• На порозі монастиря в Міхінтале або “затишшя перед бурею”.
  • Грот святого Махінда і безкоштовний сніданок з робітниками.
  • Шрі-Ланка. Міхінтале. На вершині скелі Махінда.

Невелике провінційне містечко Міхінтале (Шрі-Ланка) став популярний серед іноземних гостей тільки завдяки тому, що тут розташувався один з найдавніших храмових комплексів, де колись проживало 3000 ченців. Знаходиться він всього в 16 км. на схід від стародавньої столиці Шрі-Ланки – Анурадхапури, тому дістатися до нього для нас труднощів не склало. Переночувавши в одній з “порожніх” на наше щастя церков, рано вранці годині о 6, а саме в цей час заволали всі динаміки релігійних закладів, ми вирушили в дорогу до храму. Схоже, на Шрі-Ланці люди просто не знають, що таке повалятися в ліжку зайві 15 хвилин. На вулицях народ тільки-тільки прокидався, готуючись до своїм повсякденним робочим і шкільним будням.

Монастирський комплекс знаходився неподалік, і розташовується на одному з пагорбів. Щоб піднятися туди, необхідно подолати 1850 сходинок.

І якщо спочатку шляхи сходи широка і полога, то ближче до кінця стає крутіше. За час підйому нам ніхто не попався, крім вуличних собак.

На порозі монастиря в Міхінтале або “затишшя перед бурею”.

Коли трохи втомлені, ми переступили останню сходинку, перед нами відкрилася територія храмового комплексу Міхінтале (Шрі-Ланка), зліва на узгір’ї в бік сходу сиділа статуя Будди, праворуч – відреставрована біла ступа, а прямо – стрімка скеля.

Парочка молодих хлопців походжали з мітлами по території, здавалося, вони навіть не помічали нас. На вході стояла дерев’яна полиця під взуття, і ми тут в нерішучості трохи зависли. З рюкзаками теж далеко не підеш, все ж ми зняли тапки і пройшлися внизу навколо, поки до нас схвильовано не підбіг хлопчина зі словами «тікет». Андрій розвів руками, показуючи, що він не має квитка і без поняття, де його купувати, каса закрита, нікого немає. Однак, хлопець не відставав. Ми теж не зрозуміли, що нам робити і стали далі фотографувати.

Тоді хлопчик покликав касира, останній вибіг без тапок, на ходу застібаючи сорочку. Англійською він володів добре, і, витягнувши з кишені пачку квитків, наполегливо запропонував заплатити за вхід. Краєм ока я зачепила ціну на квитку – 500 рупій (130 руб.), сума начебто невелика, але платити не хотілося. Андрій коротко промовив «ноу мані», так… подивитися реакцію. Касир явно засмутився і сказав, щоб ми видалили, в такому випадку, фотографії з апарату і йшли геть.

Андрій наполіг на самостійному видалення знімків, що з успіхом йому вдалося, так як подальше відновлення ще ніхто не відміняв, головне видалити їх правильно. Після чого ми знехотя одягли тапки, і стали спускатися по сходах. В цей час касир подзвонив кому вниз, щоб нас зустріли.

Однак, до низу ми не дійшли, і це було нашою помилкою. Андрій вирішив, що на горі можна знайти обхідну стежку, тому на середині сходів ми звернули з дороги вправо і залізли в кущі, сховавшись. В цей час хтось спустився вниз, Андрій же, знявши рюкзак, вирушив шукати іншу дорогу наверх. Через 5 хвилин він повернувся з відповіддю, нічого не знайдено. Значить все ж доведеться покинути монастир.

До того моменту, касир встиг добігти до охоронця внизу, не знайшовши нас, звичайно ні по дорозі, ні в постового. Такий розклад їх обох дуже засмутив, тому, коли ми здалися в їх поле зору, вони спустили на нас весь праведний гнів, і це в храмі божому! Можливо, якщо б ми встигли піти раніше, ніж касир досяг охорони, то нічого нижчеописаного і не сталося.

Охоронець, наступаючи на Андрія, зажадав наші документи. Ситуація стала погано пахнути і Андрій не зміг придумати нічого іншого, як зобразити величезне бажання відвідати туалет. Чоловіки чинили опір, однак комічний вигляд Андрія, готового ось-ось спорожнитися прямо охоронцю на вичищені черевики, налякав їх обох. Їм нічого не залишалося, як показати йому, де туалет, однак, мені вони «наказали» сісти поруч зі столом і не сіпатися.

Я спокійно сіла під деревом, все одно паспорти були всі в Андрія. Вже не знаю, що він придумає, але я з ними розмовляти не мала до його приходу. Охоронець намагався і так і сяк задавати мені питання, але я як в рот води набрала, роблячи вигляд, що тут нікого немає, а на всі вимоги документів тикала пальцем у той бік, де зник Андрій.

Видно було, що охоронець і касир нервують, чому «білого містера» так довго немає. В цей час мені на кепку щось впало, я підняла голову і побачила в 5 сантиметрах від мого носа цікаву харьку большехвостой білки, місцеві її називають «ратуфа». Звірок з цікавістю вивчав мене, крутячись на місці і чіпляючи моє обличчя довгим пухнастим хвостом. Навіть мужики як-то подобрішали, коли побачили «ратуфу», почали розповідати мені, що це національне тварина Шрі-Ланки.

У цей час з кущів з’явився Андрій, судячи з його напруженого обличчя, геніальних думок, як викрутитися з ситуації, у нього не виникло. Віддавати паспорти, щоб нас потім не пустили ні на одну визначну пам’ятку країни, ми не збиралися. Тому, він мовчки дістав 1000 рупій, зі злістю поклав їх на стіл охоронцеві зі словами, що це наші останні гроші. Ті переглянулись, касир радісно відірвав нам два квитки, а охоронець, подумавши, запитав, снідали ми сьогодні. Ми похитали головою (не було на нього часу), тоді він повідомив, що ми можемо поїсти з ченцями, касир нас проводить. Тепер була наша черга дивуватися.

Грот святого Махінда і безкоштовний сніданок з робітниками.

Тапки і рюкзаки ми залишили на тому ж місці, а поки готувався сніданок, нам сказали, що ми можемо спуститися вздовж гори

до гроту святого Махінда з трикутної кам’яною плитою, де проповідник жив аж до своєї смерті.

А після, нас пропустили в кімнату з реліквіями і золотими прикрасами монастиря.

Повернувшись, нас одразу покликали в простору чернечу їдальню, поставивши перед носом дві тарілки з рисовими квадратними коржами, гострим соусом і половинкою банана.

Мій шлунок соус не витримав би однозначно, тому я віддала перевагу рису, наскільки його можна було розтягнути з бананом, бо прісна їжа мало кому подобається. На сніданок, здається, зібралися всі працівники, з задоволенням прицмокуючи «чилійським» соусом.

Розправившись з їжею, ми вирушили на подальше дослідження комплексу: залізли до Будди.

Піднялися на пагорб до ступі.

Однак, найбільш видовищним і вражаючим виявився підйом на скелю, чию вершину прикрашав державний прапор.

Шрі-Ланка. Міхінтале. На вершині скелі Махінда.

Спочатку ми піднімалися по залізній драбині, де часом були відсутні сходи, а далі в найнебезпечнішому моменті довелося підніматися і зовсім з видовбаним в камені западин для ніг, тримаючись за залізні труби.

Крапля адреналіну повністю окупає вид, що відкривається з вершини скелі.

Тут хочеться затриматися подовше, сісти і завмерти на кілька хвилин у мовчанні. Добре, наше раннє відвідування комплексу та відсутність туристів цьому сильно сприяли.

Навіть вітер, що гуляє по поверхні каменів і ледве помітне ворушіння зелених крон внизу, гармонійно доповнюють картину. Тут зовсім забуваєш про недавні образи, злості або якихось колотнечах.

Детально оглянувши весь храмовий комплекс Міхінтале (Шрі-Ланка), ми повернулися за своїми речами, і пішли на вихід.

Тут нас знову зустрів той самий охоронець і покликав до себе. «Що ще потрібно цьому невгамовному?» — промайнуло у мене в голові. Він підвів нас до тільки що подъехавшему «тук-тукеру» і сказав, що він довезе нас до міста абсолютно безкоштовно. Ми з Андрієм сторопіли і недовірливо перезирнулися, але охоронець повторно підбадьорив нас фразою «don’t worry, it’s really free» (не турбуйтеся, це дійсно безкоштовно). Це була одна з небагатьох ситуацій, коли ми проїхали на «тук-тук» в цій країні.

Після такого ставлення починаєш відчувати себе трохи нерозумно за «дитячість». Ось і ще одна ситуація, яку сміливо можна додавати в скарбничку переосмислення. А вже як до неї ставитися позитивно або негативно, справа суто особиста кожного з нас.

Через кілька хвилин спішившись, Андрію на очі попалася кокосова пальма, плоди якої були в межах доступності, і він, звичайно, не зміг пройти повз.

Попереду був ще довгий день, тому у нас вистачало часу, щоб дістатися автостопом до Тринкомале, що розташувався на узбережжі моря. “Пора б вже і море подивитися”, — подумалося мені і ми вирушили в дорогу…