літак. Адже до аеропорту потрібно було ще на чому їхати, а грошей у нас не було.

Знайшовши потрібний автобус, ми не питаючи ціну, залетіли всередину салону і сіли на місця. І знову «випадок» врятував ситуацію, кондуктор чому підійшов до нас не відразу, а чи не під кінець всієї поїздки. У будь-якому випадку довелося розплачуватися, і в черговий раз це був оманську подарунок (крем), який дістався нам від чудового друга Мухаммеда з Салали.

Відрізок від кінцевої зупинки автобуса до аеропорту довелося майже бігти, тому що часу на реєстрацію залишалося все менше і менше. Як ви розумієте, дорогі друзі, на літак ми встигли. Якщо ж ви хочете провести кілька днів у столиці без особливих проблем і пригод, то можете підібрати собі недорогий готель в Коломбо або більш дешеве житло від місцевих орендарів.

Так закінчилася наша двотижневе самостійне подорож по Шрі-Ланці автостопом. А наступного разу на нашому блозі як завжди з’явиться стаття-путівник з узагальнюючої і сподіваюся корисною інформацією по країні. Підписуйтесь на новини блогу, будьте в курсі подій.