• Остання балканська кордон Боснія і Герцеговина – Сербія.
  • Ніч на кордоні.
  • Сербія — мрії збуваються.
  • Найкрасивіше місто Сербії Нові-Сад.
  • Петроварадинская фортеця.
  • Світ тісний…
  • За барним столиком.

Рідна Сербія чекає нас сьогодні! Чому рідна? Навіть не знаю, як сказати… Після холодної непривітної Боснії і Герцеговини здавалося, ніби повертаєшся додому. Головним підтвердженням були вчинки людей (сербів), яких ми зустрічали на своєму шляху.

Остання балканська кордон Боснія і Герцеговина – Сербія.

Насправді після всіх наших чотириденних поневірянь до кордону було ще далеченько. І на те, щоб таки добратися до неї ми витратили ще один день.

З міста Биелина є дві кордону з Сербією: міст Павловича, який ближче всього (від розвилки всього 15 км), але нам радили їхати через Рачу, тому що там було легше виїхати. Послухавшись поради, ми спочатку встали в бік Рачи, де простояли даремно близько години. Потім вирішили перейти на дорогу до мосту Павловича. І тут теж чекала невдача, трафік в цю сторону був дійсно ніякої.

Повернувшись на шосе до Рачи, ми трохи пройшли пішки, поки нас не підібрав місцевий чоловік по імені Драго, що їхав до якихось басейнів щоб скупатися. Судячи з його реакції і недовіри до наших особистостям, він, напевно, сам не зрозумів, навіщо зупинився. Однак ми його запевнили, що паспорти у нас є, інакше з Балкан ми так легко не переміщалися б. У підсумку, поспілкувавшись з двома дивними туристами, Драго заспокоївся настільки, що став вибачатися за свою поведінку, вирішив обмінятися номерами телефонів і навіть докинув до самої межі, чому ми були невимовно раді.

Перехід кордону здійснювався по мосту. Прикордонники настільки безтурботно до нас поставилися, що не тільки не погортали паспорт, але і по мосту дозволили пройти пішки. Оце так номер! Поки ми йшли, у мене склалося враження, що ми перші, хто перетинає його таким ось чином. Я навіть 2 югославських динарів знайшов :).

Ніч на кордоні.

Після переходу кордону перше місце, куди ми з милою зайшли – це кафе для далекобійників, де сиділи одні мужики. Я поговорив з господинею і зрозумів, що якщо ми зараз що-то замовимо, то ставити намет будемо вже по темряві.

Я так ще сподівався виїхати з цієї прикордонної села в три будинки, але рідкісні боснійські машини не були солідарні з нашими бажаннями, тому довелося шукати нічліг прямо тут, на кордоні у місцевого населення.

Логічно припустити, що люди в таких місцях малоприветливы, адже кордон – це, по суті, як прохідний двір, де повз проходять абсолютно різні люди, тільки встигай тримати вушка на маківці.

Однак, ми спробували щастя, спочатку постукавши в будинок, щоб встати на територію за парканом. Коли на мій заклик вибігла покалічена кульгаючи, обідрана собака з хрипким гавкотом, а за нею вийшла приблизно так само виглядає господиня, я зрозумів, що потрібно вибрати більш нейтральну територію.

Наступною нашою зупинкою був сусідський город без паркану. Природно ми запитали дозволу господині, а потім поставили намет у найдальшому кінці, де всю ніч слухали ла сусідських собак і рохкання свиней в сусідньому сараї :).

Зізнатися, нічка пройшла так собі, зате без пригод. Так що в 8 ранку ми вже стояли на дорозі і ловили машину до найближчого села. Правда я таки не зміг встояти перед парою кущів сливи, тому хвилин 20 ми витратили на поїдання смачних плодів.

Сербія — мрії збуваються.

Перша ж машина їхала прямо до Белграда, але це місто ми залишили наостанок, так як у нас був виліт звідти до Туреччини. Проте ми таки доїхали з водієм до розвилки з Нови Садом – сьогоднішнім пунктом нашого перебування.

А ось вже до самого міста нас підвіз найгостинніший серб у світі – Боян (пам’ятаєте, наголос на О :)). Він був такий радий, що до нього в машину потрапили росіяни, що заїхав у магазин і купив нам в дорогу чимало “смакоти”, в числі яких була шоколадка, про яку Міла мріяла весь час в Боснії. Крім того, бачачи наш пошарпаний вигляд, він запропонував поїхати до батьків у будинок, щоб помитися, привести себе в порядок і спробувати домашній обід. Ось це було свято! Ні, такого гостинності навіть у Росії рідко зустрінеш, так що величезне спасибі Бояну і його сім’ї.

Кілька годин відпочинку, гарячий душ, шикарний обід, який просто не вліз у наші шлунки і спілкування з родиною нашого нового друга пішли нам на користь. Ми відновили свої сили і були готові на нові пригоди, а точніше на огляд міста Нові Сад.

Найкрасивіше місто Сербії Нові-Сад.

Боян і його дружина довезли нас прямо до центру, так як їх будинок знаходився в 15 км від міста. Подякувавши нових друзів, ми відправилися на вивчення, як кажуть самі серби, “найкрасивішого міста у Сербії”.

Нові Сад (серб. “нова плантація”) – заснований у 1694 р. на березі річки Дунай і є другим за величиною містом в Сербії.

Спочатку ми з Милою пройшлися по старій частині міста, де можна зустріти безліч саме релігійної архітектури. Тут є церкви і храми різних релігійних напрямків, побудовані в 18-19 століттях: це і православні, і протестанти, і мусульманські, і католицькі будівлі.

Самим головним православним храмом є – церква Святого Великомученика Георгія 1742 року “випуску” :).

Ми з Милою навіть синагогу знайшли, дуже симпатичне споруда в поєднанні з декоративними “ліанами”.

Взагалі в місті дуже багато австро-угорської архітектури. Це й зрозуміло, адже історія Нові-Саду своїми коріннями йде саме туди.

Ще ми з Милою помітили дуже багато плакатів про те, що на початку липня в місті буде проходити музичний фестиваль під назвою “Exit”. В інтернеті пишуть, що цей фестиваль потрапив у десятку кращих європейських музичних фестивалів. Зазвичай він триває 4 дня, де виступають найвідоміші музичні групи і DJ-в. Наприклад, в цьому році були запрошені такі виконавці, як Snoop Dog, Featboy Slim, Prodigy і т. д. Природно, я як любитель подібних тусовок, дуже отелення побувати на такому заході хоча б один день, але, на жаль, літак до Стамбула відлітав на два дні раніше :(.

До речі, зазвичай фестиваль проводять в Петроварадинській фортеці.

Підемо подивимося, що за фортеця така особлива, якщо може вміщати в себе більше тисячі не тільки місцевих, але й приїжджих з усієї Європи тусовщиків.

Петроварадинская фортеця.

Раніше Нові-Сад називався Петроварадин, на територіях якого під час війни з турками, австрійці захопили місто і почали будувати нові військові укріплення.

Та міць, про яку піде мова була закладена в 1692 році. Саме завдяки її міцним стін у 1716 році відбувся вирішальний бій австрійців з турками, де перемога залишилася за першими.

Після історичних подій Петроварадинская фортеця добудовувалася ще близько 100 років.

Зовні вона виглядає невеликий, з безліччю проходів, площадок і місць для милування загальним виглядом.

Однак, прогулявшись по ній близько години, починаєш розуміти, що зовнішність буває оманливою.

Крім того, тут ще є музеї, вуличні кафе, різні арт-галереї, обсерваторія та планетарій, який працює щосуботи.

Тепер з 2000 року кожне літо (а точніше 4 липневих дні) просторі майданчики фортеці приймають у себе іноземних гостей зі всієї Європи на музичний фестиваль “Exit”. Доведеться відвідати Сербію ще раз, щоб обов’язково відвідати цей захід, як думаєте?

Світ тісний…

Самі розумієте, що з важкими рюкзаками далеко не втечеш, час хилиться до вечора, а нам ще потрібно вийти з міста. Напрям – виїзд на Субботицу (про яку обов’язково розповім наступного разу).

Треба зазначити, що Нові-Сад дуже велике місто. Воно і зрозуміло, кожен серб прагнути залишитися саме тут. Ви б бачили, яких розмірів приватний сектор, можна ще одне місто робити.

В результаті, забрели в якийсь із районів з приватними будинками, навернули пару кіл. Я спробував натякнути відпочиваючим біля своїх будинків господарям про встановлення палатки, але все тикали куди завгодно пальцем, тільки не на їх території.

Іноді Я задаюся питанням: “Про що думають ті люди, які пропонують поставити намет прямо біля дороги або в міському парку?”. Цікаво, вони самі б стали спати на тротуарі, де повно людей ходить?

Загалом залишився останній варіант – поле. Але і тут нас чекало розчарування, все поле перекопано настільки, що там не тільки намет не поставити, там і пройти складно.

Вибираючись із заростей “останнього притулку”, ми помітили жінку, яка весь цей час спостерігала за нашими маневрами. Вже на дорозі, я підійшов до неї і став пояснювати, що ми шукаємо нічліг. Вона, мабуть, не очікувала почути таку відповідь і трохи розгубилася. Потім сказала по-сербськи, щоб ми чекали, а сама втекла в будинок за допомогою (думаю, чоловічий).

Дійсно, через кілька хвилин у двір вийшов молодий чоловік, який непогано розмовляв по-англійськи. Ми йому пояснили всю ситуацію, і він дозволив нам “поставитися” у нього за будинком на рівній галявині.

Хлопець виявився досить приємним і говірким. Після того, як наш курінь стояв на місці, нас нагородили ще парою теплих ковдр і тарілочкою смачних місцевих млинців з соком і кави :).

Слово за слово, і тут наш новий знайомий заявляє, що бачив нас вранці на кордоні. Точніше, він бачив нас ще вчора ввечері, коли я заходив в кафе. Справа в тому, що він працює на фурі і як раз теж провів ніч на кордоні в своїй машині. Вже вранці він побачив нас знову на дорозі, але поки копирсався у документах, підняв голову, а нас як вітром здуло (ми пішли в кущі за сливою). А тепер, здрастуйте, ми у нього у дворі стоїмо і просимося на нічліг.

За барним столиком.

Загалом ми весь вечір проговорили з Вілько (так звуть нашого нового сербського одного). Говорили про все на світі, змішуючи російська, сербська, англійська для більшої зрозумілості”.

Вілько висунув теорію, чому нас могли не пускати в сусідські будинки. Багато хто думають, що ми приїхали “стопом” на фестиваль. Я здивувався, адже до його початку ще тиждень, той знизав плечима, всяке буває.

Коли ми втомилися сидіти на одному місці, Вілько запросив нас поїхати з ним на машині в нічне місто, посидіти в місцевому барі, випити фірмового коктейлю (безалкогольного звичайно).

Загалом, ми добре провели час, і прийшли до спільного висновку, що серби та росіяни одного менталітету і духу, напевно тому мені здавалося, що Сербія – це друга Росія.

Повернулися ми пізно, і відразу спати без задніх ніг, а вранці мама Вілько (жінка, яка нас побачила на полі) приготувала поїсти, ми трохи поспілкувалися ще всі разом, а потім наш новий друг відвіз нас на шосе в потрібну нам сторону – міста Субботица.

Ось такі іноді цікаві зустрічі підносить нам доля. Ми з Милою були дуже раді знову повернутися в Сербію, рідну Сербію… Так що попереду ще багато цікавого, друзі, підписуйтесь на новини блогу і дізнайтеся про все першими :).