• По дорозі в Низву – 1: з вітерцем на крутих тачках.
  • По дорозі в Низву – 2: оманську раціон.
  • По дорозі в Низву – 3: ніч в Сумаиле.
  • Форт-фортеця міста Нізва.

Вітаю друзі. Згоден, винен, що не зайнявся питанням хостингу ще до від’їзду, тепер ось мучуся. Обіцяю поміняти на інший по приїзду, обов’язково. А зараз продовжуємо подорож автостопом по Оману.

По дорозі в Низву – 1: з вітерцем на крутих тачках.

З Сохара (Сухара) виявилося досить складно вибратися, тому що на самій головній розв’язки велися дорожні роботи. Тут не ОАЕ і чіплятися до двом туристам на дорозі ніхто не буде, хіба що суто з цікавості, як вийшло на короткочасній зупинці біля магазину.

Оманци не всі говорять по англійськи, в основному вихідці великих міст або ті, хто безпосередньо пов’язаний з тур-бізнесом. Майже як у нас в Росії. Тому, як я вже говорив по Еміратам, краще вивчити кілька арабських слів, буде легше жити, особливо якщо їдемо автостопом.

А автостоп в Омані навіть занадто гарний, якщо враховувати, що всі місцеві їздять як мінімум на “ланд крузерах”. Приміром, однією з перших пам’ятних машин був величезний червоний джип, напевно, ще 90-х років випуску. Як зізнався сам водій, ця стара машина коштує дорожче двох нових. На таких я ніколи не їздив, відчуваєш себе як в танку. Тільки швидкість, як у вертольота, адже оманську дороги настільки гарні, що дозволено “летіти” під 120, але на джипі ми їхали трохи більше 160.

Іноді я боявся називати кінцеву точку, тому що якщо водій посадив нас в салон, у нього автоматично включається завдання – доставити нас до місця призначення. І не дай Бог наш пункт виявиться далі на 50 км від його особистого маршруту, він може спеціально зробити гак.

По дорозі в Низву – 2: оманську раціон.

Отже, ми прямували в бік міста Нізва (Nizva). Скажу відразу, так як про Оман інформації мало, то і карта у моєму додатку для смартфона була не занадто детальною. Можливо, з цієї причини (і з тієї, що у нас було багато часу), ми намотали по країні чимало крюков.

Вже ближче до кінця подорожі я зрозумів, що в цій країні краще їхати з місцевим арабом, тому що вони дуже душевні і доброзичливі люди. В дорозі як мінімум пригостять чимось рідким (я воду або сік маю на увазі ;)), а як максимум можуть влаштувати цілий обід, та ще й до потрібного місця довезти. Відмовлятися немає сенсу, тому що гостинні араби можуть і образитися.

По дорозі в одному з сіл, нас підібрав мужичок і вирішив пригостити місцевою кухнею. Говорив він дуже погано на буржуйському, тому я так і не зрозумів, чи він нас у гості покликав на обід, то просто хоче влаштувати пікнік, на всякий випадок ми погодилися :). Виявилося, він просто вирішив пригостити нас “ланчем” на березі моря. Шкода тільки берег весь пропах рибою і був завалений мережами та човнами. Але це вже деталі, адже головне на природі.

В обід входив смажений рис з куркою, щіпка капустяного салату з лаймом і дві середнього розміру “миски” з якимось гострим соусом. Останнє ми з Милою відразу відсунули вбік. Сам водій не їв, як я зрозумів трохи пізніше у них взагалі не прийнято їсти в дорозі в “забігайлівках”. Добре поїсти можна і вдома, а в дорогу вони запасаються всякої “гидотою” (вибачте) з магазину типу чіпсів, горішків, кока-коли і іншого товару, який вживати всередину б не було.

Втім багатою кухнею вони теж не мають, то що нам оманец купив на обід те, що у них можна їсти на сніданок, обід і вечерю. Я радий, що хоч порції великі і гострий соус подають окремо, а не відразу упереміш з рисом.

Після обіду араб по-хазяйськи зібрав скатертину-самобранку, залишки обіду вручив нам (точніше половину), і, висадивши нас на потрібній дорозі, поїхав до себе додому.

По дорозі в Низву – 3: ніч в Сумаиле.

А ми вже стояли на об’їзній дорозі столиці Маската. Однак, туди ми заїдемо в наші останні дні подорожі, зараз нас чекають ще 170 км до Нізва. Для Оману з таким транспортом і дорогами – це не відстань, от тільки місцеві водії іншої думки :).

З перехрестя нас забрав студент, який прямував додому після навчання в столиці. Звали молодого Хелеф, і щоб не лякати цифрою хлопчини, я назвав перший великий населений пункт по дорозі в Низву, їдемо. Як часто буває, по дорозі з’ясувалося, що він їде трохи далі і я за звичкою відповів, що він може відвезти нас у своє містечко, куди він їде, тобто в Сумаил. Там ми будемо шукати стоянку для намету, так як час хилилося до заходу. А завтра вирушимо в Низву.

І ось тут Хелеф завис. У нього не вкладалося в голові, як це він нас ось так залишить на вулиці з наметом, а сам поїде додому. З іншого боку, додому він теж запросити не може, бо не господар. Довго на його обличчі висіло замішання, поки він нарешті не видав, що відвезе нас у Низву зараз, напевно думаючи, що там нас чекає готель. Ага, 10 разів. Загалом, ледве умовив його висадити нас на під’їзді до Сумаилу на бензоколонці.

У цьому містечку не було нічого цікавого крім його розташування. Вже від’їжджаючи від Маската ландшафт змінюється коричнево-червоними, правда, голими горами. Дуже симпатичне, і думаю, трохи прохолодне місце.

З воріт автомайстерні на нас витріщалися бангладешці. Навмання підійшов до них і запитав чи не буде у них місця для намету. Ті тільки очі на мене вылупили, і сказати нічого путнього так і не змогли, ех.

Ми вже майже пройшли заправку, коли я ззаду почув жіночий (!) оклик. Ми з Милою повернулися і побачили сріблясту “ауді”, всередині якої сиділо дві місцеві жінки з купою дітлахів на задньому сидінні. Жінка за кермом на кривому англійською питала, чим нам допомогти. Я показав їй жестами, що ми шукаємо місце для ночівлі. Вона подумала трохи, а потім запитала, чи не хочемо ми поїхати до неї. Я так отетерів, що на хвилину запала тиша. Жінка-мусульманка запрошувала в гості?! Це щось новеньке. Потім ми з Милою люто закивали головою, ось тільки в машині місця не було. Жінка сказала, щоб ми почекали її хвилин 10, вона відвезе дітлахів і повернеться за нами. Чомусь я їй повірив і ми сіли на узбіччі.

Заодно подумали провести експеримент, зупиниться чи хто-небудь з місцевих поруч із “осиротіло сидячими” туристами, щоб дізнатися, що у них сталося. Не повірите, ні один навіть не махнув рукою, хоча й відверто витріщалися з вікон.

Знову ж таки забігаючи вперед, скажу, що не зупинилися вони не тому, що не хотіли, а тому що Оман вважається найбезпечнішою країною для туриста. І якщо турист хоче спати голяка посеред дороги, то це його право і ніхто до нього не тільки не підійде, але й не заговорить з ним. Вважайте, що з жінкою, яка нас запросила, нам просто пощастило.

Трохи пізніше ми вже сиділи в старому одноповерховому будинку з купою старих меблів, матраців та іграшок. Тут навіть душ з туалетом був.

Зізнатися, я думав, що вони спеціально звільнили цю частину будинку для гостей, і тільки вранці, коли ми збиралися йти, а нас запросили випити чаю, я побачив на задньому дворі величезний новий будинок. Фотографувати його заборонили, тому попили чай і будьте вільні. До речі, у жінки чоловік теж був, виходить вона без нього мала право вирішити запросити гостей чи ні.

Тепер до Нізва залишалося небагато. Частину шляху ми примудрилися проїхати навіть на машині автошколи.

Виглядає як таксі, правда? Я теж так подумав, так знайте, така забарвлення тільки в автошколи.

Форт-фортеця міста Нізва.

Колись давно місто Нізва був столицею Оману, а якщо точніше, то було це в VI столітті. Зараз він більше претендує на звання одного з популярних туристичних міст, так як знаменитий великий старою фортецею-фортом.

Форт почав будуватися в 1668 році за правління султана Саїф-аль-Яруби. Час відвідування з 9 до 16, в п’ятницю (так як вихідний) з 8 до 11. Вхід коштує 0,500 реал (40 руб.), але я просочився безкоштовно :).

Загалом форт і форт.

Круглі здорові вежі, безліч гармат і різних кімнат. А, та й ще якісь “наскельні малюнки” незрозумілого призначення.

Особисто мене зацікавили жіночі маски для обличчя, хотілося б побачити наживо, як це виглядає.

В іншому нічого особливого. Все одно раджу прогулятися хоча б заради підйому на гору, звідки відкривається симпатичний вигляд на старе і нове місто.

Крім форту на території старого міста знаходиться ще місцевий ринок, який за місцевим носить назву “сук”.

Коли-то цей “маркет” був одним з найбільших в Аравії і торгували тут в основному золотом і сріблом. Зазвичай оманську ринки відкриваються тільки після полудня, але тут орієнтуються в основному на туриста, тому ринок працює практично з ранку.

На мій погляд, один з непоганих з точки зору туриста, так як має широкий асортимент. Нас потягнуло до листівкам відразу. Я ще не говорив, що один з кращих способів дізнатися про визначні пам’ятки країни – це поштові листівки? Тепер сказав. Кілька місць я зазначив у себе на карті, тепер зі спокійною совістю можна продовжити подорож.

В 25 км від Нізва знаходиться ще один населений пункт з фортецею – Бахла, однак поїздку туди ми залишимо до наступної статті, друзі. Не забувайте підписуватися на оновлення блогу, щоб бути у курсі наших пригод.