• 22 км до Балчика
  • Ботаническа градина
  • Трохи історії та фотографій
  • “Квест” на Золотих Пісках

Приємний ден, мандрівники і мандрівниці! Так як вчора болгарський автостоп мене трохи розчарував, було вирішено спробувати поїхати ближче, а якщо говорити точно, то в Балчик – ще одне курортне містечко з населенням трохи більше 10 000 чоловік. Там можна подивитися симпатичний палац і цілий сад з троянд румунської королеви!

22 км до Балчика

І знову стоїмо на трасі з піднятим великим пальцем вгору. Погода радувала більше, ніж вчора, тому настрій було краще. Перший же водій зупиненої машини виявився ніким іншим, як грузином з молодою дівчиною пасажиркою на другому сидінні. У мене в черговий раз прокинулися теплі почуття до цього душевного народу. Але сьогодні мова не про них. Довезли нас до населеного пункту Кранево з подальшою докладною інструкцією по автостопу.

Якщо коротко, то треба було ще пару кілометрів дійти до кругової розвилки або до Альбены, а там до Балчика залишиться всього 8 км. Але сьогодні удача була на нашій стороні, і вже через 5 хвилин ми сиділи в білому міні-автобусі, який їхав навпростець в Балчик.

Ботаническа градина

Автобус зупинився мало не біля каси в Ботанічний сад румунської королеви. Відразу квиток (5 лев) ми брати не стали, а пройшлися трохи подалі, в кінці дороги з торговими лавками з боків ми побачили ще одну касу, але вже на територію Палацу. Від касира ми дізналися, що незалежно від того, де заходити, можна потрапити в сад, так і в палац.

Пройшовши трохи в обхід, ми знайшли довгий спуск до моря. Море так море, помилуємося на Палац спочатку з берега. Берег був кам’янистим, чому були сильно здивовані попалися назустріч російські туристи, адже судячи за місцем розміщення готелю, райончик був не з бідних, а піщаних пляжів не спостерігається, парадокс.

Нам, звичайно, пляж був не дуже цікавий, погляд одразу прикував симпатичний замок румунської королеви, занурений в гущу зелені і цілі галявини троянд, приємний аромат яких розносився по всьому узбережжю.

Вся ця краса природно перебувала за парканом, так і входу знизу ми не знайшли.

Трохи історії та фотографій

Ось ми і на території палацу, значить спокійно все оглядаємо і обстежуємо.

По-перше відразу виникає питання, яке відношення румунська королева має до Болгарії? А таке, що з 1913 по 1940рр. (з невеликою перервою) Балчик належав Румунії. І в 1921 році дружина Фердинанда I – румунська королева Марія Единбурзька вирішила відвідати Балчик, який так їй сподобався, що вона вирішила влаштувати тут літню резиденцію. Для будівництва Палацу були запрошені два італійських архітектора, а парком зайнявся флорист із Швейцарії. Вже пізніше, в 1955 році парк був “перетворений” в Ботанічний сад, але до того моменту королеви Марії вже не було в живих, а Балчик знову належав Болгарії.

Ось така цікава історія Ботанічної Градини, як називають її в Болгарії.

Ми пересувалися неквапливо, насолоджуючись красою саду і ароматом троянд. Пощастило нам ще тим, що в цей день проводилася весілля, так що в моїй колекції є кілька фотографій з молодими, а на алеї прямо серед пишних і яскравих рожевих кущів розставлялися стільці для гостей по всій видимості перед самою церемонією. До неї ми не догуляли”, хоч і провели в саду більше 2-х годин.

Зате побачили безліч інших красот: мальовничі альтанки, унікальні квіти і дерева, водоспади і містки через струмки, оранжерея кактусів і живоплоти.

Тут навіть невелика церковця була. Дуже гарне, приємне, місце, не втримавшись, під тінню дерев ми навіть влаштували невеликий пікнічок.

Причому вся територія саду і палацу знаходиться на схилі, з якого відкривається приголомшливий вид на блакитне море. Бажаючі можуть безкоштовно продегустувати місцеве вино, але нам це було не цікаво.

Зізнаюся, йти звідси не хотілося, але треба було. Поки шукали підйом на дорогу назустріч попалася крута тачка. Водій сидів в машині з відкритими дверима і говорив по мобільнику російською мовою. Я вирішила запитати дорогу, але випадково почула, що він їде в Варну, і з місця в кар’єр вилетів питання: “Не підкинете нас?”. Мужик не одразу зрозумів, що від нього хочуть, а коли зрозумів, то в грубій формі “послав нас лісом”. Мде…

Смуток скрасило дерево зі стиглої черешні, яке я випадково помітила по дорозі. Провівши біля нього хвилин 15 ми досить швидко повернулися “стопом” назад в Золоті Піски на трьох машинах, між якими і п’яти хвилин не провели на дорозі. Значить я поспішила з висновками про погане автостоп в Болгарії. Ну, подивимося, що нам ще великий шлях належить до кордону з Румунією.

“Квест” на Золотих Пісках

Трохи перепочивши після подорожі в Балчик, ми вирішили відправитися на виконання доручення, яке було дано ще в Росії в Кірові. Потрібно було знайти одного болгарського чоловіка по імені Живко і подарувати йому подарунок від нашого спільного знайомого. Здавалося б все просто, але це тільки здавалося.

З корисної інформації була тільки візитка з його ім’ям і адресою, при показі якої місцеві тільки крутили головою і дивувалися в якій стороні знаходиться. Чому так відбувалося стало ясно тільки під кінець шляху, коли ми все-таки вийшли до місця, де мав розташовуватися його будинок.

Навколо панував такий розгром, як після тайфуну, всі берегові споруди були просто змели морськими хвилями, які залишили після себе купи каменів і металу. Видовище не для слабкодухих. Однак про це ми були попереджені.

Приблизне місце розташування ми все ж знайшли, але піднятися з руїн нам не дав один з охоронців, який заборонив нам повзати тут, бо це небезпечно для життя, а на всі заклики про допомогу знайти чоловіка по імені Живко, просто відмахнувся, як від набридливих мух.

Нічого не залишалося, як повернутися назад до готелю і з’ясувати подробиці місцезнаходження шуканого суб’єкта через інтернет. Зате істотно розширили межі огляду території під назвою Золоті Піски.

Мабуть досить пригод на сьогодні, завтра новий день!