• Як дістатися до Rammang-Rammang.
  • Rammang-Rammang на карті.
  • Вартість човна.
  • Село Kampung Berua.
  • Карстовий провал Taman Bidadari.
  • Кам’яний ліс Rammang-Rammang.

Як і обіцяв нам Иксан (наш новий індонезійська один з каучсерфінгу), ми вирушаємо в маленьке пригода в містечко під назвою Rammang-Rammang, що знаходиться в 48 км від столиці о. Сулавесі – Макассара. Попереду нас чекає човнова прогулянка, карстові гори, зачаровують пейзажі і спілкування з місцевими жителями. Вперед!

Як дістатися до Rammang-Rammang.

Як я вже сказала, село Rammang-Rammang розташований в 48 км від Макассара. Так як нас туди супроводжував місцевий, то ми поїхали на двох байках по 2 людини. Не дивлячись на здавалося б невелику відстань і особистий транспорт, їхати туди, та ще по жарі, виявилося не так швидко. Транспортний потік по основній дорозі був досить великим, пару разів ми навіть зупинявся, щоб перепочити. Уявіть тоді, як їхати на громадському транспорті, особливо якщо врахувати, що на Сулавесі не так сильно розвинений туризм і комфортабельні автобуси з кондиціонером до маленьких сіл – це швидше щось з області фантастики. Однак, при бажанні все ж можна до Rammang-Rammang дістатися на громадському транспорті.

Автобус. Від міжнародного аеропорту Макассара (якщо ви хочете поїхати прямо звідти можна доїхати на громадському автобусі до автобусної станції (20 000 рупій), звідки пересісти на петі-петі (маршрутку) до зупинки цементного заводу (Bosowa Gate), що обійдеться в 15000 рупій з людини. Звідси треба пройти пішки близько 15-30 хвилин за досить мальовничій дорозі, орієнтуючись по табличок.

Я не знаю, скільки ми добиралися до потрібного місця, але мені здалося дуже довго, бо я встигла відсидіти собі всю п’яту точку. До того ж дістався мені старенький шолом раз норовив звалитися з голови. Човнова станція Rammang-Rammang виглядає так, не переплутати ні з чим.

Rammang-Rammang на карті.

Вартість човна.

Човен розрахована на 4-5 осіб за кількістю сидячих місць плюс рульової. За фактом оренда всієї човна коштує 250 000 рупій за екскурсію від пристані до села Kampung Berua, причому час не обмежена. Але ми були з місцевими хлопцями і заплатили за неї 150 000 рупій за всіх. Примощуємося по місцях і в шлях!

Мені це одразу нагадало Бірму, коли ми весь день катались на екскурсійної човні по озеру Інле (село на воді). Різниця була лише в тому, що тут “водні доріжки” заросли травою більш густо, іноді з-за них не було нічого видно.

І я думаю, що Rammang-Rammang менш туристично, ніж Інле в Бірмі, тому більш спокійно, умиротворено і привабливо особисто для мене. Ну а про попутних пейзажах я не буду нічого говорити, просто покажу.

Назва «Rammang-Rammang» перекладається як «хмара» або «туман». Напевно це пов’язано з водою, по якій зараз плавно ковзала наша човен. Місцеві кажуть, що туман тут досить часте явище, особливо вранці або в дощові дні. По дорозі до древни можна вийти на оглядовому майданчику або поповзати в карстових печерах Баракка (Barakka) і Долоню (Telapak), але хлопці там не стали зупинятися. До того ж, як я зрозуміла входи скрізь не безкоштовні. Так що якщо зважитеся відвідати цей чудові місця, готуйтеся викласти за кожне місце до 20 000 рупій (в залежності від ваших навичок торгашества звичайно).

Зате абсолютно безкоштовно можна помилуватися місцевими хатинками,

красивущщими видами по обидва боки, зустрічними човнами… і звичайно просто пофотографуватися.

Село Kampung Berua.

А ось і кінцева станція – селище Kampung Berua. Спішившись, хлопці тут же неподалік влаштували невеликий пікнік з того, що було взято з собою на перекус. Індонезія. Сулавесі. Рамман-Рамман. Зустрічні туристи.

Після чого ми вирушили в один з будинків місцевих жителів, де вдалося приміряти ось такий головний убір.

Кругом рисові поля, зелені пагорби…

Поки хлопці спілкувалися з населенням, ми вирішили зробити невелику прогулянку до сусідніх будиночків. Треба визнати, що пробиратися по вузьких стежках між рисових полів, заповнених водою не надто зручне справа, тому ми не пішли.

Карстовий провал Taman Bidadari.

В селі ми пробули не довго, може близько години. Після чого знову стрибнули в човен.

Наступна зупинка — Taman Bidadari – карстовий провал з блакитною водою, де досить багато бажаючих освіжитися в таку спеку. Ми не були винятком (спеціально для цього були схоплені купальні костюми).

Від човна до провалу топати недалеко, але з невеликими перешкодами, наприклад, перехід убрід по щиколотку ось такого струмка, або хлюпання по бруду. Я б не хотіла опинитися тут після дощу.

Ооон та тріщина в кінці – це печера. Наш друг Иксан повідомив, що деякі місцеві намагалися пройти її до кінця, але так і не вдалося. Максимально, наскільки вдалося вивчити цю печеру щось близько 100-150 метрів. Освіжившись, ми повернулися на човні до пристані.

Тут у невеликій вуличній лавці Андрій придбав пару качиних яєць незрозуміло блакитно-зеленого кольору. Якщо ви думаєте, що це фарба, то я вас запевняю, що ні. А за смаком варені яйця качки солоні, раджу спробувати, незвично.

Кам’яний ліс Rammang-Rammang.

Ми думали, що наша екскурсія по місточку Rammang-Rammang закінчилася, але тут хлопці звернули на байках в бік і покотили по менш жвавій дорозі. По сторонам так само миготіли спочатку рисові поля, а потім я стала помічати великі кам’яні валуни чорного кольору. Проїхавши ще кілька кілометрів, ми зупинилися в місці, де скупчення валунів було досить пристойним. Дуже гарне видовище. Місцеві називають це кам’яним лісом, а самі валуни – не що інше, як карст, адже Rammang-Rammang знаходиться якраз в карстовій зоні, яка за розмірами своєї території займає 3 місце в світі.

Додому ми прибули вже до вечора, втомлені, голодні і щасливі. День завершився стандартним рисовим вечерею, а хлопці вирішили влаштувати вокально-інструментальний концерт. Чудове, затишне і душевне завершення нашої подорожі по Сулавесі. Так-так, з завтрашнього дня ми вирушаємо на Балі, щоб провести там кілька днів і подивитися, чим же так приваблює цей маленький острів туристів.