• Прощальний сніданок по-катарагамски.
  • Як дістатися до Галле.
  • Історія міста і форту Галле.
  • Романтика старовинного міста Галле.
  • Що ще подивитися в Галле.

Блог самостійних подорожей (а іноді і подорожей автостопом) вітає наших дорогих читачів. Потихеньку, потихеньку ми перебираємося до пляжів, до моря і столиці Шрі-Ланки – місті Коломбо. Про це ми ще розповімо в наступних статтях, а поки повернемося в невелике містечко Катарагаму, звідки рано вранці ми вирішили відправитися у бік міста-порту Галле (Galle), щоб прогулятися по старовинному з однойменним містом форту, збудованого португальцями, і пофотографувати його чисті затишні вулички з архітектурою будинків тих же часів.

Прощальний сніданок по-катарагамски.

Щоб вибратися з Катарагамы, нам у будь-якому випадку довелося проходити повз вчорашнього поліцейської дільниці. Як тільки ми порівнялися з ним, то побачили в дверях старшого поліцейського, з ким вчора більше за всіх довелося спілкуватися. Він широко посміхнувся і махнув рукою, щоб ми підійшли.

Відразу ми з Андрієм подякували його та інших за участь і допомогу в нашій ситуації. Після чого чоловік запитав, снідали ми. Ми похитали головою і нас повели в маленьку будку, яка була буфетом для співробітників. Спочатку нас пригостили кавою, а потім запропонували з невеликою заскленій вітрини взяти все, що нам захочеться. Увагу відразу ж привернули «макаронні пиріжки». Якщо уявити собі холодну злиплу локшину круглим тонким млинцем, в яку загорнули солодкий кокос, то приблизно це виглядало так. За фактом виявилося дуже смачно, особисто я з’їла пару штук.

Ми дочекалися, поки час сніданку в поліцейській ділянці закінчиться, після чого вирушили далі в дорогу, а наші нові знайомі у формі приступили до виконання своїх повсякденних робочих обов’язків.

Як дістатися до Галле.

Як завжди спочатку почнемо з звичайних методів — автобус і поїзд, а потім перейдемо до нашого – автостоп.

Автобус. Так як Галле знаходиться поблизу столиці, транспорту тут вистачає. Всі автобуси відходять з головної станції Петті (Pettah Bus Stand), що навпроти стадіону для крикету. Звідси можна виїхати практично у всі курортні міста, розташовані вздовж південно-західного узбережжя Шрі-Ланки.

• Коломбо – близько 200 рупій, у дорозі 3 години.
  • Матара – близько 70 рупій, в дорозі 1 год.
  • Хіккадува – близько 30 рупій, в дорозі 30 хв.
  • Унаватуна – близько 15 рупій, в дорозі 10 хв.

Поїзд. Є можливість виїхати поїздом

Канді — 650 руп. (1 клас), 450 руп. (2 клас), 200 рупій (1 клас), 6,5 годин в дорозі.

Коломбо (ст. Марадана) – 350 руп. (1 клас), 200 руп. (2 клас), 100 рупій (1 клас), 3 години в дорозі.

Матара — 150 руп. (1 клас), 90 руп. (2 клас), 50 руп. (3 клас), 45 хв. в дорозі.

Хіккадува – 70 руп. (1 клас), 50 руп. (2 клас), 30 руп. (3 клас), 30 хв. в дорозі.

Тук-тук. Від Галле до пляжу Унаватуна можна виїхати на “тук-тук” приблизно за 400 рупій.

Автостоп. 20 кілометрів від Катарагамы до Тиси довелося трястися в жаркій кабіні вантажівки вчотирьох (ми і водій з помічником). Перегрілися, схоже, не тільки ми, але і колеса машини, з –за чого довелося влаштувати позапланову зупинку посеред дороги. Чекати, коли хлопці «охолонуть» не хотілося, тож ми вирушили далі по шляху ловити машину, щоб встигнути ще сьогодні дістатися до Галле.

Дуже хотілося по дорозі подивитися на унікальне чудо природи – BlowHoleHummanaya або так звана «Виюча діра». По факту — це розлом серед скель, звідки потужним прибоєм виштовхує величезний стовп морської води з супроводом рокітливих і виючих звуків.

Діра знаходиться зовсім поруч з Галле, ще ближче з пляжами Унаватуна (Unawatuna), тому ми думали, що встигнемо відвідати таке цікаве місце. Однак, я не припускала, що від Тиси до Галле ми будемо плентатись так повільно і довго. До того ж десь в самому кінці ми пропустили потрібний поворот, що не могло не засмутити.

Історія міста і форту Галле.

У місто прибули до вечора і відразу рушили до самої пам’ятки пам’ятки Шрі-Ланки – португальського форту Галле.

По дорозі зі мною несподівано заговорила якась європейка англійською. Побачивши нас з рюкзаками, вона почала цікавитися, не вони чи ми. Отримавши ствердну відповідь, пішов черговий питання, де ми спимо, чи є у нас намет. Я знову кивнула і тут пішли нові розпитування про те, як і де можна стояти з наметом на Шрі-Ланці. Ми не говорили може півгодини англійською, поки вона раптом запитала, звідки ми. А коли дізналася країну, засміялася і по-російськи відповіла, що вони з України. Ось так буває, кажеш іноземною зі своїми ж :). Тепер вже було легше спілкуватися і я коротко розповіла про деякі особливості країни, давши посилання на наш блог. Правда на той момент я не знала, що писати про все це буду тільки зараз.

До моменту появи португальців в 16 столітті місто називалося Гимхатиффа. Деякі історики вважають, що Галле був тим самим містом Таршиш, звідки цар Соломон вивозив самоцвіти і слонову кістку.

Є дві історії виникнення сучасної назви міста. Одна з них оповідає про те, що коли в 1505 році португальський флот збився з курсу, вони почули з боку невідомої землі крик півня, що на португальському звучить, як “galo”. Завдяки чому португальці змогли знайти притулок у гавані, а згодом звести перше укріплення-фортецю Санта Круз Форталеза.

Друга історія свідчить про те, що назва міста походить від сингальської gala або “скеля”. На мій погляд, звучить більш ймовірно.

Десь через сотню років на зміну португальцям прийшли голландці, які на місці зруйнованого порту Санта Круз, побудували (до 1663 році) гранітний форт Галле, який чудово зберігся до наших днів. Ось на його територію ми і вирушили з Андрієм після того, як попрощалися з новими українськими знайомими.

Відразу, що кидається в очі при наближенні до форту – це вежа з годинником, залишена напевно британцями, вони дуже люблять подібні штуки.

Площа території форту Галле становить близько 36 гектарів.

Нам пощастило тим, що ми прибули в місто до вечора, так що зі стін гранітного споруди можна було помилуватися морським спокоєм і насуваються хмарами. До речі, забігаючи вперед, скажу, що вранці тут дуже люблять влаштовувати пробіжки по вузеньких протоптаними стежками.

Багато туристів приїжджають в Галле тільки заради цього потужного споруди. Практично у всіх куточках форту можна виявити іноземних фотомисливців або мандрівників — романтиків. А місцеві діти на одному з відкритих ділянок влаштували собі ціле футбольне поле.

Але не тільки португальці і голландці залишили свій внесок у будівництво форту Галле. Ще через сто років місто було захоплено англійцями, які просто не могли не взяти участь у доробках форту. З північної сторони фортеці їх руками були споруджені Головні ворота, над якими висить камінь із зображенням півня і двох львів — символ Ост-Індської компанії.

Романтика старовинного міста Галле.

По форту ми гуляли досить довго, поки не настав час подумати про нічліг.

Як я вже говорила, поруч з фортом знаходиться ціле містечко в стилі колоніальних часів з вузькими чистими вуличками.

Зараз з нього зробили чисто туристичний “куточок” з готелями, хостелами, невеликими кафешками та іншими невеликими радощами для туристів. У будь-якому випадку не прогулятися з ним було б непростимо.

Залишилося вирішити питання з рюкзаками, бо за час тасканий по форту, наші спини від них вже порядком втомилися. Тут же поруч з фортом, буквально через дорогу Андрій помітив невеликий буддійський храм, куди відпочиваючі заглядали чисто з туристичною метою. Нам же він був цікавий зовсім з іншого боку. Логічно припустити, що в такому популярному серед іноземців місті Галле просити допомоги навіть у священнослужителів було б марно. Але, хто не пробує, той спить де попало :).

Нам пощастило лише тим, що в нашій невеликій компанії була дівчина, то є я. Головний монах надав нам невелику кімнатку без вікон і меблів, зате з вентилятором, всього на одну ніч. Більшого ми і не просили.

Кинувши рюкзаки, ми вирушили гуляти по історичними вуличками.

Зізнаюся, я люблю міста саме в такому стилі й з таким “настроєм”: низенькі старовинні будиночки, з подекуди посадженими квітами на вікнах або в клумбах біля входу, приємна музика, яка лунає з відкритих вікон кафе та вечірні підлозі сутінки. Дуже романтично.

Повернувшись в храм, нас здивував нежданий подарунок від головного ченця – справжній гарячий обід, куплений в одній із місцевих кав’ярень. Було дуже приємно.

Після вечері ми по черзі сходили в душ і відправилися спати під м’який шум вентилятора на наші килимки.

Що ще подивитися в Галле.

Крім форту в самому місті можна відвідати різні церкви, буддійський і індуїстські храми.

І звичайно ж, пляжі. В Галле є різноманітні пляжі на будь-який смак. Найбільш популярні з них – це Велигама, Унаватуна, що славиться кораловими рифами і “виючої дірою”, а також пляж Тангалла.

Нагадаю, що ми не затяті любителі пляжів, тому на наступний ранок ми були готові до нових зустрічей і пригод, зокрема — поїздка в Коломбо і знайомство з черепахою в Хіккадуві.