• Як дістатися до Нового Афона або чудовий абхазький хлопець.
  • Слизький підйом на Анакопийскую фортеця.
  • Грот-келія Святого Апостола Симона Кананіта.
  • Шматочок минулого.
  • Новоафонский монастир.
  • Повернення “додому”.

Прийшла пора розповісти про місця Абхазії, заради яких не буде гірко від витраченого часу і сил на поїздку в цей південний край. Таким місцем по праву можна назвати невелике містечко під назвою Новий Афон. Не дивлячись на свої малі розміри, цей населений пункт вмістив в себе стільки приголомшливих і цікавих пам’яток, що просто диву даєшся. Однак, вистачить слів, переходимо до справи.

Як дістатися до Нового Афона або чудовий абхазький хлопець.

Спочатку до Нового Афона необхідно дістатися. Не пощастило в той день тільки з погодою. Якщо вранці, коли ми гуляли по Гагрі, небо було затягнуте хмарами, то після обіду рішуче нагрянув дощ, який не бажає залишати нас.

З горем навпіл ми добралися до зупинки між Гагри і Новим Афоном. Тут і довелося в очікуванні провести не менше години, адже ми не їздимо на автобусах, ви ж пам’ятаєте.

Після чого вирушили під найближчий міст, який не давав гарантій, що ми знову не промокнем, але психологічно було легше стояти на дорозі. Коли ж дощ знову погрожував обрушитися зливою, поруч з нами постало білосніжний джип.

Ми з Милою були здивовані, за кермом сидів молодий абхазець, який їхав якраз туди, куди нам потрібно. Мало того з хлопцем на ім’я Тимур було просто приємно спілкуватися. Жив він в Новому Афоні давно і якраз їхав додому, а по дорозі все цікавився, звідки ми і хочемо показати.

Ми розповіли про своїй суті, як подорожуємо і на даний момент нас цікавив відпочинок в Новому Афоні, після чого молодий абхазець пошкодував, що не може запросити нас до себе в гості, бо будинок не його, але може запропонувати “більш або менш сухе місце” – будівництво нового житла. По дорозі він показав нам, де це знаходиться і сказав, що якщо надумаємо, можемо поставити намет там, хоч якась дах в таку погоду.

Але, наше здивування досягло межі, коли Тимур зупинився біля каси в Анакопийскую фортеця (першою пам’яткою в наших планах) і попросив хлопців пустити нас безкоштовно. До всього іншого він сказав, що якщо ми назвемо його ім’я на вході в грот Святого Апостола Симона Кананіта, то нас теж пропустять безкоштовно (вхід в обидва місця коштує по 100 рублів з людини) Ось так удача, ось так абхазці!

Слизький підйом на Анакопийскую фортеця.

Після Східної Європи я вже навіть почав нудьгувати по фортецям. Тим більше ця фортеця відрізнялася дуже довгим (в кілька прольотів) підйомом по слизьких каменях перемішаним з брудом. Добре, що хлопці на касі дозволили залишити у них наші рюкзаки, інакше нам довелося туго.

Першим ділом (це ще до підйому) ми залізли ось у таку вежу.

Вивчали її буквально 5 хвилин, після чого пішли вище. В таку погоду було не надто багато охочих зробити подібний підйом, тому до самої фортеці ми вийшли практично на самоті.

Відразу кинулася в очі височенна вежа, звідки зверху на нас дивилися нечисленні відвідувачі. Напевно вид звідти обіцяв бути приголомшливим, але залишимо “смачне” на останок. Спочатку обійдемо територію.

Приміром, повз ось такого колодязя не пройде жоден турист.

А надпис “Воду з криниці не Лити”, багато читають як “не пити”. Пити як раз таки можна і треба, вона вважається дуже чистою.

А ми йдемо далі, тут за планом обхід руїн, де в центрі можна знайти стару церкву.

Досить цікаво, особливо барельєфи в григоріанському стилі.

Коли ми підходили до вежі, внизу я натрапив на численні написи з каменів а-ля “тут був Вася”. Спочатку я не зрозумів, навіщо це, поки ми не піднялися на верхівку вежі. Звідси видно, що вся земля “списана” камінням, а ще тут приголомшливі види.

Ми з Милою по черзі навіть на бордюр забралися, щоб помилуватися абхазької природою і ооон тим монастирем.

Саме в цей момент у мене в голові визрів план подальшого переміщення, тому що я захотів поглянути ближче на цей монастир.

Для початку ми спустилися з кріпосної гори і забрали у хлопців речі. Потім, так як було по дорозі, ми заглянули на будівництво, де ??? дозволив нам переночувати. Там ми кинули рюкзаки і далі без нічого було куди цікавіше досліджувати Новий Афон.

Грот-келія Святого Апостола Симона Кананіта.

За порадою Тимура після фортеці ми вирушили до гроту апостола Симона Кананіта. Крім того, що ми чули про якійсь печері, молодий абхазець повідомив, що на одному з каменів залишилася навіть його ступня.

Чим же прославився цей чоловік? Тим, що він був одним з учнів Ісуса Христа і цілителем, який проповідував вчення Христа в Юдеї, Єгипті, Абхазії та Лівії. Кажуть, апостол помер мученицькою смертю на Кавказі, будучи розпиляні живцем пилкою.

Спочатку ми пройшли до каси, де чоловікові я назвав тільки ім’я нашого абхазького одного і той спокійно нас пропустив на територію так званого парку.

Тут же прямо в ставку зустрічає велика черепаха, частково зроблена з каменю і панцирів від справжніх тварин.

А далі треба йти вздовж струмка. Як я зрозумів, джерело з мінеральною водою. Саме в ньому ми і помили ноги від бруду, зібраної після Анакопийской фортеці.

Все по тій же стежці вздовж парку добираємося до того самого каменю зі стопою чудотворця. Мимо не пройдеш, бо є табличка. До речі, слід теж в наявності і досить глибокий. Напевно, цей Симон був дуже сильною людиною, щоб так протоптати камінь, причому тільки на одну ногу :).

Сам грот знаходиться в скелі вище, тому довелося подолати не менше кількох десятків сходинок. Можна не турбуватися на цей рахунок, місцева влада давно все облагородили.

Отже, ми всередині маленької темної печери, яка висвітлюється свічками віруючих. Природно, ікон і різних церковних написів тут теж вистачає.

Ми свічками захоплюватися не будемо, думаю, достатньо кількох фотографій і можна ще прогулятися по парку.

На жаль, більше нічого цікавого з того, що ми бачили по дорозі, я не помітив, так що рухаємо на вихід.

Шматочок минулого.

Виявляється, Абхазія зберігає на своїй території не тільки радянське минуле, але і шматочок історії царських часів.

Коли ми вийшли з території парку, то зліва відразу ж видніється стара залізнична станція шляху.

Ні краплі не пошкодував, що ми пішли по цій дорозі. Уявляєте, справжня станція початку 20 століття! Її б ще трохи в порядок привести, вибиті шибки поміняти і виглядало б взагалі круто.

Дорога йшла уздовж водосховища і чим далі ми йшли, тим цікавіше і красивіше ставало. Один туман над водоймою чого варто, дивіться.

А ось і старовинна дамба з водоспадом.

Коли виходиш на цю частину, то взагалі забуваєш в якому часі знаходишся. Тому що навколо стоять будівлі тих часів, що і залізнична станція.

Мабуть, у свій час тут ще встигли зробити капітальний ремонт, чого ми з Милою були тільки раді. Туристів тут теж вистачає, так що знайти момент, щоб зробити фотографію – ще треба зуміти. Загалом, якщо будете в Афоні, обов’язково загляньте в цей куточок Російської історії.

Час вже хилилося до заходу, а нам потрібно було встигнути ще до того монастирю, що ми бачили з башти фортеці. Я радий, що Новий Афон не такий великий і його легко можна обійти пішки за кілька годин, а якщо не поспішати, то краще витратити один день.

Новоафонский монастир.

Монастир знаходився теж на невеликому пагорбі, тому без підйому не обійшлося. До того часу хмари трохи розвіялися і нас вирішило порадувати своєю присутністю західний сонечко. Я відразу ж вирішив зафіксувати такий момент.

Якщо дивитися в цілому на Новоафонский монастир, то здається, що його вже реставрували. Проте, траплялися місця, де ці сліди зникали геть. У будь-якому випадку будівля виглядало громіздко і навіть не вміщалося в кадр моєї камери.

До речі, всередину не пускають жінок у штанях, а чоловіків у шортах. На вході можна взяти довгу спідницю з запахом, щоб виправити цю ситуацію. І так як собор є робочим, то вхід туди відповідно безкоштовний.

Найбільше мені сподобалося всередині, дуже незвичайне оформлення великого залу, фресок на стінах і стелі.

Відчуття, ніби зображені святі, а герої яких казок. І не дивлячись на велику кількість людей, всередині стоїть така тиша, що мимоволі хочеться сісти на одну з лавок для парафіян і відпочити від міської суєти. Чим ми з Милою і зайнялися.

Повернення “додому”.

Назад ми йшли вже з сутінків, правда, світла все одно вистачало, щоб зробити “подорожні” фотографії. Але спочатку ми думали що-небудь перекусити. Недалеко від монастиря збирався ринок і багато торговців розпродавали товар в два рази дешевше. Ми зважилися купити чурчхеллу з горіхами і я зрозумів, що це вже далеко не Грузія, замість виноградного соку місцеві її роблять з якоїсь хімії. Тому ми просто “полювали” на виноград, що звисає гронами з парканів місцевих ділянок.

Ми ще не заглянули в одне місце – це карстова печера. Напевно, тому, що вартість туди близько 400 рублів за людину. Для спуску побудовано спеціальне приміщення, звідки вирушає невеликий склад в саму глиб печери, а там вже в супроводі гіда відвідувачі милуються сталактитами і сталагмітами.

Зате ми прогулялися уздовж міського озера, де розводили качок у спеціальних ящиках.

А неподалік стояли різні розважальні заклади для тих, чия енергія до ночі не закінчується.

Наші ж сили підходили до кінця, тому ми поспішали додому, ставити намет на бетонні плити. У новому споруджуваному будинку верхні плити були так погано покладені, що ми змогли знайти єдиний сухий кут, куди не добралася вода. Там і проспали всю ніч, на щастя дощу більше не було.

Зате вранці звідси відкривався чудовий вид на море. Думаю, для будівництва будинку це було справді чудове місце.

Новий Афон нам дуже сподобався, тому якщо вже ви вибрали відпочинок в Абхазії, я б радив обов’язково прогулятися по ньому. А нам пора їхати далі – столиця Сухум чекає!