• Автостопом до Шкодера.
  • Місто контрастів або в пошуках озера.
  • Місця, де не варто ставити намет.
  • До кордону з Чорногорією.

Туреччина затягла нас не по-дитячому. Таких пригод, як тут у нас ніде ще не було. Шкода, що наша подорож трохи “втекло” вперед від записів блогу. Я зрозумів, що дуже складно писати в дорозі, обробляти фото, так ще і знаходити при цьому безкоштовний інтернет, щоб все це опублікувати, але ми намагаємося, тому сподіваюся, ви нас зрозумієте і вибачте за нестабільність :).

Отже, знову Албанія, друзі. До речі, хто-небудь з вас хоч щось знає чи знав про цю країну до цього моменту? Зізнаюся, я практично нічого не знав. Воно і зрозуміло, Албанія для туристів відкрилася зовсім недавно, та й дивитись тут особливо нема чого(фортеці, знову фортеці і доти…), хіба що подивитися на людей, та себе показати :). Я знову відволікся, вибачте, продовжуємо…

Автостопом до Шкодера.

Попрощавшись з доброзичливою албанської родиною, ми в самий пригрів попрямували в місто під назвою Шкодер. Навіщо? Скоро дізнаєтеся.

Майже відразу “піймалися” тачка з прикольною парою албанців, уявіть 2е у віці, постійно голосно розмовляють з емоціями і сміються над всім підряд. По дорозі вони пригостили енергетиком (сто років його не пив). Пам’ятається в молодості з нього трохи розслабляло, зараз не відчув ніякого ефекту, тому зійшов за сік :).

Взагалі то я вичитав, що в місті має бути прекрасне озеро, біля якого ми з Милою мріяли поставити нашу палатку, а по можливості і остудити запал пройшли спекотних днів :). Але, спочатку обід, точніше вже вечерю.

Ми знайшли затишний ресторанчик (саме так, а не кафе) і зовсім недорого пообідали на 300 лек за двох, взявши смачну пасту. Поки їли, відповідно скористалися послугою “безкоштовної” розетки, а от інтернет змогли знайти тільки в центрі міста біля готелю “Європа”.

Місто контрастів або в пошуках озера.

Так навіщо ж ми сюди прибули? А потім, що Шкодер – це прикордонне місто з Чорногорією. Ми не планували надовго затримуватися в Албанії, точніше вру, планували, але загальна напружена обстановка, спека і відсутність унікальних місць просто штовхали нас на виїзд з країни скоріше, а сьогоднішня ніч стала останньою краплею для такого кроку.

Після смачної вечері і відносно непоганий зв’язку з родичами через wi-fi, ми таки вирушили на пошуки прекрасного озера, яке мені обіцяла моя картка.

За всіма показниками, воно повинно було знаходитися на околиці міста. А за версією адміністратора готелю – в 20 хвилинах ходьби по головній дорозі. Я вирішив піти по короткому шляху (на мій погляд :D). Всі ви вже знаєте, що найдовший шлях починається зі слів “я знаю коротку дорогу” :). Цей раз не був винятком.

Зізнатися, центр міста досить гарний, але чим далі йдеш на околицю і плутаешь в закутках приватних будинків, які поступово змінюються старими халупами, розумієш, що десь мій мозок допустив помилку.

Тільки через 40 хвилин наших безтілесних поневірянь, ми все ж повернули назад у бік дороги, але на зворотний шлях пішло часу ще більше, тому коли ми все таки знайшли потрібну стежку, вже майже стемніло.

Ви не повірите, але озеро ми все ж знайшли. Тільки на озеро це було зовсім не схоже. Уявіть собі чистий охайний туристичний містечко з одного боку дороги, і велика смітник упереміш з чимось болотистих – з іншого.

За прогулянкової вулиці вздовж “озера” ми протискувалися крізь натовпу гуляючих і просто роззяв, я думаю в такому натовпі навіть легко заблукати. Дійшовши до якогось подібності мосту, ми зрозуміли, що намет ставити часу майже не залишилося. Я побачив церкву на іншій стороні, і вирішив пройти через міст до неї. Але на іншому березі було ще гірше, ніж тут: весь район заставлений якимись бараками і коробками в яких жили не те цигани, не то незрозуміло хто. І вся ця “орава” з нахабними і “голодними” очима витріщалася на двох білих, які як два дурних мишеняти залізли в кошатник. Природно, різко розвернувшись на 180, ми рушили в зворотний бік, і природно було вже темно, коли ми знов опинилися на цивільному дорозі.

Місця, де не варто ставити намет.

Ми були майже за містом, але тут геть відсутні приватні будинки, щоб можна було попроситися на ніч поставити намет. Тому, швидко переміщаючись в бік виїзду, я обшарював район очима, щоб вибрати найбільш підходяще місце.

На очі мені знову попалася церква, на диво не закрита. І я вирішив спробувати щастя вдруге, зайшовши на її територію. Як і слід було очікувати, сама будівля була закрита, а на території ще знаходилося кілька людей і охоронець.

Поруч з церквою я побачив приватний будинок, де за логікою повинен був жити пастор (або хто-небудь в цьому роді). Постукавши у двері пару раз, відповіді не послідувало. Зате за будинком я знайшов досить затишне і тихе місце, щоб поставити намет, – з одного боку була стіна будинку, а з іншого стрімкий пагорб, на якому повинна знаходитися фортеця.

Залишивши Мілу з речами, я вирушив до вартового запитати, чи не буде він проти нашого нічного присутності тут. Охоронець сказав, щоб ми почекали, поки всі підуть, а потім можемо спати, де хочемо.

Начебто все складалося чудово. Тільки я не врахував, що біля церкви мешкало дуже багато собак, не просто собак, а “пустолаек”, паща яких не закривалася практично всю ніч і по будь-якого приводу. Вони не давали спати нам всю ніч, то шебурша поряд з наметом, то піднімаючи гучний гавкіт на весь район.

Крім того, я не врахував, що все ж у приватному будиночку ніхто не жив і він використовувався як склад, а те місце, яке ми обрали для сну – як туалет. Так що жахливі звуки супроводжувалися ще й жахливим смородом, особливо якщо потоки вітру дулі в нашу сторону.

Це справді була найжахливіша ніч для мене й для Міли, ми не могли дочекатися ранку, щоб просто забратися з міста.

До кордону з Чорногорією.

І забратися ми вирішили все таки в Чорногорію. Правда далеко не перша машина погодилася нас посадити до кордону.

Самим смішним був мужик на легковику, який зупинився на наш заклик тільки для того, щоб показати, що у нього на задньому сидінні немає місця (там була засунута сходи) і він не може нас посадити. Ми з Милою хостингу реготали, коли він від’їжджав з розведеними руками.

Напевно, тільки через кілька годин нас нарешті підібрав албанець, який на вихідні їхав в свій літній будиночок на узбережжі в Монтенегро (Чорногорія), а точніше в Ульцинь. Окей, узбережжя так узбережжі, хотілося реально вже нормально відпочити.