• Як дістатися до Судака.
  • Друга автобусна каса поруч з набережної в Судаку.
  • Як ми шукали і знайшли дешеве житло в Судаку.
  • Пляжі Судака.
  • Крупногалечный пляж під Алчаком.

Привіт, друзі! Ура! Останнє місто Криму і можна переходити до звітів за іншими напрямами. Зізнатися, я сама не люблю надовго затягувати одну країну (місце). Що ж це за місто таке, крутиться запитання мовою. Так, черговий кримський курорт — Судак. І, за традицією хочеться розповісти спочатку про найважливіше – про житло. А так як Судак є курортом, де ми провели кілька днів ще і для того, щоб відпочити від різних гірських походів, то торкнемося тему пляжів. До речі, можу з упевненістю заявити, що саме в Судаку море найчистіше, а пляжі приємніше, ніж в інших курортних зонах.

Як дістатися до Судака.

Літаки і поїзди, на жаль в Судак не ходять, тому нам залишаються автобуси, маршрутки або особистий транспорт.

Орендувати автомобіль в Криму за прийнятними цінами можна не виходячи з дому з допомогою відмінного сервісу MyRentaCar.

Громадським транспортом до Судака можна дістатися за кількома напрямками:

Сімферополь – Судак: якщо ви прибули в Крим літаком (як це було в нашому випадку), то відправною точкою на курорти буде місто Сімферополь, звідки легко виїхати на маршрутці, таксі, автобусом, поїздом і навіть тролейбусом у різні точки Криму.

Читайте також: Як дешевше дістатися до Криму

Нас цікавить відпочинок в Судаку, так що одним з бюджетних варіантів буде дістатися спочатку до Алушти на тролейбусі 51 або 52 (вартість проїзду – близько 80 руб.). На них можна сісти з ж/д вокзалу Сімферополя. Потім від Алушти автобусом доїхати до Судака (вартість проїзду – 114 руб. + 15 руб. збори).

Читайте також: Як дістатися до Алушти. Дешеве житло.

Час спільного шляху 4 години (виключаючи час стикувань транспорту). Можна сказати, що саме цим методом ми і скористалися.

Феодосія – Судак: якщо ви їдете з поромної переправи (Керч), то до Судака краще добиратися через Феодосію. Феодосія ближче, ніж Сімферополь, але автовокзал знаходиться не на кінцевій станції «Феодосія», а на станції «Айвазовського», тому рекомендую вийти саме на цій станції. Увага, останній автобус з Феодосії в Судак відправляється приблизно в 19:00, не спізніться! Дорога з Феодосії в Судак займе не більше 1,5 годин з дивовижними пейзажами кримських гір, так що нудьгувати не доведеться. А вартість за 55 км всього 80 руб. з людини.

Друга автобусна каса поруч з набережної в Судаку.

А от якщо треба виїхати з Судака, та подалі (я маю на увазі Сімферопольський аеропорт, наприклад), то в каси автовокзалу не набігаєшся. Бо туди вічно стоїть величезна черга. А в нашому випадку взагалі вийшло так, що через збій системи автобусного сполучення Криму в цілому, квитки не продавали кілька днів до ряду. Хаос був страшний на автовокзалі.

Тягатися щодня в каси на інший кінець міста було утомливо, тому я вирішила дізнатися у співробітників вокзалу, чи нема де в місті ще однієї каси ближче до зони відпочинку. І що ви думаєте? Виявилося, що є!

Як її знайти: спочатку йдемо по набережній до основної прогулянкової вулиці, потім звертаємо на неї і рухаємося в бік міста.

Як дійдете до кінця вулиці, невелика будка кас буде по ліву руку.

Якщо з першого разу пропустили, то орієнтуйтеся на це величезне дерево, відразу за ним (якщо стояти спиною до автодорозі) буде автобусна каса.

Як ми шукали і знайшли дешеве житло в Судаку.

Прибувши на автовокзал Судака, я трохи розгубилася, в який бік нам топати. Довелося деякий час вивчити карту.

На мій погляд, поганий той рада, яким сам не користуєшся. Тому при пошуку житла в Судаку я вирішила скористатися тим самим радою, яка давала вам ще, коли ми шукали дешеві варіанти квартир в Алушті. А саме:

• знайти район найбільшого скупчення приватних орендодавців – чим я і зайнялася будучи ще в Алушті, помониторив простори інтернету.
  • прибути в цей район і походити по вулицях у пошуках візуально приємного на загальний погляд житла (вид на сусідній готель або а море, наявність балкона або басейну, численна рослинність в саду і тд.)
  • постукати в вподобаний приватний будинок і домовитися з господарем про вигідною для вас обох ціною.
  • Однак, у будь-якої схеми є свої плюси і мінуси, про що можна прочитати в статті: Пошук дешевого житла: бронювати заздалегідь або шукати на місці?

Ми подорожували по Криму на початку червня. Цей період (до 15 червня) можна сміливо вважати не сезоном, коли вищеописаний метод цілком діє. І ми є тому прикладом. Судак – це насамперед курорт з пляжами і морем, тому логічно, що найбільше скупчення житла з орендою будинків, квартир, номерів готелів знаходиться в районі узбережжя. Ось туди ми й попрямували.

Треба визнати, що пішки від автовокзалу до набережної досить далеко. Однак, в Судаку повно міських автобусів. Ми ж, у кращих традиціях і звичаях пішого туризму вирушили в потрібний нам район пішки. Заодно ми дізналися, де саме треба шукати міський ринок з різними смаколиками і речами, якими можна закупитися при від’їзді.

Як видно з малюнка вище, всього в 12 хвилинах ходьби від автовокзалу. Потрібний нам район знаходився ще в 10 хвилинах ходьби вниз.

Спочатку ми пройшлися по вулиці Гагаріна, підбираючи візуально цікаве для нас житло. Особисто нам хотілося балкон, щоб можна було вийти подихати свіжим повітрям, випити чайку ввечері після денних прогулянок. В одному з гостьових будинків знайшовся непоганий варіант у вигляді мансарди за 700 руб. на добу за двох. Однак, балкончик був настільки малий, що туди ледве вміщувався навіть одна людина. Інші номери були зайняті на потрібні нам дати. Запам’ятавши цю адресу на всякий “пожежний”, ми вирушили далі.

У будь-якому гостьовому будинку або приватному готелі якщо номер був з балконом, то ціна тут же злітала вище 1000 руб. Це дуже засмучувало. Поки ми не випадково заглянули в черговий готель з басейном. Номери там для нас виявилися не по кишені (я не хотіла брати номер понад 700-800 руб. за двох), зате господарі виявилися дуже розуміючими людьми і вирішили нас познайомити зі своїм сусідом навпроти Геннадієм. Його гостьовий будинок тільки-тільки добудовувався і судячи по всьому пустував. Коли ми проходили повз, я взагалі вирішила, що кімнати там і не здаються ще з-за будівництва.

Перше враження виявилося оманливим. Будинок справді майже порожній. На той момент там зупинився лише один чоловік – хороший друг Геннадія, а сам гостьовий будинок збирався відкрити свої двері з 15 червня. На багато дати вже були заброньовані всі номери.

Сам Гена виявився дуже приємним чоловіком середніх років, який живе прямо тут зі своїм 10-річним сином і потроху облаштовують будинок для приїжджих гостей. З одномісних кімнати, було вільно всього дві на першому поверсі, а це означало, що там не було балкона. Коли Гена дізнався, що нам потрібен балкон, він сказав, що балкон є тільки в їх житловій кімнаті і пішов нам її показати. Це була трикімнатна квартира по всім параметрам, тільки без кухні.

Кухня і їдальня з великим столом була внизу на подвір’ї. Тут справді був симпатичний балкон з видом на сусідній гостьовий будинок, куди ми постукали хвилин 10 тому.

Побачивши розмах кімнати, я зрозуміла, що грошей нам не вистачить у будь-якому випадку і поспішила повідомити про це Геннадію, щоб не подавати надії. На що він тут же відреагував питанням, за скільки ми згодні зупинитися в цій кімнаті на кілька днів? Нахабніти не хотілося, адже він практично віддавав нам з сином житлову площу, але й платити багато я теж не хотіла. Повагавшись, я навіть не знала, що відповісти.

Побачивши мою нерішучість Гена зайшов з іншого боку: “на яку суму ви взагалі розраховували при пошуку житла?”. Тут мені довелося відповісти чесно, що не більше 700-800 руб. Гену це анітрохи не збентежило: “Ок, я віддам вам цю трикімнатну квартиру з балконом за 800 руб. на добу”. Очманіти! За таку суму я знала точно, що нам не знайти краще, ніж зараз. Тому випадок вирішив за нас і ми залишилися у Геннадія в напівпорожньому гостьовому будинку в трикімнатній квартирі. На карті нижче можна побачити наше місце розташування.

Якщо ви їдете в сезон або просто хочете бути впевненими заздалегідь, що у вас буде дах над головою, то раджу скористатися сервісом Roomguru.ru , який порівнює ціни у всіх головних системах бронювання (Booking, Agoda та ін) і знаходить кращу!

Пляжі Судака.

В довершення розповіді про прекрасному місті Криму – Судак, я хочу поділитися з вами своїм особистим враженням від моря і пляжів даного курорту.

1. Основні безкоштовні пляжі:

• Портовий;
    • Арзи;
    • Центральний;
    • Зоряний;
    • Колгоспний;
    • Табірні;

Основні пляжі Судака галечно-піщаними та розташовуються в одній бухті, розтягнутої від гори Алчак-Кая до мису Кріпак. Це добре видно на карті нижче.

Поділяють пляжі “хвилерізи” або пірси, які під час сильного шторму гасять силу водної стихії. А позаду кожного з цих галечно-піщаних відрізків є стіна, що розділяє набережну і купальну зону.

2. Дикі пляжі в Судаку теж є, в більшості випадків вони кам’янисті і не надто зручні для купання.

3. Платні пляжі:

• Мохіто – у східній частині бухти, відділений від усіх інших.
    • Алчак – платний, тому що розташовується на території заповідника.

4. Пляжі за перепустками:

• пляж пансіонату “Горизонт”;
    • пляж ТОК “Судак”;
    • пляж санаторію “Західний”;
    • пляж санаторію “Лікувальний”;
    • пляж санаторію “Спека”;
    • пляж санаторію “Рів’єра”;
    • пляж готелю “Гранд”.

Сюди відносять пляжі, які закріплені за пансіонатами і оздоровчим комплексами (СТРУМ).

Відразу скажу, що на платних ми не були, а ось на диких і загальнодоступних – це будь ласка. Безкоштовні та платні за зовнішнім виглядом не сильно відрізняються один від одного, хіба що наявністю лежаків і парасольок, які, втім можна придбати за гроші і безкоштовних.

А ось на одному з диких пляжів, мені б хотілося зупинитися трохи докладніше, так як за зовнішнім виглядом він сильно скидається на Стежку Голіцина.

Крупногалечный пляж під Алчаком.

Цей пляж знаходиться відразу за пляжем Алчак там, де починається екологічна стежка на Алчак-Кая. Про неї нам розповів Гена, тому ми вирішили подивитися, що за такий пляж.

А починається все з широкої стежки, в деяких місцях обробленою зовсім як на Стежці Голіцина.

Ми навіть подумали, що це клон загальновідомою стежки в Новому Світлі. Однак, вся її цивілізованість закінчується буквально метрів через 500. За цей час можна помилуватися прекрасними видами з пагорба на пляжі Судака і бірюзову морську воду.

Ця стежка хоч і знайома серед місцевих, проте не багатолюдна. Тут хіба що можна зустріти якихось любителів живопису.

Або мешканців фауни.

Правда, коли стежка зовсім починає губитися серед великих валунів і рідкісного чагарнику, з боку води іноді доносяться голоси уединившихся парочок або разбесившихся у воді дітлахів.

А не пляж користується популярністю від того, що “гальковий” – це м’яко сказано. Якщо бути точною, то пляж тут “бриловий”. Причому, багато валуни доходять до декількох метрів від берега під воду. Тому стояти у воді слизько і іноді навіть огидно. До того ж, треба ще постаратися знайти зручний “камінчик”, щоб була можливість хоча б присісти на березі.

Особисто мене безлюдність і дикість місця підкуповує, так і хочеться залізти хоча б по пояс у прозору не замутненную ніким морську воду. Цим ми займемося трохи пізніше, а спочатку дізнаємося, куди все-таки веде ця стежка.

А вона вела все вище і вище, то губилася серед чагарника, то знову несподівано перебувала. Напевно ми годину за нею крокували точно, поки не вийшли до якогось абсолютно покинутого гальковим пляжем. Спускатися туди нам не хотілося, тому ми вирішили повернутися і вибрати по дорозі біля води тихе місце, щоб зануритися в прохолодну воду.

Таке місце знайшлося не відразу, ми поплутали чимало серед величезних каменів, поки не набридли пошуки. Сказати по правді, скупатися нормально не вдалося. Тому як на дні лежали всі ті ж валуни, вкриті мулом. Мені вистачило пари раз пірнути, а потім я просто грілася на сонечку, насолоджуючись тишею.

На сьогодні все, друзі мої. Щоб продовжити тему прибережних стежок, наступного разу ми поїдемо на Стежку Голіцина. До зв’язку!