• Столиця Румунії – Бухарест.
  • Палац Парламенту в Румунії.
  • Люди і мову.
  • Їдемо в Плоєшті (Ploieşti).
  • Питання ночівлі.
  • В гостях у румунській сім’ї.

Отже кордон з Румунією ми пройшли несподівано легко, справа за малим – подивитися Румунію по максимуму за мінімальну транзитний час – 5 днів. Почнемо з головного, точніше зі столиці – Бухарест.

Столиця Румунії – Бухарест.

Як я вже упоминалf у минулій статті до столиці нас добросили дві російські фури. Правда висадили на об’їзній дорозі, тому довелося ловити попутну машину в місто, а потім на метро до центру.

Вартість проїзду на метро 4 лей за дві поїздки.

Важлива інформація: у метро купити менше двох поїздок не можна (дивно).

Доїхавши до центру ми трохи прогулялися вулицями, подивилися архітектуру.

Треба сказати, що з рюкзаками тягатися по великому місту не дуже зручно.

Максимум до куди вистачило сил доплестись до Палацу Парламенту та засісти там в парку на привал.

Палац Парламенту в Румунії.

Будівля парламенту вважається одним з найбільших у світі, перевищуючи на 10% за своїми розмірами велику піраміду в Гізі. Раніше палац називався Будинок народів, що звучить дуже суперечливо, тому що для будівництва цієї будівлі довелося знести два району з 19 християнськими церквами, 6 синагогами та єврейськими храмами і 3 протестантські церкви (плюс 8 переміщених церков) зрівняли з землею.

Розміри будівлі 270 м. на 240 м. , 86 м. у висоту, і 92 м. під землею. У висоту палац має 12 поверхів і ще 4 підземних, які використовуються в повній мірі зараз.

Двері парламенту відкриті тільки для організованих туристичних екскурсій з 10 до 16, а для входу потрібен паспорт. Навколо парламенту дуже приємний парк, де багато людей, відпочиваючих на траві, катаються на роликах або велосипеді, тут ми й оселилися.

Люди і мову.

Знаєте, прибувши в Румунію я очікувала побачити цілі табори циган, так багато, хто не був у цій країні так вважають і відразу намагаються застерегти, щоб були обережніше з речами.

Всі міфи розлетілися на друзки, як зазвичай, коли ми туди прибули. Цигане? Так за всю подорож по країні я може від сили пару циган бачила у нас в Росії їх більше. Правда я також чула, що за «циганами» треба йти в певні райони. До речі, нас часто приймали за місцевих, чомусь.

Взагалі в Румунії дуже чисто, люди більше схожі на європейців, от тільки ні російською, ні по-англійськи не говорять. Мається на увазі в більшості своїй, в цілому цілком реально зустріти молодого англомовного людини. Навіть якщо не пощастить, є люди, які зрозуміло висловлюються навіть румунською. Мені їх мова нагадує французький, є схожі слова.

Туристів тут теж практично немає, про це нам говорили ще в Болгарії, що з туристичним напрямом в Румунії туго, не хочуть його розвивати, хоча могли б. Більше або менше їх можна зустріти тільки недалеко від самого популярного замку Дракули в Брані, та й то все на автобусах або машинах, таких психів з рюкзаками, як ми, взагалі в Румунії не бачили більше.

Їдемо в Плоєшті (Ploieşti).

Нашою основною метою був якраз замок графа Дракули, який перебував у Брані недалеко від Брашова (20 км), і все що встигнемо подивитися по дорозі. Перевалочним пунктом на цьому відрізку на карті висвітився місто під назвою Плоєшті, де ми планували заночувати (точніше на його околицях).

Але треба вибиратися з Бухареста. Автостопом це досить складно, оскільки столиця досить велика з круговою дорогий і купою розгалужень, тому довелося взяти електричку, де до наступної нашої зупинки ми заплатили 7,3 лей.

Плоєшті (Ploieşti) мені сподобався більше, ніж Бухарест.

Невелике містечко, цікава архітектура і дуже чисто кругом, а в парках всі лавки зайняті одними людьми похилого віку по 5-6 осіб на одного.

Тут ми навіть побачили пам’ятник-подяку радянським солдатам другої світової війни.

Приємне місто.

Але туристи тут несподіваною, тому що перехожі просто згортали шиї, коли ми проходили мимо з великими рюкзаками і килимком в руках.

По дорозі ми раптом згадали, що страшенно зголодніли, перше що попалося на очі — був магазин, де було взято деяку кількість їстівного. Шукати відповідне місце для трапези вже не було сил, тому було вирішено швидко перекусити неподалік від магазину. Я думала місцеві в нас дірку просвердлять. Одна подружня пара все ж зупинилася і жінка почала питати на хорошому англійському, звідки ми і що тут робимо, чи є у нас де поспати. Судячи з вигляду чоловіка, того явно не хвилювала наша доля так, як дружину. В такі моменти відчуваєш себе бездомного якийсь або бомжем… Всі запитали, отримали відповіді і відправилися далі…

Питання ночівлі.

Я думала ми швидко пройдемо місто і поставимо намет де-небудь за ним у прилеске, але мене чекало розчарування. Місто хоч і не великий, але сильно витягнуть, а за його межами розташувалися кілька торгових центрів типу Молів, ми не менше 10 км пройшли точно, це з рюкзаками. Сонце ось-ось загрожувало зайти за горизонт, а місце для стоянки ми так і не знайшли. Причому в Румунії до міст зазвичай примикають поля, а всі прилески видніються десь далеко. Може тільки нам так «щастило»?

Вже колись було вишукувати зручне місце, тому на одному з найближчих полів був помічений невеликий відрізок густих кущів, відразу за старим покинутим будинком. В полі поруч з містом стояти не бажано б, але у нас не було вже ні сил ні часу. Тільки дотопали до місця, як до нас під’їжджає біла газель з трьома мужиками і парою дико гавкаючих собак ззаду. Ну, думаю, все, приїхали!

В гостях у румунській сім’ї.

З газелі вийшов великий чоловік явно незадоволений ситуацією, що склалася. Ще не дійшовши до нас, він румунською почав питати, що ми тут робимо.

Ми трохи розгубилися, і крім як російською не могли нічого сказати. Потім мій друг до всього сказаного показав жест зі складеними долонями у вуха, типу ми тут хочемо спати, і після цього чоловік пом’якшав. Поміркувавши, він вказав рукою на правий кут, де стояв будинок, кажучи таким чином, щоб ми йшли туди. Ми слухняно подалися в той бік, а сам румун з двома молодими хлопцями заліз назад в газель і доїхав до того ж місця.

У дворі будинку він вже посміхався і щось розповідав про двох німців, по всій видимості теж туристів, які зупинялися у них кілька років тому, при цьому показуючи жест грошей. Я не зовсім зрозуміла, що це означає.

Потім вийшла дружина чоловіка і познайомилася з нами, дуже приємна жінка. Вона проводила нас всередину будинку, точніше, один з його пристроев, де стояв більярдний і звичайний стіл з парою диванів. У Росії я б назвала таку кімнату коридором або передпокою, тільки більших розмірів.

Відразу прошу вибачення, що немає фотографій, в той момент зовсім було не до цього, якщо ви мене розумієте. Жінка, на жаль, теж не говорила по-англійськи. Вона принесла нам тарілку з черешнею і запропонувала каву. За кількома фразами ми зрозуміли, що вона починала вчити російську мову ще в молодших класах, але зараз нічого не пам’ятає, тому трохи пізніше вона винесла ноутбук, щоб спілкуватися з нами через перекладач.

Ми вирішили не робити ніяких дій, поки не з’ясуємо, чого від нас хочуть. З того, що нам перевів гугль, я зрозуміла, що це звичайна румунська сім’я з трьома дітьми, має будинок і господарство. Вони раді прийняти нас у себе (можна трохи розслабитися). Міхаелла (так звуть жінку) запропонувала нам повечеряти з усією сім’єю та їх друзями. Ми з радістю погодилися, пізнавати людей іншої національностей і їх життя – це ж так цікаво. А чоловіка Михаеллы звуть Роберт.

Вечеря планувався значно пізніше, тому ми встигли перезнайомитися практично зі всіма членами сім’ї і прибулими друзями. По англійськи середньо говорили тільки друг сім’ї і Альберто – середній син років 17.

Ми розповіли, що в Росії думають, ніби в Румунії живуть цигани, над чим всі посміялися, і в свою чергу сказали, що румуни думають про росіян, ніби це злодії та вбивці. Цікаво, мені здавалося, першим у списку буде “алкоголіки”. Ми спробували переконати їх, що можливо таке визначення підходить тільки до яких-небудь мафіозі, звичайним смертним наврятли.

Міхаелла показала нам господарство: великих кролів, свиней, курей, теплиці. А на вечерю була маленька смажена рибка, рулет з власної свинини, овочі і бринза, теж свого приготування. Ось це круто! Вже краще я буду їсти натуральне м’ясо, ніж те, що продають у магазині, раз на те пішло. До речі про звичаї, румуни не п’ють чай після їжі, вони п’ють його ДО неї, це дуже правильний підхід до харчування, і так прийнято не тільки у них.

Після вечері чоловіки грали в більярд і слухали сучасну румунську музику, пара пісень нам сподобалася теж, я навіть записала назву собі в блокнот. Роберт попросив, щоб ми теж включили сучасну російську музику, чомусь на розум прийшов тільки Стас Михайлов. Я пояснила, що ця музика більше подобається старшому поколінню. Уявляєте десь у Румунії на всю округу грає Стас Михайлов. Потім нас просили ритму і на “сцені” з’явився Тімоті, тут Роберт трохи прислухався і почав пританцьовувати. Було забавно.

Загалом нам у них дуже сподобалося, спати нас поклали в дитячу кімнату, тільки я намацала подушку, як відразу вимкнулася.

Вранці нас чекав шикарний сніданок: омлет, овочі і свіжа свиняча рулька. Ми поговорили з хлопцями про нашому подальшому шляху, Роберт намагався вибудувати найкоротший маршрут. І наостанок нас попередили, що в Румунії багато ведмедів, особливо в горах, типу захист природи і все таке.

Десь годин в 9 ми вийшли на дорогу з піднятим великим пальцем вгору, попереду нас чекає Синая і замок Пелеш.