• Як дістатися до Батумі літаком.
  • Як дістатися до Батумі поїздом.
  • Як дістатися до Батумі автобусом.
  • Як ми добиралися до Батумі з Помсті.

Сьогодні ми покидаємо красиву Сванетію. Довше перебувати тут, на жаль, стає неможливим через абсолютно невластивою для червня в Грузії погоди. Справа, звичайно, не тільки в погоді. Часу у нас мало, а хочеться подивитися інші місця Грузії, наприклад, узбережжя зі знаменитим містом-курортом Батумі. Так, не буду лукавити, я там вже була, але це було давненько, а за чутками любителів Грузії в Батумі кожен рік з’являється щось новеньке і цікаве. От і перевіримо. Для початку непогано б дістатися до прекрасного курорту Грузії. Давайте цим сьогодні й займемося: я розповім варіанти, як дістатися до Батумі різними способами (всі ціни за 2016 рік), а в кінці розповім історію про те, як це вийшло у нас з Помсті.

Як дістатися до Батумі літаком.

Один з найшвидших способів потрапляння в Батумі прямо з Росії – це літак. Про це я вже згадувала, коли розповідала про те, як дешевше дістатися до Грузії. Однак, не з кожного міста Росії можна безпосередньо полетіти на грузинський курорт, а точніше цих міст всього три: Москва, Санкт-Петербург і Єкатеринбург. В інших випадках – тільки пересадка. Актуальні ціни на сьогодні дивіться нижче:

Із Тбілісі до Батумі теж можна дістатися літаком, проте, це не занадто дешево і прямі перельоти лише з кінця липня до кінця вересня.

До речі, якщо ви таки прибули літаком в Батумі, то з аеропорту, що знаходиться буквально в 2 км від курорту можна доїхати на автобусі № 10, 20 хв в дорозі і 0,4 ларі за проїзд. Чи скористатися послугами таксі, ціна на місці вийде близько 10 ларі. Є також можливість замовити таксі заздалегідь через інтернет.

Як дістатися до Батумі поїздом.

До Батумі ходять поїзди. З Тбілісі щоденне відправлення: 09:10, 10:25, 18:20. Час в дорозі-5 годин. Вартість проїзду в залежності від класу вагона 19 – 30 ларі.

Як дістатися до Батумі автобусом.

Це найпоширеніший варіант, мається на увазі для території Грузії. Я спеціально не стала писати поїзди з інших міст країни до Батумі, так як простіше і швидше виїхати на автобусі або маршрутці. Не буду довго розсусолювати, просто наведу деякі ціни з різних точок Грузії до курорту.

• Тбілісі – Батумі: відправлення зі станції метро Дідубе, час у дорозі 6,5 годин, вартість – 25 ларі
  • Кутаїсі – Батумі: відправлення з автовокзалу, час в дорозі 2 години, вартість – 10 ларі.
  • Аеропорт Кутаїсі – Батумі: є така автобусна компанія “Georgian Bus” – це комфортабельні автобуси з кондиціонером і Wi-Fi, які за вартістю нітрохи не дорожче маршруток. Однак, квитки на них краще брати заздалегідь. Вартість проїзду – 15 ларі.
  • Местія – Батумі: відправляється з головної площі Местії, час в дорозі – 6 годин, вартість квитка – 30 ларі.
  • Зугдіді – Батумі: відправляється від ж/д вокзалу, час в дорозі – 2 години, вартість квитка — 12 ларі.

Як ми добиралися до Батумі з Помсті.

В цей день дощ зарядив прямо з ранку, що в черговий раз підтверджувало наші плани – пора їхати далі. Годині о 9:00 ми вибралися з гест-хауси і під дрібний дрібний дощик підійшли до маршруток на головній площі Помсті. Спочатку я поцікавилася про ціну до Батумі відразу. Відповідь – 30 ларі людини з мене не дуже порадував. Тоді я підійшла до маршрутки, яка їхала до Зугдіді, з тим же питанням. Водій окинув нас поглядом і хитро промовив:

— Якщо по серйозному, то 20 ларі…
— А якщо серйозно?.. – тут же парирувала я.
— Можна і за 15…. – широко посміхнувся той, задумавшись.
— У скільки вирушаєте?
— Як народ збереться, думаю, не раніше 13:00.
— 13:00!? – в один голос вигукнули ми, – це дуже довго….

Відійшовши в сторону, ми з подругою трохи подумали і таки вирішили їхати автостопом, не дивлячись на погану погоду. Заодно перевіримо, який він насправді автостоп в Сванетії. Спочатку довелося протопать кілька кілометрів пішки під моросью. А потім кілометрів на 20 нас підібрав місцевий хлопчина на мікроавтобусі. Напевно, години 3 точно ми їхали ось так – по 20-30 км.

В одній із спроб потрапило аж троє сванів віку радянського минулого, дуже розумні і цікаві чоловіки. Шкода їхали не до Зугдіді, висадили нас у якійсь придорожній харчевні. Там же припаркувався невелика крита маршрутка, обліплена жінками і дітьми з усіх боків. Ми вже попрощалися з нашими добрими друзями, як чую ззаду крик, один з сванів кличе назад. Ми підходимо і той говорить, що якщо ми почекаємо, то нас можуть підвезти ось ці хлопці на маршрутці, вони як раз їдуть до Зугдіді.

Підходячи до автобуса, я помітила на лобовому склі якусь фотографію грузина, що мене вже насторожило. А коли ми з подругою зайшли всередину, то я навіть не знала, сміятися чи плакати. У критому кузові стояв гріб і нам пропонували їхати прямо з ним поруч, влаштувавшись на сидіннях, повернених чому-то в бік стіни без вікон. Так і представила гірський серпантинчик завдовжки 100 км, і ми тупо уставившиеся в стіну з труною за спиною в повній темряві. За час подорожей по світу – це перше речення такого роду. І знаєте, я хоч не притязательна до транспорту, але чисто з поваги до численним родичам і самому померлому, я відмовилася. Ми подякували співчутливих сванів, і сказали, що транспорт в Грузії не проблема, а турбувати померлого не варто.

Після цього наступний транспорт ми чекали досить довго, не то щоб чекали, ми намагалися не стояти на місці, а хоч по трохи, та просуватися вперед. Через півгодини поряд пригальмував грузин з двома хлопцями на задньому сидінні і бабусею попереду. Разом з ними ми піднялися по одній з гірських доріг в стороні, щоб відвезти бабусю. Ось так ніби їдеш по трасі Зугдіді-Місце і навіть не замислюєшся про те, що по сторонам в деревах можуть бути не просто чиїсь будинки, а цілі села. Висота, куди ми забралися виявилася пристойною. А коли досягли будинку бабусі, то мене навіть трохи кольнула заздрість, в яких дивовижних місцях живуть ці люди. Навколо гори, чиста вода, свіже повітря, такі простори і краса…. а ми вважаємо ці села бідними? Навіть смішно.

Після цього молодий грузин з хлопчиками і нами вирушив далі до якоїсь церкви. Природно, по досягненні потрібного повороту він запрошував піти з ними, подивитися на церкву, побувати на службі. Ми б і раді, та з часом туго…. Ох вже цей час, тому й не люблю я обмежені відпустки.

З останнім транспортом нам пощастило. Це було таксі. Ні, не з шашечками в звичному розумінні, а звичайна комфортна машина, яку орендують туристи для поїздок по країні. Природно, я відразу не помітила машину, коли вона пригальмувала поруч. А потім, коли я зрозуміла, що це таксі, я сказала водію, що ми не поїдемо, у нас немає стільки грошей. Той хитро примружився і пошепки сказав (щоб туристи в машині не почули) “немає грошей, значить їдемо безкоштовно…”. Ми з подругою здивувалися і швидко залізли в машину. В салоні вже сиділи пара поляків і грузинка з малюком. Це була найбільш комфортна поїздка в це подорож по Грузії.

Коли машина зупинилася для фото у водоканалу, ми залишилися з подругою в салоні, так як вже були тут по дорозі до Местії. Таксист скористався моментом і підійшов до нас поговорити. Він запитав, куди ми їдемо після Зугдіді, і, з’ясувавши нашу кінцеву точку – Батумі, він запропонував відвезти нас туди за 10 ларі від Зугдіді. Я відразу відмовилась, розраховуючи на хороший грузинський автостоп. І таксист розчаровано відвернувся від нас. Насправді, це я дізналася трохи пізніше, проїзд від Зугдіді до Батумі на маршрутці коштує 12 ларі. Таксист по суті нам навіть знижку зробив, враховуючи комфортабельні умови, в яких ми перебували.

У результаті все склалося зовсім не так, як планувалося. Несподівано таксисту подзвонили і сказали, що він повинен терміново везти іншу групу туристів, в результаті чого всі дісталися лише до Зугдіді, звідки до Батумі треба було їхати на маршрутці за 12 ларі. Ми не поспішали, знаючи як довго збирається народ до автобуса, до того ж у нас була альтернатива – автостоп. Єдине, що напружувало – знову погода. На узбережжі теж весь тиждень йшли дощі, а де-то в стороні Батумі красувалася чернющая хмара. Тому, поки ми вирушили на пошуки кафе, де можна перекусити, роздумували про те, що може бути доцільніше до Батумі їхати на маршрутці.

Так і вийшло. Ми встигли пообідати, повернутися на ж/д вокзал Зугдіді, а та сама маршрутка, куди пересіли наші “комфортабельні” туристи все ще стояла на місці. Я підійшла до водія і уточнила ціну. Той коротко оголосив – 12 ларі. Нас з подругою це трохи засмутило, адже буквально годину тому нам пропонували на таксі за 10. І тут подруга перепитала, чи можна нам поїхати за 10 ларі. Той окинув нас поглядом і кивнув головою. Ура! Їдемо в Батумі.

Маршрутка була більш або менш новенька, не така раздолбаная, як ми їхали до Местії. І по дорозі, де-то в районі Кобулеті нас таки застала ця чернющая хмара. Злива був страшний, стіною. Опинитися в такій стоять на дорозі було б не зовсім весело.

Спочатку ми планували провести в Батумі пару днів: погуляти, та на пляжике повалятися. Для червня в Грузії це цілком реально, але тільки не в цьому році. Тому, побачивши, яка погода чекає на нас на узбережжі, нам довелося коригувати плани. Якщо спочатку ми не збиралися дивитися столицю Грузії – Тбілісі тому, що на неї тупо не вистачало часу, то зараз часу вистачало лише на огляд міст. На Батумі ми також виділимо час, але не більше дня. Залишилося вирішити питання з ж/д квитками, які ми купили в Кутаїсі ще на початку нашої подорожі. Доведеться поміняти дати.

Я вже була в Батумі, тому приблизно знала, де потрібно вийти, щоб потрапити до ж/д вокзалу.

З’ясувалося, що з Батумі до Тбілісі не так-то просто потрапити в найближчі дні – вже всі квитки розкуплені. Тоді ми вирішили, що поїдемо таки від Урекі, а до Урекі доберемося автобусом або автостопом, як закінчимо прогулянку по Батумі. Вирішено. Ну а про те, де ми зупинилися на нічліг і що подивилися в Батумі і околицях, читайте в наступних статтях, які буде важко пропустити, якщо ви підпишетеся на новини блогу.