• Божевільна ніч біля воріт монастиря Бодбе.
  • Святе джерело і купіль монастиря святої Ніно Бодбе.
  • Останні фото на пам’ять про файне місто Сігнахі в Грузії.

Йохо, привіт всім читачам. Спочатку про новини: один наш хороший друг Тетяна опублікувала на своєму блозі “Дивовижний вояж” інтерв’ю з нами. Кому цікаво дізнатися про нас щось новеньке, “велкам”! Думаю ближче до кінця року написати спільну статтю про наші досягнення, а то традицію започаткував, а продовжити якось часу не вистачає :). Розповім всю таємницю наших злетів (і не дуже), так що стежте за новинами, буде цікаво.

А ми продовжуємо широко крокувати, точніше їздити автостопом по Грузії. І сьогодні буде одна з останніх статей по цій країні, саме в якості огляду визначних пам’яток, бо сюди ми ще повернемося. Далі ми поїдемо…. А, до речі, як ви думаєте, куди ми поїдемо далі?:)

Не дивлячись на те, що це один з останніх днів, нудьгувати ми сьогодні не будемо, тому що попереду нас чекає прекрасний затишний містечко Сігнахі, позапланова ночівля біля дверей монастиря Бодбе і купання там же в крижаному святому джерелі.

Божевільна ніч біля воріт монастиря Бодбе.

До Сігнахі нас віз дуже добродушний грузин, який так зрадів російським туристам, що вирішив витратити на нас свій особистий час і влаштував міні-екскурсію по місту, а потім довіз до самого монастиря Бодбе. Я навмисно не став зупинятися на красу Сігнахі, тому що ми заглянемо туди ще раз вранці, щоб все ретельно оглянути. У доважок до всього іншого ми отримали величезний кавун в подарунок, так що довелося “позбавлятися” від нього прямо тут, біля монастиря.

Час був вечірній і з бічних воріт вийшла одна з черниць, щоб прибрати територію. Ми з Милою розуміли, що кавун нам не подужати і вирішили поділитись з нею. Дівчина, на жаль, на відріз відмовилася, як ми не вмовляли, що це від чистої душі. Доведеться залишився доїдати вранці, а поки можна спробувати ще встигнути подивитися монастир.

Через головні ворота ми встигли проскочити, а от далі нас вже не пустили, сказавши, що територія закривається, “приходьте завтра в 9 або 10”. Круто, це завтра ще тут трохи не до обіду стирчати. Не відходячи від каси, я, пояснивши свою сутність, запитав у служительки, чи можна у них в такому випадку переночувати на території, тому що сенсу кудись смикатися на ніч дивлячись вже немає. Ну ладно я ще можу зрозуміти попов церковних, які турбуються більше не за свою душу, а за церковний прихід, але вже від служителів монастиря почути відмова – це я навіть не знаю, як назвати. Виходить, звичайні смертні добрішими священнослужителів, скажіть мені, навіщо вони тоді взагалі існують? Гаразд, ми звикли, і на роль святих не тягнемо, тому будемо спати біля воріт, раз вже на те пішло.

І не треба думати, що це бойкот. Просто монастир знаходиться в парі кілометрів від Сігнахі, майже в самій гущавині лісу. В лісі спати я не мав намір по вже відомій історії з ведмедем, тому нічого не залишалося, як завалитися прямо тут, на території перед монастирем.

Дочекавшись, поки останні туристи поїдуть, ми вирішили розташуватися на одному з пагорбів, що служив дахом місцевого ресторану. Незрозуміло звідки привязавшийся за нами пес подумав, що ми його нові господарі і він буде спати з нами. В намет ми його не пустили, як би він туди не хотів, тому він завалився поруч в якості охорони.

Правда, охорона з нього вийшла нікудишня, мало того, що всю ніч під брамою монастиря проходила “собаче весілля” з періодичним гавкотом і побажаннями молодим довгих собачих років життя, так ще прямо з пролісок вийшла загублена корова і постійно мукала про допомогу. Причому, періодично вона підходила так близько до намету і недавно придбала її в модному траву, що я думав, вона по наметі пройдеться і імені не запитає.

У підсумку нам з Милою набридло кожні 15 хвилин прокидатися, і ми десь опівночі взяли намет і перенесли її нижче і ближче до монастиря, поставивши між двома парканами. Наш “сторожовий пес” переїхав з нами. Дивно, але після переїзду і корови не стало чути, і собаки кудись втекли, так що залишився до ранку ми проспали в тиші і спокої.

Вранці ми прокинулися рано, щоб не налякати своїм наметовим присутністю перших співробітників і туристичних гостей. Спочатку ми докончили кавун, як не дивно, пес нам допоміг в цьому (так, він їв його разом з нами), а потім, коли відкрився ресторан, ми попросили там посидіти, дочекатися, коли відкриють монастир. Десь через годину у мене виникла думка попросити гарячої води для чаю, але я не встиг її озвучити, як одна з жінок-кухарів поставила перед нами дві тарілки з фруктами і окремо шматочок десерту на кожного. Ого! Безкоштовне частування в дорогому ресторані, ми з Милою були приємно здивовані, а жінка тільки мило посміхнулася нашим подяками.

Святе джерело і купіль монастиря святої Ніно Бодбе.

А ось і ворота монастиря відкрилися. Залишаємо речі в ресторані, йдемо на огляд пам’ятки, і собака за нами, куди ж без нього :).

Як ви помітили, монастир названий ім’ям святої Ніно, якій 14 років з’явилася Богородиця сказавши, що її призначення – це проповідувати християнство в Грузії, з чим Ніно дуже добре впоралася, звернувши в православ’я царя Мириама і населення Грузії. Після смерті святий, цар хотів перенести його мощі в Мцхету, але ніякими силами не зміг зрушити їх з місця, де і було наказано збудувати монастир Бодбе. А сталося це на початку IV століття.

Все, що можна подивитися в монастирі, що ви бачите на фото нижче, але найцікавіше знаходиться біля підніжжя гори, на якій розташований монастир.

Туди ведуть численні сходи, і там знаходиться святе джерело з купіллю. Коли ми спустилися, черга була дуже велика, в основному туристів. Чергу куди? В купіль, звичайно! Багато бажали скупатися в крижаній джерелі. Одна кімната як для чоловіків, так і для жінок, спочатку заходять четверо перших, а потім четверо друге. Ми були останніми.

Прийнято купатися в білій сорочці, яку прямо в кімнаті переодягаєш на голе тіло. Можна купити таку сорочку прямо тут, а можна використовувати ті, які лежать в кошику всередині. Багато купують, купаються, а потім прямо сиру (не вичавлюючи) беруть з собою, так як така одяг вважається лікувальною. Ми, як кажуть, не “парилися”, використовуючи те, що дають. Міла найбільше переживала, але саме від неї я не почув жодного звуку, коли вона три рази занурювалася в крижану воду з головою.

Треба сказати, що не всі, навіть заходячи в кімнату, залазять у воду. Я теж поринув три рази, пробирає до мозку кісток, але після цього відчуваєш таку легкість, що зворотний шлях по сходах до монастиря здається злетом літака. Це потрібно спробувати обов’язково).

Далі ми трохи роздивились на території монастиря і, забравши свої речі з ресторану з хвостатим іншому, який за нами ув’язався, пішки попрямували до міста Сігнахі. Чому пішки? Та тому що на машині можна проїхати ось такі шалені види міста з дороги.

Останні фото на пам’ять про файне місто Сігнахі в Грузії.

Від самого міста я був у захваті ще вчора. Він абсолютно не схожий ні на один з раніше бачених мною міст Грузії. І напевно саме тут відчувається якась “європейськість”. Водій, який влаштував екскурсію вчора увечері розповів, що раніше місто було покинуте і влади вклали чимало грошей, щоб його відновити і повернути сюди жителів. Проте на даний момент я бачу, що тут більше туристів, ніж місцевих. А побачивши нас з рюкзаками майже кожен другий пропонує кімнату або номер у готелі. Нашого друга-псу місто теж сподобався і він оговтався на його вивчення, так ми з ним і не попрощалися…

Перший, кого ви побачите на вході в Сігнахі буде дама з собачкою.

Подібних пам’яток по всіх вулицях міста можна відшукати чимало.

Ми пройшлися в основному по центральних дорогах, дісталися до адміністративних будівель,

до міні-парку з настінними тематичними фресками, а потім рушили в бік кордону на виїзд з міста.

Складно не помітити стіни Сигнахской фортеці, які оточують стару частину і виходять далеко за межі міста.

Тут навіть сторожові вежі збереглися, яких налічується 28 штук. На одну з них і ми залізли разом з китайськими туристами, коли добралися до виходу з міста. Як я зрозумів, при бажанні можна навіть пройтися по стінах.

Але, це занадто довгий заняття, а нам би непогано досягти сьогодні прикордонного пункту… з якою країною? Це ви і повинні вгадати, дорогі читачі, або дочекатися наступної статті ;). А поки ми з вами прощаємось, спасибі за увагу.