• Як дістатися до села Елла.
  • Пам’ятки Елли.
  • Водоспад Равана (RavanaFall).
  • Храм Дова (DovaTemple).
  • Ніч Хапутале.

Не думала, що оповідання про Шрі-Ланці вийде таким затягнутим. Проте, раз вже почала справу, треба доводити його до кінця. Ми продовжуємо їздити по гірському ландшафту Шрі-Ланки, і сьогодні вирушимо на дослідження округу Ува (Uva). Саме в цьому окрузі розташувалися наймальовничіші і не менш туристичні, ніж на узбережжі, міста: Елла, Бандаравелла, Хапутале і тд.

Сьогодні ми більш детально вивчимо околиці села Елла і пам’ятки її околиць: скупаємося в одному з найширших в цій країні – водоспаді Равана (RavanaFall) і відвідаємо храм Дова (DovaTemple) з 4-метровою статуєю Будди. Однак, в інші міста теж заглянемо одним оком.

Як дістатися до села Елла.

Автобусом: з Коломбо до Елли можна доїхати на міжміському русі по шосе А3 за 5-6 годин. Правда, доведеться здійснити пересадку в Бандаравелле або Веллавайе. З Бадуллы автобус йде годину (близько 60 рупій)

Таксі: точно такий самий маршрут з вартістю близько 12тыс. рупій.

Поїздом: також з Коломбо можна виїхати з залізничної станції «Форт Коломбо» по прямій до Елли за 10 годин (близько 300 рупій). Поїзд відправляється тричі на день. Якщо їхати поїздом з Бадуллы, за часом це складе 1,5 години, а за вартістю близько 30 рупій.

Ми їхали автостопом з Нувара – Елії. Перша машина змогла довезти нас до міста Бандаравелла, що знаходиться на висоті близько 1300 метрів над рівнем моря. На вигляд не сильно відрізняється від колишньої гірської колоніальної провінції, де ми провели сьогоднішню ніч. Хіба що не так розкручений серед туристів.

У нас не було завдання залізти в кожну дірку Шрі-Ланки, тому зі спокійною душею ми поїхали далі до Елли. Автостоп на цій трасі залишав бажати кращого. Вантажівка, який згодом висадив нас в потрібному населеному пункті, довелося чекати близько години. Так що в Еллу ми прибули близько обіду, не раніше.

Пам’ятки Елли.

Село Елла відноситься до округу Ува гірської області Шрі-Ланки. Через неї проходить одна головна вулиця з безліччю кав’ярень і готелів, в яких можна побачити тільки білі обличчя. Начебто нічим не примітна Елла полюбилася туристам в першу чергу за своє розташування серед вічнозелених гір і долин, чайних плантацій і водоспадів. Мальовничі краєвиди тутешньої місцевості, тиша і чисте повітря надовго осідають в душі приїжджих, змушуючи повертатися сюди знову і знову.

Насолоджуватися можна не тільки тишею, але і пам’ятками Елли, список яких ми побачили на великому щиті прямо в центрі села на роздоріжжі доріг.

Найпопулярнішими місцями з представленого списку вважаються Малий пік Адама (LittleAdam’sPeak) і скеля Елла рок (EllaRock). До речі, саме між цими двома знаменитими височинами і розташована село Елла.

Буквально пару днів тому ми вже відвідали великий Пік Адама, де я мало не залишила свої ноги на підйомі, тому хотілося чогось менш активного, чим в черговий раз повзти в гори. До того ж, як кажуть туристи, на це потрібно витратити як мінімум півдня, а то і день, чого нам зовсім не хотілося. Тому ми вирішили пройтися по пам’ятках Елли і її околиць, які трапляться нам по дорозі. До них ставилися водоспад Равана (RavanaFall)і храм Дова (DovaTemple).

Водоспад Равана (RavanaFall).

Один з найширших водоспадів Шрі-Ланки є водоспад Равана, і перебував він всього в 5 км на південь від села Елли. Початок шляху ми пройшли пішки крутою звивистою дорогою, по якій їздять переважно «тук-туки», розвозячи місцевих по маленьких селах в окрузі. А на залишок шляху таки вдалося «осідлати» вантажівка з порожнім кузовом.

На шляху до водоспаду знаходиться індуїстський храм і однойменна печера, в якій за легендою Равана тримав викрадену дружину Рами. Сам водоспад Равана носить ім’я короля – міфічного персонажа з відомої поеми «Рамаяни».Ми не стали зупинятися на півдорозі з-за поганого трафіку, а відразу доїхали до водоспаду.

Пропустити його неможливо, поруч з ним постійно натовп народу і бажаючих освіжитися в прохолодних водах. А поруч розклали свій нечисленний товар у вигляді якогось перекусу та різних сувенірів місцеві торгаші. Увага Андрія, як завжди, залучили камені різних порід, звідки вони тут, цікаво?

Я ж поки оглядали і спостерігала за купкою ченців, що стоять на мосту з парасольками.

Після огляду вмісту торгових лавок, Андрій теж вирішив наслідувати приклад багатьох купаються. Залишивши мені на зберігання все найцінніше, він відправився вимірювати глибину кам’яних ванн, утворених 25 метровим потоком води Равана. Мені ж у цей час довелося воювати з мавпою, яка хотіла стягнути Андрєєву кепку. Слава Богу, у неї це не вийшло, і через кілька хвилин вона залишила мене в спокої. Не люблю мавп.

Храм Дова (DovaTemple).

Після водоспаду ми повернулися назад, щоб відправитися до храму Дова на схід по дорозі А16. Вхід на територію храму теж складно пропустити, можна орієнтуватися по білій ступі біля самого краю дороги. А якщо їхати на автобусі, то зупинка знаходиться прямо біля сходів, що ведуть вниз до храму.

Спішившись, ми одразу вирушили вниз. Взагалі-то цей невеликий за своїми розмірами храм нас зацікавив тільки одним — 4-метрова статуя Будди, вирізана в скелі.

За однією з місцевих легенд цю статую висік сингальська цар Валагамба в I столітті до н. е.., коли ховався від тамільських загарбників. А ще храм Дова славиться багатою колекцією зображень і статуй Будд, чому його іноді порівнюють з печерним храмом в Дамбулла.

Нам вдалося проскочити повз охорони непоміченими, щоб зробити кілька фотографій кам’яного Будди. Хоча це було необов’язково. Як мені відомо, платою за вхід у храм є невелике пожертвування (наприклад, 20 рупій).

Ніч Хапутале.

На сьогодні програма Елли закінчена, можна їхати далі. Як ми прагнули до настання темряви спуститися з гірської місцевості, нам це не вдалося. Застрягли в черговому містечку Хапутале, розташованому на висоті 1500 м. над рівнем моря. Єдине, що радувало в той момент – це неймовірні ландшафти, з якими, мабуть, навіть Нувара-Елія не зрівняється.

На огляд міста в нас часу вже не було, тому ми відразу приступили до пошуку ночівлі, а саме який-небудь церкви або храму, де можна сховатися на час холодної гірської ночі. На карті з’явилося два варіанти католицьких церков. Одна була найближче, тому відразу до неї і попрямували.

Маленька церковця стояла на самому верху пагорба, до того ж, коли ми до неї добралися, виявилася закритою. Довелося спускатися назад і йти по головній дорозі до наступного «хреста», зазначеного на карті.

Поблукавши у вузьких провулках, нам таки вдалося вийти до церкви, яка за зовнішнім виглядом більше нагадувала наші радянські клуби культури, де по вихідних проводили дискотеки і які-небудь місцеві концерти.

Вхід в будинок «батька» перебував з іншого боку. Відкрила маленька дівчинка років 10, а через 5 хвилин за її спиною з’явилася і мати. З англійською у них теж були проблеми, хоча особливо пояснювати не довелося, і так зрозуміло, до кого ми прийшли. Батька вдома не було, і нас попросили зачекати.

Святий отець Джошуа переступив поріг будинку вже затемна.

І перш, ніж надавати нам допомогу вирішив влаштувати цілий допит з пристрастю, хоча ми додому до нього не просилися, а питали дозволу поставити намет зовні. Дещо як дожили до часу, коли треба лягати спати, для чого нам виділили окрему кімнату, де замість дверей висів великий шматок матерії.

Останні дні на Шрі-Ланці були дуже активними навіть для мене, тому на загальне обговорення було винесено питання про пару днів релаксації де-небудь біля моря. Бажано, звичайно, вибрати не занадто туристичний пляж. І на наступний же ранок було вирішено їхати в сторону Поттувиля – містечко, дуже популярне в сезон серед серфінгістів.