• Як дістатися з Калінінграда до Балтійська.
  • Цитадель Піллау.
  • Свято-Георгіївський морський собор.
  • Прогулянка по набережній Балтійська.
  • Масова рибалка.
  • Балтійська коса.
  • У пошуках Східного форту.
  • Витрати на п’ятий день в місті Балтійськ Калінінградської області.

Не знаю, як прийнято відзначати 8 березня у вас, а особисто я не звикла жорстко слідувати святкових традицій, тим більше в подорожі. Для мене подарунком в той день стала поїздка в Балтійськ і Світлогорськ. Автостопом з Калінінграда, звичайно.

На відміну від вчорашнього сонячного дня на Куршській косі, погода у весняний свято не радувала. За звичаєм ми прихопили з собою термос з гарячим чаєм, який не раз рятував у березневі дні в Калінінграді і вирушили на зупинку, щоб виїхати за межі міста.

Як дістатися з Калінінграда до Балтійська.

Автобус. До Балтійська від автовокзалу Калінінграда ходить автобус №107

• час роботи – з 6:20 до 21:55
  • час у дорозі – 1 година 10 хв
  • відстань – 49 км
  • вартість проїзду – 100 руб.

Можна придбати квиток на автобус онлайн, правда тільки з Калінінграда.

Приміський поїзд. Потяг до Балтійська відправляється зі станції Калінінград Південний. Вартість буде трохи нижче, а ось розклад не дуже зручне, особливо у будні:

І звичайно, завжди можна відправитися в Балтійськ на особистому авто або недорого орендувати в Калінінграді.

Автостоп. Якби ми планували відразу їхати до Балтійська, виїхали за місто у бік Балтійського шосе, але я чомусь вирішила почати з Світлогорська. Тому ми сіли на автобус №36, який вивіз нас за обїздну Калінінграда, не доїжджаючи до кінцевої зупинки в сел. Чкаловськ.

В той день ми встали дуже рано, тож дороги відносно пустували. Можливо причина була ще й у святах. Відійшовши від зупинки метрів на 500, ми вибрали зручну позицію для з’їзду і почали ловити рідкісні машини. Переміщаючись по Калінінградській області автостопом, періодично мені приходила в голову думка, що нас непогано підвозять завдяки моїй яскравою коралового кольору куртці. Ось і в той момент, коли чи не одна з перших проїжджаючих машин, пригальмувала біля нас, мені подумалося про те ж. Але це всього лише домисли…

Не встигла я відкрити передні двері, як почула привітання з жіночим святом. Зараз, так і надалі по дорозі мене це трохи збивало в перші секунди спілкування з водієм. Я сказала, що нас можна докинути до перехрестя на Світлогорськ. Добре одягнений чоловік на тачці з шкіряними сидіннями мовчки кивнув, і ми залізли в салон. Через кілька хвилин раптом з’ясувалося, що він їде прямо в Балтійськ. Ого, ось це удача! Я запитала, а чому він не поїхав нижньою дорогою по Балтійському шосе, на що отримала відповідь, що йому тут звичніше і зручніше. Трохи повагавшись, я ризикнула змінити наші початкові плани і запитала водія, чи можна нам доїхати з ним до Балтійська. Той не заперечував. Таким чином ми вже в 9 ранку опинилися в колись закритому військовому містечку Балтійськ.

Водій довіз нас прямо до набережної, ніби нікуди не поспішав. Здавалося, він зараз з нами вийде і почне розповідати про місцеві визначні пам’ятки, як бувало в Омані. Ехх, ностальжі… але я відволіклася. Для приморського містечка в Балтійську було холодніше, ніж у Калінінграді. Тому, як тільки нам на очі попалася лавка, ми тут же вирішили випити гарячого чаю.

Цитадель Піллау.

Трошки повторюся і скажу, що до недавнього часу Балтійськ (колишня назва міста Піллау) був закритим військовим містечком, куди штадских не пускали. Зараз ситуація змінилася і будь-який приїжджий може вільно гуляти по вулицях Балтійська.

Все найцікавіше знаходиться на набережній, куди ми вирушимо трохи пізніше. Спочатку заглянемо в якусь цитадель Піллау. Спочатку я не знала, що цитадель ще з повоєнних років закрита для відвідувань. Про це я здогадалася, коли ми почали підходити до головних воріт, де з різних сторін яскраво рясніли таблички про заборону в’їзду. Двоє постових у військовій формі з не меншою цікавістю роздивлялися нас, як і ми їх. До самих воріт дійти мені таки не вистачило витримки, та й сенсу не було, все одно не пустять всередину. А шкода, адже будівництво цитаделі датується аж 17 століттям.

Ми піднялися на один з валів поблизу, зробили фото і відправилися гуляти далі.

Свято-Георгіївський морський собор.

На вулицях було навіть занадто безлюдно, тільки іноді повз проходили рибалки з вудками і дружинами (!). Мимоволі в голові постає питання, хто 8 березня з ранку ходить на рибалку, та ще й з дружинами?!

Щось тут не те… подумалося мені і я підійшла до наступної пам’ятки – це кафедральний морський собор. Незвичайна назва. В Балтійську, напевно, все незвично.

Ми обійшли собор з різних сторін. Я навіть заглянула всередину, там йшла служба, і я вирішила не заважати. Навпроти собору теж цікаве архітектурне будову.

Взагалі цей маленький куточок німецької історії як-то не в’яжеться з недавнім воєнним минулим міста.

Поки дійшли до набережної, наткнулися ось на таку смішну вивіску, рекламні починання вояк. Смішно.

Останній відрізок пройшли через якийсь двір і не помітити ЦЕ було неможливо….

Навіть не знаю, сміятися від цього видовища чи плакати. А які емоції викликає у вас ця картина?

Прогулянка по набережній Балтійська.

Балтійськ з кожним кроком дивує все більше і більше. Я вже не знаю, чого чекати за наступним поворотом.

На пірсі сиділо кілька чоловіків і розслаблено рибалили. Наш огляд набережній почався з маяка. Тут же неподалік влаштувався пам’ятник Петру Великому.

На протилежному березі виднілася інша половина Балтійська. Там знаходиться Балтійська коса, ми вже наслухалися про неї вчора в дорозі і хотіли на неї глянути, якщо вистачить часу. У однієї з мешканок Балтійська по дорозі я поцікавилася, як часто на ту сторону ходить пором і яка вартість проїзду. Жінка відповіла, що приблизно раз на півгодини, а для місцевих проїзд безкоштовний. Якщо повернімося самі і дізнатися докладніше.

Масова рибалка.

Черговий пам’ятник дружинам моряків, після якого я стала помічати, що рибаков і рибачок стає все більше і більше. Тут же поруч занедбаний (чи ні?) бункер.

Коли ми дійшли до постаменту Єлизавети на коні, я зрозуміла, куди подівся весь місто.

Весь Балтійськ, як численні чайки злетівся на хвилерізи і рибалив. Причому у більшості вудки мали по 5-6 гачків без наживки, на яких вже через 5 хвилин після закидання висіло за середнього розміру рыбешке.

Це видовище заслуговувало уваги.

Далі на моле людей було ще більше.

Чому такий ажіотаж? Справа в тому, що в березні до берегів Балтійська підходить салака… і місцеві просто відрами її витягують з води. Годину на березі і два відра салаки ваші. Рибалкам навіть свято не перешкода, а швидше підмога.

Найсмішніше те, що на іншій стороні на моле діялося все те ж саме. Ніколи такого видовища ще не бачила, так і хочеться самій взяти вудку. Напевно, тільки заради цього варто було приїхати в Балтійськ у березні :).

Балтійська коса.

Сам по собі мовляв довгий, тому, коли зробили петлю за нього, я зрозуміла, що якщо ми сьогодні ще хочемо встигнути в Світлогорськ, то до Балтійської косі не потрапимо. Ну та гаразд, тим більше на Балтійську косу їздив Андрій у своєму останньому тривалій подорожі. Це було в літній сезон, коли крім порома на той бік можна потрапити на приватному катері. Як з’ясувалося, пором в обидві сторони коштує 100 руб. (можливо, це для приїжджих), а ходить кожні 2 години, туди і відразу ж назад.

Андрій вирішив поїхати з приватниками на катері, щоб не чекати ще півгодини пором. До того ж перші обіцяли, що назад можна виїхати на поромі безкоштовно, бо не перевіряють квитки. Необхідна кількість людей набралося, все віддали за 50 руб. і поїхали. До перших ангарів старого аеродрому довелося топати близько півгодини пішки з важким рюкзаком за спиною. Поки Андрій не побачив в стороні хлопців біля багаття. Не довго думаючи, він попросив дозволу залишити рюкзак у них, щоб погуляти без нічого. Хлопці не тільки погодилися приглянути за речами, але і свій велосипед позичили.

Андрій з превеликим задоволенням погодився і всі наступні ангари по злітній смузі проїхав на велосипеді.

На один з них вдалося забратися, не зважаючи на аварійний стан, щоб помилуватися чудовими видами з даху.

Там, де закінчується злітна смуга, починається ґрунтовка вздовж берега. Безліч з’їздів на воді, де періодично видніються намети відпочиваючих. Андрій ще трохи покатався по з’їздів і повернув двоколісний транспорт хлопцям. До того моменту підійшов пором, на якому Андрій поїхав разом зі своїми новими знайомими. Так як вони були ще й на машині, то запропонували підвезти його до якоїсь напіврозваленій вежі в 20 км від Балтійська. Після чого довелося прощатися, бо шляхи їх розійшлися.

Як я дізналася пізніше, на саму косу на транспорті не потрапити, тільки пішки, бо стоять військові. Багато місцевих, коли стає тепліше, проїжджають до шлагбаума на машині, а далі ногами до місця пікніка. Причому сама коса не така облагороджена, як Куршская. Там немає ні дороги, ні стежок, звичайний дикий ліс, якщо можна так висловитися. Напевно ще і тому не було сенсу їхати туди в березні.

У пошуках Східного форту.

Повертатися по старій дорозі було не цікаво, тому біля пам’ятника Єлизаветі ми звернули вбік і вирішили пройтися до якогось Східного форту, высветившегося у мене на карті 2гіс. Дивно, що його не було видно на MapsMe. Поплутали по лісових стежках ми пристойно, тому що по сусідству з фортом розташований великий парк під назвою “Головко”, який більше схожий на натуральний ліс, ніж на парк. Зате красиві ворота.

Підступ до колишнього колись форту за звичаєм був перекритий глибоким ровом з водою. Ми зробили додатково пару петель, щоб знайти ворота. Заходити туди не стали, бо ще через рів було видно, що місце перетворили в якийсь приватний склад. Ворота зачинені, і ніхто нас, звичайно ж, не чекає.

На головну вулицю ми виходили знову, обходячи великий парк. Я реально побоялася в ньому заблукати, бо ніяких стежок на обох картах у мене не висвітилося. Коли йдеш забутими богом закутках, буває, бачиш різні цікавинки. Наприклад, ось такі старенькі будинки в німецькому або ще якому стилі :). До речі про будинки в Калінінграді: помітила, що проставляються номери будинків не так, як прийнято в Росії. Номер ставлять під’їзду, а не вдома. А іноді під’їзди розташовані по всьому периметру будинку (якщо будинок квадратний, то з кожної сторони по під’їзду). Так що якщо у домі, наприклад, 4 під’їзди, то на табличці пишуть “вул. Такаято 35-38”. Якось по дорозі я вирішила поцікавитися про цей феномен у місцевих, мені повідомили, що навіть нові будинки будують іноді саме з такою нумерацією.

Після виходу на велику дорогу в Балтійську нічого іншого не залишалося, як рухатися далі — в Світлогорськ. А яким чином ми будемо це робити, ви дізнаєтеся в наступний раз, друзі. Спасибі за увагу і залишайтеся з нами!

Витрати на п’ятий день в місті Балтійськ Калінінградської області.

Фізичні затрати на людину:

• пішки по туристичному маршруту – близько 4 км.
  • Карта всього маршруту:

Фінансові витрати на двох:

• транспорт – 36 руб.
  • житло – 450 руб. (Як шукати дешеве житло в Калінінграді)