• Здрастуй, Янгон!
  • Пагода Сулі (Sule Pagoda)
  • Як дістатися до пагоди Сулі
  • Екскурсії
  • Вартість і час роботи

Невже я добралася і до неї…. М’янма! Або Бірма? Бірма стару назву і взагалі не прийняте всередині самої країни, тому давайте домовимося і будемо називати М’янма. Стою я значить в аеропорту колишньої столиці – Янгоні… Скільки ж у них тут всього колишнього. До 2005 року Янгон був столицею М’янми, а потім вирішили відбудувати нове місто з «нуля» так сказати, назвали його Нейпьидо, а заодно на радощах і столицею зробили. Кажуть, що в столиці живе «світська знать», а туристів та іншу «челядь» туди неохоче пускають. Однак, чутки ходять… ну і нехай ходять, то ми в Янгоні.

Здрастуй, Янгон!

Так ось, стоїмо ми з другом в аеропорту Янгона, шукаємо кому б «присусідитися» доїхати до центру, а там і до ліжка «рукою подати». Вдалося завоювати увагу тільки парочки австрійців. Милі і добрі хлопці з безкоштовним трансфертом до готелю домовилися зі своїм зустрічаючим щодо нас з одним. Поки чекали машину, познайомилися з італійцем. Останній прекрасно говорив по-російськи, так як пару років прожив у Росії і був великим любителем російських плацкартів. Несподівано.

З безкоштовним трансфером щось затягнулося і було вирішено на 3-х (+італієць) взяти таксі. Сторгувалися за машину — 8000 чат (пишеться кьят), це стандартна ціна.

Поїхали відразу в ту частину міста, де за версією Lonely Planet було найбільше скупчення гест-хаусів. На пошуки витратили багато часу, через годину довелося навіть відмовитися від думки знайти номери для нас і окремо для італійця в одному гесте. У підсумку, він зупинився там, де пропонували спільний номер (типу гуртожитка) на трьох за 8$, а ми вирішили відмовитися від пропозиції спати на підлозі на матрацах у горищному задушливому приміщенні за 7$ і все таки зупинилися в хостелі daddy’s Hotel, який запропонував «дабл» з кондиціонером і сніданком в 20$. Правда, душ був спільний з гарячою водою тільки вдень (нагрівалася від сонця) і коридорний балкон виходив на ту сторону, де між будинками носилися пацюки розміром з кішку, але це справді був найкращий варіант.

Янгон: як доїхати з аеропорту, житло, люди і ціни

З італійцем домовилися зустрітися вранці в певному місці. Якщо запізнюємося на 10 хвилин, значить, далі подорожуємо порізно. По дорозі назад в готель затарились фруктами, в планах був душ і відпочинок до ранку.

Вже в номері за дверима раптом почулася рідна мова. Я побігла дивитися, хто там. Нашими сусідами виявилися російські хлопці. Один хлопець був з Єкатеринбурга – приїхав в М’янму всього на 6 днів (не знаю, що за такий малий термін можна подивитися тут). А другий, самий гучний і теж говорив по-російськи був з Німеччини! Саме він зі знанням справи підійшов до нас і став з’ясовувати план нашої подорожі. Коротко ми розповіли приблизний маршрут… Навіть договорити не дав і оголосив:

— Відмінно, у мене приблизно такий же план! Мені подобається! Я їду з вами! — розвернувся і далі став оглядати номер-комору, яку виторгував у власника готелю за 7$.

На частку секунди я відчула себе на місці торгаша яких-небудь екскурсій.

Більшого від хлопців домогтися не вдалося, надто були зайняті заселенням, тому ми повернулися в номер і продовжили поїдати папайю (у М’янмі вона дуже соковита). Очевидно, що вигідніше було поєднати наше подорож з «німцем», так як за часом і планом ми сходилися, ніж з італійцем.

Зранку першим ділом пішли будити нашого сусіда – німця». До речі, звати його Андрій. До 15 років жив у Києві, потім поїхав у Німеччину, став добрим хірургом. Буквально півроку тому кинув все і поїхав мандрувати по світу. Так знаходяться попутники в подорожі.

За сніданком одночасно складали плани на день, а їх було чимало. Андрію потрібно було зробити візу в Китай. Тому вирішено було зустрітися близько 11:30 біля північних воріт Пагоди Шведагон.

Поки наш новий знайомий катався в посольство, ми вирішили пройтися по місту, обміняти грошей (де не варто міняти гроші в Янгоні) і відвідати що-небудь поблизу. Поблизу виявилася Пагода Сулі (Sule Pagoda).

Пагода Сулі (Sule Pagoda)

Її ми вирішили відвідати першої, тим більше що восьмигранна ступа заввишки 48 метрів знаходилася прямо в центрі міста Янгон.

Як дістатися до пагоди Сулі

Знайти Сулі трада не складе, як написано вище, пагода знаходиться в центрі Янгона. Поблизу повно готелів та гестхаусов, де зазвичай зупиняються гості країни (ми не виняток). До Сулі легко дійти пішки — 5-10 хв. Навіть якщо ви зупинилися далеко від центру, то до пагоди можна доїхати на автобусі (зупинка Sule Pagoda, 100 чат, який сідати запитуйте у місцевих) або таксі (~ 3000 чат/машина)

Точне місце розташування: Maha Bandoola Rd 95-1 (перехрестя вулиць Mahabandoola і Sule Pagoda rd)

Екскурсії

Індивідуальні екскурсії:

День в місті Янгон — тривалість 10 годин, місце початку — ваш готель у Янгоні, мова англійська
Екскурсія по Янгону з круговою ж/д поїздкою — тривалість 4 години, місце початку — ваш готель у Янгоні, мова англійська
Екскурсія по Янгону — тривалість 9 год, місце початку — ваш готель у Янгоні, мова англійська
Всі екскурсії по Янгону

Пагода Сулі досить древня бабуся, налічує близько 2300 років. В часи англійської колонізації використовувалася для початку відліку нумерації вулиць. Вважається, що всередині неї знаходиться волосся Будди. Що ж, перевіримо.

По дорозі попався сплячий місцевий. Ось кому жити не в тягар.

На вході зустріли дві дівчини, їм необхідно заплатити за квиток. Навіщо я начепила короткі шорти в той день, коли збиралася шастати по святим мьянмарским місцях? Сама не знаю, не питайте. У такій «розпусну» одязі, звичайно, мене не пустили. Тут же видали довгу спідницю на зав’язках. А що, з кепкою дуже навіть мило… В якості «ордена» на груди — квиток-наклейка з датою.

Як я зрозуміла, «фішка» всіх пагод в їх позолоченій ступі в центрі. Таких ми ще насмотримся в М’янмі до нудоти. Тому, якщо у вас не багато часу, Сулі можна пропустити і відправитися прямо до Шведагону. Для мене це була перша пагода, тому мені все здавалося симпатичним і цікавим.

Виблискують на сонці і також різьблені позолочені даху дуже гармоніювали з яскравими фарбами всій пагоди.

Волосся Будди ми так і не знайшли, зате натрапили на групу російських туристів з гідом.

Ніколи ще не чула такого жахливого акценту у гіда, йому самому потрібен був перекладач. «Бочком» пройшлися трохи з групою для пристойності, полили голову з чашки одному з Будд на прохання гіда, раптом виросте. Жарти жартами, насправді це частина ритуалу з молитовними зверненнями до Будди. Вода там теж різна, поливати потрібно тієї, яка відповідає дню твого народження (наприклад, понеділок).

Вартість і час роботи

Вартість: 4000 чат з іноземних громадян. Квиток видається у вигляді наклейки з датою. По ній можна заходити/виходити весь день (мається на увазі день придбання квитка).

Режим роботи: 06:00 — 20:00, щодня

Вхід:

• чоловікам в шортах/брюках нижче коліна,
  • жінкам у спідницях/сукнях по щиколотку (можна взяти місцевий лонг на вході безкоштовно),
  • майки/футболки без рукавів (хоча б коротких) заборонені,
  • взуття знімається на вході

Огляд зайняв зовсім небагато часу. Після здачі спідниці, яка мені була вже як рідна, ми рушили далі. Наклейки-квитки на всяк випадок залишили, раптом захочемо повернутися. Але, для них була уготована інша доля. На вулиці нам зустрілася пара іноземців, які запитали по-англійськи, наскільки цікаво Пагода Сулі і скільки коштує вхід. Видно платити їм не хотілося, тому ми просто віддали наші наклейки. Хлопці були в захваті, а ми вирушили на зустріч до пагоди Шведагон.