• Кнайпхоф або острів Канта. Кафедральний Собор Калінінграда.
  • Рибна село.
  • Будинок Рад та його сумна історія.
  • Музей Світового океану. Судно “Космонавт Віктор Пацаев”.
  • Камерний оркестр і солісти Калінінградській філармонії.
  • Витрати на третій день в Калінінграді.

Привіт, друзі! Сьогодні чергова стаття з Калінінграда. Не хвилюйтеся, наступного разу ми обов’язково поїдемо по області. І знову мені так багато треба розповісти. Коли перебуваєш у відпустці, події йдуть повільніше. Зараз пишу статтю і розумію, що ми так багато подивилися насправді, стільки всього сталося… Ладно, не буду затягувати, перейдемо до справи.

У центрі столиці Калінінградській області залишилось кілька місць: острів Канта, Музей Світового океану, Рибна село, та Будинок Рад. Ми ще й на камерний оркестр у філармонії примудрилися сходити.

Ранок хотілося почати з Музею Світового океану, але якось не склалося. Напевно, рано вийшли з дому, за звичаєм в 9, а музей відкривався 10. Тоді було вирішено заглянути сюди по поверненню. День видався дуже холодним. Ще вчора ми придбали недорогий термос, щоб брати з собою гарячий чай з печивом. Повірте, це дуже пригождалось в похмурі березневі дні.

Кнайпхоф або острів Канта. Кафедральний Собор Калінінграда.

Острів Канта знаходиться практично навпроти Музею Світового океану, через річку Преголя. Зараз над островом побудували міст, завдяки якому на острів Канта можна потрапити значно швидше, тільки це буде не з головного входу. Нам все одно, де починати огляд.

До Другої Світової війни острів був самим справжнім містом, відомий під ім’ям Кнайпхоф (з прусського “оточений водою”), що спеціалізувалося в основному на судноплавство і торгівлі. Під час війни його весь майже зруйнували, а залишки від будівель відвезли на відновлення Ленінграда. Зараз це велика територія з парковою зоною, і скупченням різного роду “покалічених” і не дуже скульптур минулих часів.

Заради цікавості ми обійшли кілька з них. Особливо цікава скульптура, що символізує свободу (в даному контексті як світ без війни).

У повоєнні роки більш-менш в хорошому стані зберігся тільки Кафедральний Собор острова Канта, де на сьогоднішній момент розміщується історико-культурний центр з великими функціями.

Ми зайшли всередину і відразу уткнулися в невелику каси, яка продає квитки в музей і на музичні заходи. Здебільшого туристи купують квитки на орган, до того ж ціни досить низькі для такого роду заходів. Буквально 250-300 крб. щоб послухати повноцінний оркестр або орган з вокальним супроводом. А вхід в музей і того менше – 150 руб. з дорослої людини.

Але, як я вже згадувала в минулих статтях, орган в Калінінградському Соборі – новоділ. Тому, якщо ви відносите себе до шанувальників такої музики, я раджу послухати орган в Калінінградській філармонії, там він старий, хоч і меншого розміру. На концерт у філармонії ми сходимо ближче до вечора, шкода, що не орган :(.

А поки повернемося до острова Канта. Якщо обійти Собор, в кінці з лівого боку знаходиться могила самого Канта. Чи Так це насправді – не беруся стверджувати напевно, але могильний камінь з відповідним ім’ям присутній.

Також з острова відкривається симпатичний вигляд на Рибну село, куди ми прямо зараз і попрямуємо.

Рибна село.

Перейшовши міст з острова Канта, ми пройшли буквально метрів 300 і опинилися в так званій Рибної селі. По суті це торгово-ремісничий центр Калінінграда, забудований в 2007 році будівлями в німецькому стилі. Нічого, що дійсно існувало колись в Рибній селі, не залишилося. Всі будови абсолютно нові, хіба що в стилі архітектури довоєнного Кенігсберга.

З примітних місць я б виділила всього 3-4:

1. Видова вежа «Маяк. На першому поверсі знаходяться сувенірні лавки, а на самому верху оглядовий майданчик. Вартість підйому на вежу: 150 руб. Ми підніматися не стали, так як вежа не настільки висока, щоб можна було розгледіти щось більше, ніж ми вже бачили.

Внизу біля вежі праворуч сидить капітан з мавпочкою, а зліва з дверей визирає дівчина.

2. Ювілейний міст. Це пішохідний розвідний міст через річку Преголя, названий на честь 750-річчя міста. До речі, побудований він на опорах Імператорського мосту, який був зруйнований під час війни. На іншому березі світиться вивіскою Мостовий будинок, де всередині розташовані механізми розвідного моста. Ми пройшли по мосту, зупинившись на іншому березі річки і вирішили випити по келиху гарячого чаю, який тепер завжди був у нас з собою.

3. Інформаційний центр. Будівля з симпатичною фрескою з торця.

4. Невеликий парк між двома готелями.

5. Набережна або річковий вокзал.

Будинок Рад та його сумна історія.

Після цього ми вирушили за квитками на вечірній концерт в філармонії, про що я ще напишу трохи нижче. На зворотному шляху ми знову пройшли через центр, де на очі, також як і вчора, нам попалося примітна будівля радянської архітектури. Так, це був Будинок Рад. Ми як раз оглядали мозаїку на асфальті біля ставка, на протилежному боці вулиці, коли раптом якийсь молодий чоловік зупинився поруч і запитав, чи подобається нам будівля (вказав на Будинок Рад).

Трохи розгубившись, я кивнула головою і запитала, що це за будівля. Він дивно посміхнувся і промовив: Будинок Рад. Потім він, не поспішаючи, попрямував далі по дорозі і як би ненароком кинув фразу, що туди можна піднятися, якщо ми хочемо. Я уточнила, яким це чином. Хлопчина знову зупинився: “можна домовитися з охороною… Звідти чудовий вид на місто” – доповнив він свою відповідь.

Ми подякували незнайомця за інформацію і пішли далі оглядати радянські пам’ятки у вигляді годинника.

Але у мене в голові засіла ця ідея… піднятися на Будинок Рад. Ще більше мене здивувало, що занедбане здоровий будинок таки охороняється. Цікаво навіщо? Я вмовила свого супутника дійти до охорони і хоча б дізнатися, що до чого. Довелося перетнути велику площу, на якій збирали свої намети торгаші, щоб дістатися до вагончика з охороною. Зустрічали нас гавкотом дві дворові псини, після яких вийшов дядечко і якось нервово повідомив, що якщо ми хочемо піднятися на Будинок Рад, то або ми це робимо зараз, або вже вночі.

Я запитала на всяк випадок, безкоштовно це чи ні? Чоловік відповів: “200 руб. з людини. Але вирішити треба вам тільки до 5 ранку, бо потім буде інша зміна і за них я не відповідаю”. Мабуть не хотів віддавати гроші своєму товаришеві по службі і конкуренту одночасно. Ми сказали, що подумаємо і розгорнулися в зворотному напрямку. Заплатити 400 руб., щоб поповзати по величезному покинутому 30-поверхової будівлі? Ну не знаю… Особисто мене душила жаба, чесно зізнаюся.

Прийшовши додому після цього, я залізла в інтернет і ось яку цікаву історію з даного будівлі знайшла.

Після Другої Світової Кенігсберг був сильно зруйнований, особливо центр міста, де красувалися руїни одного з небагатьох збережених замків – Королівського. Поради довго не думали і в 1967 році вирішили відбудувати заново центр, попередньо зрівнявши з землею все непотрібне. “Непотрібним” як раз таки виявився нещасний Королівський замок. Подивитися, як підривають залишки колишньої німецької історії, прийшов весь місто Калінінград.

На місці Королівського замку повинні були побудувати величезну по тим часам 28-поверхова будівля з широкою площею, фонтанами і клумбами з квітами. У будинку повинна була розташовуватися вся головна адміністрація. До кінця 80-х Будинок Рад був на стадії завершення, як раптом почалася перебудова і роботи були припинені. Після цього будівля перекочевывало з рук у руки від однієї збанкрутілої компанії до іншої. Поки, нарешті, адміністрація міста не подала в суд на останнього власника з питання незаконного придбання Будинку Рад. До 750-річчя Калінінграда будівлю навіть привели зовні у більш менш пристойний вигляд, але досі влади не мають уявлення, що робити з гігантською спорудою. У 2011 році губернатор заявив, що Будинок Рад – це ганьба міста і його необхідно знести, а на місці Королівського замку повинен стояти Королівський замок.

Якась маніакальна тяга в Калінінграді зносити все і вся.

“…Все це було б смішно,
Коли б не було так сумно…”

Мабуть цими рядками я закінчу розповідь про черговий тепер вже пам’ятки Калінінграда – Будинку Рад і ми вирушимо далі.

Музей Світового океану. Судно “Космонавт Віктор Пацаев”.

До вечірнього концерту у нас було достатньо часу, щоб відвідати Музей Світового океану.

Особисто мені музей не був цікавий, туди більшою мірою прагнув мій супутник. І ми вирішили, що в залежності від ціни вирішимо, куди і на які судна підемо. А ціни, треба сказати, виявилися немаленькі. Всі три судна: НІК “Витязь”, НІК “Віктор Пацаев” і підводний човен Б-413, що були пришвартовані на березі коштували по 200 руб. з людини, тому нам довелося вибирати, на яке судно ми підемо.

Точніше вибирав мій супутник, бо мені було все одно. Вирішено було відвідати науково-дослідне судно “Космонавт Віктор Пацаев”, так як воно пов’язане з радіозв’язком та управління космічними апаратами. Причому, за словами співробітників музею – досі чинне судно.

Для ознайомлення з цінами на огляд суден і самого музею можете подивитися зображення нижче (2016 рік).

Час роботи музею:

На екскурсію зібралося чоловік 40, хоча зазвичай пропускати на судно у супроводі екскурсовода, не більше 20. Із-за чого в самому початку була моторошна заминка. Вирішили залишити всі 40 чоловік в групі, тому з маленьким виставковим каютним залах довелося протискатися крізь натовп.

Зізнатися, мій супутник, так і я, чекали більшого від екскурсії. Нас провели всього за якихось 5-6 невеликим приміщенням з фотографіями та особистими речами космонавтів, розповідаючи про їх біографії.

За 200 руб. можна придбати книжку в магазині й дізнатися більше, на мій погляд. На самому кораблі нічого крім вузьких коридорів і виставкових залів ми не побачили, ні апаратури, ні кают, ні цікавих макетів….

Якщо схожі екскурсії проводять на інших судах, то я не раджу даремно витрачати гроші, краще сходити в сам музей океану, помилуватися на скелет кита.

Камерний оркестр і солісти Калінінградській філармонії.

Концерт починався о 18:00. Від центру міста до Калінінградської філармонії ми дійшли за 30 хвилин. Місця нам видали на бічні лавки попередивши, що після 3 дзвінка ми можемо пересісти на будь-яке вільне місце. Так сиділи ми практично в партері, в центрі. Зал був невеликий з приглушеним зеленуватим світлом.

Останній раз на оркестр я ходила в Кіровську філармонію в студентські роки, де в репертуарі були мало відомі композиції. І все одно мені дуже сподобалася жива музика. Тому, коли тепер я слухала в Калінінграді програму популярної класики у супроводі жіночого вокалу – це було просто приголомшливо.

Хлопці, я вам дуже раджу сходити на будь-який з концертів в Калінінграді, якщо у вас буде час і можливість. Квитки у філармонії ще дешевше, ніж в Соборі. Особисто ми заплатили по 200 руб. з людини.

Витрати на третій день в Калінінграді.

Фізичні затрати на людину:

• пішки по туристичному маршруту – близько 9 км.

Фінансові витрати на двох:

• транспорт – 0 руб.
  • житло – 900 руб.
  • їжа – 190 руб.
  • пам’ятки – 800 руб.

На цьому дослідження міста Калінінграда підійшли до кінця і в наступний раз, як мною було обіцяно на початку статті, ми вирушаємо в Калінінградську область. Куршская коса – місце наступного призначення і ми вирушимо туди автостопом друзі. Як же я за ним скучила. Так що не перемикайте вкладку браузера, буде цікаво. Хочете бути в курсі нових статей? Підпишіться на наш блог!