• Мандрівник мандрівника бачить здалеку.
  • Визначні пам’ятки міста Субботица.
  • Куди витратити час?
  • Жабаль — говорить сам за себе.
  • Роль табличок в автостоп.
  • Купання в Срібному озері.

Вітаю друзі. Я розумію, що ви скучили за новими статтями, просто не думав, що в Росії буде писати важче, ніж де-небудь :). Але це окрема тема для розмови. Сьогодні ми вирушимо в маленьку подорож по містечку Субботица, який я б назвав міні-копією Нові-Саду. Відмінність тільки в тому, що Субботица менш суетлива, а тому тихіше. І заглянемо на Срібне озеро, де зазвичай розслаблюються відпочивальники, подивимося, чим нас здивує.

Мандрівник мандрівника бачить здалеку.

Ближче до обіду наш знайомий Вілько довіз до направлення на Субботицу. Ми не встигли і десяток метрів пройти, як поруч з нами зупинилася синя легковик і молодий чоловік запитав, куди ми їдемо. Нам було по дорозі в місто Субботицу.

Загалом, все як завжди, познайомилися, розговорилися. Водія звуть Олександр, до речі. Він по дорозі зупинився, купив нам по бутерброду з напоєм і спілкуватися стало веселіше.

Я здивувався, що він сам вирішив нас підкинути, на що Алекс відповів, що жив 3 місяці в Австралії, тому розуміє нас, як ніхто. І потім на швидкому англійською почав розповідь про те, як там життя людей і тварин переплітається в повсякденності. До речі, кенгуру там дійсно багато, так само як і павуків з іншими великими комахами, які живуть прямо в будинку або квартирі. Люди теж непогані, в допомозі не відмовляють. Ось тільки з держ. органами складно домовитися, були у нього проблеми з реєстрацією. Якщо чесно говорив він занадто швидко, щоб вникнути в усі деталі, я зрозумів тільки, що Алекс вирішив не морочитися з реєстрацією і поїхати додому, так легше.

Загалом водій мужик хороший, довіз до міста, ткнув пальцем, куди можна сходити, та ще й рюкзаки наші прилаштував у колег по роботі, щоб веселіше гулялось.

Визначні пам’ятки міста Субботица.

Я вже говорив, що містечко невелике, тому й до всього цікавого можна далеко не бігати, майже всі в центрі.

В самій серединці знаходиться маленький парк, де все за стандартом: лавки, фонтан, фігури і відпочиваючі, але сюди ми зазирнемо, коли невтомно :).

Тут же відразу світить високим шпилем Міська ратуша, яка за своєю архітектурою нагадує більше угорську, воно і зрозуміло, архітектори запрошені були в 1912 році з самого Будапешта. Ратуша займає майже весь квартал, тому там крім влади є ще ціла обсерваторія і макдональдс (з безкоштовним Wi-Fi) :). А по обидва боки будівлі два фонтани — блакитний та зелений, останній, щоправда зовсім в убогому стані.

Довелося попотіти, щоб знайти ось таке ось будівля, названое Палацом Райхля.

Думаю зайве говорити про те, що побудував його Райхль – архітектор, який стільки сил і фінансів вклав у це будівля, що врешті-решт збанкрутував. Тепер його палац використовують для художніх виставок.

Прогулюючись по симпатичним вуличках Субботицы, можна стовідсотково наткнутися на Францисканський монастир 17 ст., який пережив обидві світові війни,

і Кафедральний собор святої Терези Авільській.

Недалеко від останнього (до речі) можна знайти ось такий шикарний пам’ятник полеглим воїнам Великої Вітчизняної.

Мабуть, все, що можна подивитися в Субботице, пора в парк.

Куди витратити час?

В принципі програма-мінімум по Сербії була виконана. Але, ще в перший раз, коли ми сюди заглянули, я почув про якусь фортеці Голубац, що знаходиться практично в іншому кінці від того місця, де ми зараз стояли.

Часу до 8 липня (виліт до Туреччини) було пристойно, для Белграда вистачить і дня, щоб прогулятися. Тому, трохи помозговав, ми з Милою вирішили відправитися на пошуки цієї прекрасної фортеці.

Я знав, що він знаходиться всього в 100 км (приблизно) від Кладово, де ми вперше перетнули кордон із Сербією. Шкода тільки тоді я не знав про це місце. Ну тепер у нас є шанс все виправити, їдемо. А по дорозі будемо дивитися, що попадеться.

Жабаль — говорить сам за себе.

Дуже довго вибираючись з Субботицы, ми тупотіли по обгородженій “смугастими багнетами” частини шосе. Мінус був у тому, що це була ліва частина дороги, а всі їхали по правій і ніхто не хотів зупинятися, роблячи поворот ліворуч, а не праворуч за звичкою. Так що 5 кілометрів ми протупали точно, і це з гарним трафіком.

Може, якщо б справа була не до вечора, ми плюнули і встали на дорозі з думкою “хто-небудь, та підбере”, але зараз стояти і сподіватися на “авось”, коли кругом голі поля було не до місця.

Десь в кінці шляху нас таки підібрали, але провезли небагато – близько 15 км. І висадилися ми рівному на перехресті з якоюсь селом. Далі їхати було безглуздо, тому ми пішли шукати стоянку в цьому населеному пункті, назва якому Жабаль.

Я знайшов пару дерев зі сливами десь на початку і залишив їх на ранок. Завернули ми на першому ж повороті з будиночками, що йдуть кудись у поле. Мої спроби “напроситися” до кого-небудь на територію з наметом ні до чого не привели (просто так село Жабалем не назвуть :D), тому, ми пройшли до поля, де і стали на ніч.

Роль табличок в автостоп.

Весь наступний день до вечора ми знову провели в дорозі. У Бованиште, куди нас доставили вже до вечора, ми наїлися всяких злив і вже переспілої черешні, думаючи розбити “табір” де-небудь поблизу. Раптом поруч проїжджає напіврозвалена тачка з трьома веселими хлопцями, а через 10 хвилин ця ж машина повертається і зупиняється біля нас з пропозицією підвезти.

Я придивився, хлопці начебто адекватні, просто вже дуже веселі. Воно і зрозуміло, їдуть в Смедерево на ярмарок, щоб продавати всякі дрібнички. Запрошували піти з ними на ніч, тільки ми пояснили, що вночі намет не встромиш у місті.

Тоді хлопці вже у кінцевому пункті зупинилися біля торгових ларьків, у якогось мужика взяли картонну коробку, відірвали одну із стінок і написали великими літерами Пожаровац – це наступний населений пункт на нашу пересуванню. Посміялися від душі з ними, звичайно, а потім розпрощалися.

Я читав, що таблички це не дуже ефективна річ, особливо якщо їдеш на далекі відстані. Але зараз ми стояли не зовсім на трасі, і заради приколу я вирішив скористатися нею. Дивно, але перша ж машина була нашою.

Зупинився маленький двомісний фургон, на якому возять хліб. Не знаю, як ми туди влізли удвох так з рюкзаками. Правда водій довіз тільки до повороту, де нам довелося вже ставити намет в тополях з високою травою. Не дуже комфортне місце, але вибору не було, так як спроби спілкування з місцевим населенням знову ні до чого не привели.

Вранці ця ж табличка пішла в хід, і ми за 20 хвилин долетіли до Пожаровца.

Купання в Срібному озері.

Пожаровац в будь-якому випадку вирішили об’їхати, бо нічого цікавого він не віщував. А ось наступна зупинка – Велико-Градіштє було багате таким місцем, як Срібне озеро (езеро). Ось це вже цікаво, особливо якщо в ньому можна скупатися.

Від шосе потрібно пройти пішки всього 800 м, і ми на місці. Не очікував тут побачити цілі готельні комплекси та туристів взагалі, проте, факт.

Ми облюбували протилежний берег, тому що на так званому бетонному “пляжі” дуже складно непомітно переодягнутися, щоб скупатися. А купалися тут багато, тому не терпілося швидше приєднатися до них.

Озеро в довжину близько 14 км, а найглибше місце не більше 8 м. Тут навіть ловлять рибу для себе і для місцевих ресторанчиків. А через “греблю” ми побачили стоянки катерів і яхт, схоже тут не озеро, а ціле море.

До речі, самі серби його так і називають “Срібне море”.

Раніше на протилежний берег можна було пройти також безперешкодно, як і на пляж, а зараз якісь розумні приватники набудували собі літніх будиночків на березі, а проїзд завалили величезним стовбуром дерева. Ну хіба піших туристів це зупинить?

Ось так ми і пробралися крізь кропиву і кущі до паркану одного з таких будиночків, куди судячи з усього господарі ще не приїхали на вихідні, сьогодні ж п’ятниця. Ех, знати б, що вони не приїдуть, тут би палаточках і розбили. Краса, тиша, людей немає, переодягалися навіть без кабінки, хоча до пляжу і кілометри ні, цікаво.

Гаразд, зате морально відпочили, помилися в прісних водах, подихали місцевим озерним повітрям. Пора їхати далі до мети — Голубацкая фортеця (Голубачки град).

До речі, для туристів, відпочиваючих на озері навіть екскурсії туди організовують. Але, ми хлопці самостійні, як-небудь самоходом доберемося ;). Рушили!