• Є сіті-стоп в Маскаті?
  • За старовинними сходами Матра форту.
  • Що можна побачити на прогулянці по набережній.
  • Палац султана Аль-Алам.

Я помітив, що в другу подорож ми з Милою як-то менше стали перейматися щодо того, де поспати, поїсти і як дістатися до місця. Навіть незрозуміло, коли саме відбулися ці зміни, адже по суті умови такі ж.

Не дивлячись на те, що Оман дуже безпечний і гостинний для мандрівників зразок нас, столиця – це зовсім інша розмова. Чимось скидається на порівняння між Москвою і всією Росією, навіть назви столиць якось співзвучні.

У Маскаті своє життя, свої правила. Ми це відчули відразу ж, як тільки вийшли на головну вулицю столиці. Сьогодні було в планах відвідати стару частину Маската, якщо вірити фотографіям з інтернету, там має бути дуже красиво.

Є сіті-стоп в Маскаті?

Чисто по звичці ми вирішили скористатися сіті-стопом. Не тут-то було, в цьому дорогому місті куди менше місцевих, які прагнуть допомогти небагатим подорожнім. Та й ті, хто трапляється, дуже зайняті метушнею.

Тут ви вже не зустрінете цікавих поглядів, ні привітального помахи рукою, ні доброзичливих посмішок. Зате по місту курсує громадський транспорт у вигляді мікро-автобуса або так званого таксі, ми здивовані. От тільки ціни не радують. Оплата змінюється в залежності від відстані, мінімальна ціна для жителя міста 0,3 реала, а для туриста – від 3 реал і більше, все залежить від ступеня безсовісності водія. Уявляєте, 240 рублів по місту проїзд, цікаво, де вони таких дурнів знайдуть.

Мурыжил я цих “бариг” і так і сяк. І взнавав ціну у місцевих, і пробував торгуватися марно. Після цього ми ще 2 години простояли на дорозі в надії зловити жалісливого власника автомобіля, намагаючись змінювати позицію та активність процесу, той же результат.

Зізнатися, ми ледь не впали духом, адже до старого міста більше 10 км, пішки йти занадто утомливо. Але, перш ніж махнути на цю затію рукою, ми таки вирішили трохи пройтися вперед. І правильно зробили, десь після 1 км, нам попалася на очі заправка. Ми вирішили скористатися нагодою і відпочити. Своєю присутністю ми привернули увагу нудьгуючих водіїв. Мені пощастило вчасно махнути рукою від’їжджаючої машини, щоб той зупинився.

Ура, водій погодився підкинути нас у потрібне місце безкоштовно, хоч йому було трохи в іншу сторону. Значить плани залишаються в силі. Бангладешець висадив нас прямо на набережній і тут же зникло все погане настрій від важкої дороги. Я б реально пожалів, якби відмовився від поїздки сюди.

За старовинними сходами Матра форту.

На головній вулиці старої частини Маската стоять такі ж старі оманську будинку, витримані відповідним стилем.

А на набережній через кожні 500 метрів можна спостерігати альтанки, скульптури морської тематики і безліч чайок, куди ж без них.

Спочатку ми пройшлися в тупикову частину, де тільки-тільки побудовані нові готелі, це нам не цікаво, тому йдемо в протилежний бік, по дорозі милуючись великими кораблями.

Поки не зупиняємося навпаки скельної фортеці або так званого Матра форту.

Виглядав форт знудженим від відсутності відвідувачів. Дивно, начебто сходи на цій стороні, і туристи в наявності, а наверх ніхто не піднімається. Варто вивчити.

Ми перейшли дорогу і крізь невеликі деревця примітили ледве помітну стежечку, причому між дорогою і цією стежкою виритий бетонний стік. Для нас це не перешкода, перестрибуємо через нього, пролезаем крізь дерева і опиняємося перед сходами. Тепер зрозуміло, чому нагору ніхто не ходить, початок ступенів відсутнє, тільки якась залізяка притулена до каменя.

Від цього цікавість посилився, і я видерся по залізяці на перші щаблі. Міла, яка спочатку відмовилася від цієї затії, трохи пізніше теж вирішила приєднатися. Не даремно, тому що не дивлячись на те, що сходи нікуди не веде (хіба що у стіну самого форту), зверху відкривається чудовий вид на море і набережну.

Цікаво, що ж приховують стіни Матра форту? І за відповідями на це питання ми з Милою після спуску з ламаним сходи, вирушили в обхід скелі, через вузькі вулички старого міста. Дорогу знайти зовсім не складно, досить слідувати у напрямку прогулюються туристів.

Ще одна драбина стала на нашому шляху, добре хоч у неї початок присутній. Правда, нас чекало розчарування в кінці, коли ми вперлися в замкнені двері форту. Не доля, значить потрапити за стіни фортеці.

Що можна побачити на прогулянці по набережній.

Насправді це далеко не все, що можна подивитися, слідуючи плиткової стежкою набережній старого Маската. І я раджу обов’язково зробити по ній прогулянку. Для самих ледачих можна прямо тут же придбати напрокат велосипед, тільки для цього потрібна якась картка.

Я не став морочитися з цією системою і ми пішли пішки. По дорозі можна милуватися морем, пальмами, читати назви оманських пам’яток на паркані.

Через кожні 300 метрів біля самого берега стоять сторожові вежі, куди легко можна забратися і насолоджуватися морським пейзажем.

З іншого боку дороги знаходиться парк з атракціонами та сімейного відпочинку з дітьми. Тільки вхід був закритий, тому піднятися на оглядовий майданчик у вигляді вази з морозивом не представлялося можливим.

Не забуваємо поганяти чайок :).

Десь через пару кілометрів надибуємо на тунель в скелі, в кінці якого видно півострів у морі, а на ньому черговий форт Аль Мирани.

Виглядає красиво, але з нас досить фортець. До того ж, трохи далі по дорозі можна знайти ще один відреставрований під назвою Джалалі.

Він же впирається прямо у ворота з військовою охороною палацу Аль-Алам.

Палац султана Аль-Алам.

Палац вважається чинним, тобто періодично відвідує сам султан. Тому навіть до огорожі палацу ближче, ніж на метр складно підійти. Але, краще дивитися його з площі, або з головного входу.

Всередину природно нікого не пускають, а ось через головні ворота можна зробити непогане фото, якщо пощастить і поруч не буде таких же охочих :).

Взагалі на площі знаходиться не тільки палац, але ще мечеть і червона доріжка, так що деякий час нудьгувати не доведеться.

Хоча Міла вже втомилася.

Назад топати близько 3-х кілометрів пішки не хочеться, і вже тим більше до тієї частини Маската, де ми катували удачу на безкоштовний транспорт вранці. Тому ми знову вирішили крутнути рулетку фортуни, вставши з піднятими руками на першому-ліпшому колі.

Спочатку ніхто не реагував, а потім несподівано перед нами пригальмував червоний двох-дверний спортивний форд. За кермом сидів місцевий, хоч і без звичного білого халата. Нам пощастило, він їхав якраз куди нам потрібно, навіть ще далі.

В той день ми думали подивитися Гранд Мечеть Султана Кобуса, але ще вчора ввечері Бонні говорив, що найкращий час для відвідання мечеті – це до 11 ранку, так як немає молитов і вона відкрита для відвідування туристами всередині. Так що заглядаємо в мега-маркет, набираємо їжі і повертаємося додому втомлені, але щасливі від прогулянки. Хто знає, можливо ввечері нам пощастить побувати на оманській столичному фестивалі, який ось вже як місяць проходить в Маскаті щодня. Бонні сказав, що якщо буде час, то вони з другом нас туди звозять.