• Перше знайомство з фортецею Голубац.
  • Навала “Планинников і бициклистов”.
  • Вечір біля вогнища в приємній компанії.
  • Ранок на висоті.
  • Перший досвід скелелазіння.

Привіт всім! Це одна з останніх статей по Сербії і одна з найприємніших спогадів нашого безстрокового подорожі. Залишилося зовсім трохи, і я підведу підсумок першого місяця з Балкан.

Для кого-то Голубацкая фортеця – це гарна споруда на березі Дунаю, через арки-ворота якого досі проїжджають автомобілі. Але для нас з Милою це місце запам’яталося часом проведеним в компанії приголомшливих людей. Як завжди, світ уміє підносити приємні сюрпризи, коли ти цього не чекаєш.

Перше знайомство з фортецею Голубац.

Треба ж, не встигли скупатися в Срібному озері, як нас наздогнав дощ. Я вже помітив, що як тільки ми збираємося залишати країну, вона нас проводжає дощами, а то і зливами. Швидше-швидше доїжджаємо до Голубацкой фортеці!

З водієм пощастило, зупинився мужик років 50 на вигляд інтелігент. Я не помилився, чоловік живе в Америці, а додому – в Сербію приїжджає на літні “канікули” в свій літній будиночок. У гості не покликав, але до фортеці довіз, і я зрозумів, що ніякі гості нам не потрібні. Зовсім поруч з фортецею була чудова галявинка, де так і хотілося поставити намет, що ми і зробили.

Правда були тут не одні, за закритим будиночком із сувенірами припаркувався будинок на колесах з причепом для човна. “Напевно рибалки на вихідні приїхали”, – подумав я, і знову виявився правий. Двох дідків ми побачили ближче до вечора, коли вони пришвартовувалися до берега.

Першим на обстеження фортеці відправився я, залишивши Мілу з рюкзаками милуватися спокійними водами Дунаю.

Голубацкая фортеця (серб. Голубачки Град, Голубац) — монументальна споруда, засноване угорцями ще в 14 столітті. Фортеця стоїть на березі Дунаю рівно посередині між двох міст Голубац і Кладово, куди ми заїхали вперше будучи в Сербії.

У фортеці купа веж висотою від 20 до 25 метрів, найдавнішими з яких вважаються всього 5. Ширина стін цієї красуні всього 280 сантиметрів.

Раніше фортеця була вище рівня річки, але після побудови ГЕС, Дунай розлився, і багато ходи і лази фортеці зараз просто затоплені і знаходяться під водою.

Я навіть забрався з дуже вузькою і небезпечною стежкою на прямовисну стіну фортеці, щоб помилуватися її вечірніми краєвидами.

Однак, вам не раджу повторювати цей нерозважливий вчинок, бо це дійсно небезпечно :).

Потім по моїх слідах (окрім самих божевільних) пройшлася Міла, на цьому перше побачення з фортецею Голубац на сьогоднішній вечір було закінчено. Ми неквапливо поставили намет в самому зручному місці, і вирушили дивитися щасливі сни.

Навала “Планинников і бициклистов”.

Вранці ми довго порпалися зі збором речей, так як зовсім не хотілося покидати це умиротворений місце. До того ж якраз настали вихідні, і я сумнівався в доброму автостоп далі в бік кордону, дуже хотілося подивитися Лепенскі-Вір, історію відвідин якого ви обов’язково знайдете в наступній статті.

Після повернення з нашого міні-пригоди в “минуле”, ми з Милою подумали, що не варто квапити події, краще знову поставити намет на березі Дунаю в тиші і спокої, ніж мучитися в пошуках “кота в мішку”. Тому останнього водія, я попросив висадити Мілу з речами у фортеці Голубац, а сам з ним доїхав до наступної села, щоб запастися провіантом.

Поки мене не було, Міла відвойовувала наше наметове місце у прибулих сербів, які планували на вихідні влаштувати на “нашій” поляні грандіозний пікнік з багаттям, юшкою та усіма витікаючими. Виявляється, хлопці хотіли поставити аж до 15 наметів на цьому місці, що, за їх словами, вони роблять вже не перший рік. А на ранок висунутися пішки в гори.

До того моменту, коли мене до знайомій галявині підкинув на мопеді кумедний дідок, навколо нашого місця вже вишикувалися наметів 5 чи 6, а біля самої води щосили розгорався мангал.

Ми з Милою були в передчутті великого веселощів.

Вечір біля вогнища в приємній компанії.

Поки “шум, та справу”, ми встигли перезнайомитися з кількома сербами, які поперемінно пригощали нас то соком, то компотом, то колою. Спілкувалися упереміш англійською та сербською, лише деякі знали кілька мов, решті було складніше.

Коли майже зовсім стемніло, до нашої великої компанії приєдналося ще 10 наметів бициклистов (велосипедисти), у яких теж були “наполеонівські” плани на неділю. У підсумку нас вже було під 50. Та цього, мабуть, було мало, бо несподівано з дороги згорнули троє іноземців (2 угорця і 1 канадець) на велосипедах. У одного з них зламалося колесо, тому вони вирішили зупинитися на нічліг в найближчі-можливе місці, тобто у нас. І правильно зробили, тому що тут зібралося стільки однодумців, що вони одразу ж знайшли помічника в їх проблеми.

Загалом, вийшла інтернаціональна, спортивна і просто відпочиває команда. Осторонь ніхто не залишився, гостинні серби запросили всіх скуштувати гарячої юшки, смаженої риби з кукурудзяною кашею, і посидіти біля великого вогнища з піснями в колі друзів.

Це було незабутньо, спасибі їм величезне!!!

Ранок на висоті.

Починаючи з самого ранку, без діла теж ніхто не залишився. Схопивши кілька самих смачних гарячих булочок, я з “гірськими” хлопцями подався вузькими лісовими стежками на вершину найближчої “планини” (гора по-сербськи), “бициклисты” відповідно виїхали за заздалегідь розробленим маршрутом, а Міла і ще кілька відповідальних залишилися в таборі готувати обід для всіх відсутніх.

В гори ми піднялися недалеко. Пройшли, може, кілометрів 6, щоб поставити на самій піковій точці пам’ятний прапор і зробити колективне фото.

Вид на Голубацкую фортеця і річку Дунай звідси теж був чудовий.

Іноді по дорозі зустрічалася зливу, тому доводилося затримуватися. А заодно і інших затримувати, хто ж відмовиться від стиглих плодів? 😉

Коли ми повернулися, все вже було готове, а людей на галявині було, напевно в два рази більше ніж учора ввечері. Однак, ніхто не залишився обділеним, нагодували всіх, навіть проходять повз китайців запрошували, але вони ввічливо відмовилися, значить так їм і треба :)!

Перший досвід скелелазіння.

У п’ятницю, коли народу не було, мені, звичайно, не купалося. Зате зараз практично у 50 осіб на увазі, я поліз у воду з мочалкою. Треба зазначити, що не я один, хлопці-іноземці теж мріяли зануритися у воду. Навіть шастають між каменями змії не були перешкодою, хоч і трохи напружували своєю присутністю.

Ще ввечері я познайомився з самим активним учасником всього цього заходу – Драго (що в перекладі означає “дорогий”, “дорогоцінний”), і він запросив мене після походу в гори спробувати себе в такій справі, як лазіння по скелях, природно зі страховкою.

Невже ви думали, що я відмовлюся?! Після хорошої миття, коли більша частина бажаючих вже розбіглася, ми з Милою дійшли задній стороні фортеці Голубац, де Драго зі своєю дружиною проводили для усіх бажаючих майстер-клас зі скелелазіння.

Я виявився останнім, і з першого ж разу зміг досягти фінішу, хоча це було дуже нелегко враховуючи, що на ногах у мене були тапочки.

Лізти спочатку страшно, ніби знаєш про страховку, а все одно намагаєшся своїми силами підтягувати вага на пальцях чіпляючись за маленькі виступи і щілини, поки долез до верху, зійшло 7 потів і як не дивно, не загубилися капці.

Задоволений я спустився вниз обмахуючись футболкою від спеки.

Міла відмовилася з-за боязні висоти, на що Драго заявив, що вона не російська зовсім :). Бачив би він її в Туреччині в каньйоні і без страховки, думаю, взяв свої слова назад, але не будемо бігти попереду паровоза :).

Загалом дозу адреналіну я хапнув, тепер можна було їхати зі спокійною і відпочила душею в Белград, завтра ж літак до Туреччини. Ух повеселимося!

Розпрощавшись з рештою хлопцями та обмінявшись контактами, ми попрямували прямо в Белград. Шкода тільки не пощастило як з трафіком, так і з погодою.

Сподіваюся вам сподобалася фортеця Голубац, обов’язково хоча б одним оком на неї подивіться, вона прекрасна. Ми ж з Милою від усієї душі дякуємо всіх хлопців, які дали можливість побути частиною дружної сербської компанії і завести нових друзів. Спасибі!