• Аеропорт Владикавказа.
  • В гостях у осетинського мандрівника.
  • Перехід кордону Владикавказ-Грузія. Верхній Ларс.
  • Здрастуй, Грузія!!!

Я навіть не можу пригадати, який саме за ліком це поїздка в Грузію. Якщо брати в розрахунок перетину кордонів з цією країною, то напевно 5-у або 6-є. А якщо вважати повноцінними візитами, то третій. Перший раз ми з Андрієм поїхали до Грузії в 2012 році, з тих пір я закохалася в цю країну за вуха і мені хочеться кожен раз сюди повертатися і повертатися. До речі, на нашому блозі є маршрут тієї поїздки. За два попередніх самостійних подорожі по Грузії, здавалося, ми подивилися все, що хотіли, однак, один з регіонів залишився недослідженим – Сванетія. Взагалі-то я не збиралася в Грузію, думала полетіти на тиждень в нову для себе країну, але подруга давно туди рвалася і вмовила мене скласти їй компанію. Власне, враховуючи мою любов до Грузії і ще неисследованную гірську Сванетію, довго мене вмовляти не довелося.

Так як я була в Грузії, я знала країна не дуже дорога і потрапити туди хотілося подешевше. Часу теж обмаль, всього тиждень, а значить і шлях повинен бути найкоротшим. Чисто літаком летіти для мене було надто дорого, і ніяких акцій не передбачалося. Тоді я вирішила поєднати літак і наземний транспорт. А саме я купила квитки у Перемоги Москва-Владикавказ, а там до кордону з Грузією рукою подати.

До Сванетії з цієї точки, звичайно, далеко. АЛЕ якщо б ви подорожували по цій країні, як ми до цього, то вас би цей факт анітрохи не збентежив.

Читайте: як дешево дістатися до Грузії

Аеропорт Владикавказа.

Отже, авіаквитки за 3500 руб. (в одну сторону) куплені, залишилося вирішити питання з Владикавказом. Справа в тому, що аеропорт Владикавказа знаходиться в Беслані, що в 20 км від міста. Мало того, з громадським транспортом з аеропорту теж біда. Я все це описувала у вищезгаданій статті. Автобус хоч і запустили зовсім недавно, але в день він робить 6 рейсів: 11.10, 13.00 та 15.00 з 1-го автовокзалу. І назад з аеропорту: о 13.30, 15.00 і 17.00 (вартість 25 руб.). Наш літак прилітає у Владикавказ у 19:25, тобто навіть якщо автобус і існує, на нього не встигнути. Що ж робити?

Мене в такому випадку дуже сильно виручив Couchsurfing (що це?). Пройти вночі кордон можна, але надто важко знайти транспорт до КПП, якщо це не таксі. І ми вирішили переночувати у Владикавказі. Я кинула в коуч парочку заявок, і буквально на наступний день мені прийшло згоду від місцевого осетина на ім’я Руслан. Мало того, Руслан запропонував ще й забрати нас з аеропорту, що особисто мене страшенно порадувало, так як вирішилася проблема з транспортуванням.

Не те, щоб я раніше не бачила маленьких аеропортів, або не хаживала пішки від літака до будівлі аеропорту прямо по центрі, але вже якось це все не в’язалося в мене саме з Владикавказом. Так як летіли ми Перемогою, то рюкзаки були здані в багаж. І ось тут мене чекав новий сюрприз. Видача багажу здійснювалася ось за цією зачиненими дверима, куди вишикувалася чимала черга.

Ми з Андрієм бували в різних аеропортах, але таке я бачила вперше. Ви все вірно подумали, двері закриті, і ми биті хвилин 40 стояли і чекали, коли її відкриють. Добре, я записала номер телефону Руслана і попередила про сформованої ситуації, інакше б він нас не дочекався на виході.

Нарешті, двері відкриваються, і що ж нас чекає всередині? Ви не повірите – багажна стрічка(!), за якої прямо перед нашим поглядом стоїть візок з багажем, звідки по одній сумці хлопці у формі кладуть на стрічку. Все це було більш ніж смішно, з таким же успіхом можна було просто видавати сумки в руки.

Якщо ви думаєте, що це все, то ви, як і я, помиляєтеся. На виході із залу стоїть ще один співробітник і перевіряє паперові ярлики від багажу, збираючи їх собі в руку. Зазвичай ці ярлички приклеюють на квиток і про них ніхто ніколи не питає більше. Тепер я зрозуміла, що може бути інакше.

В гостях у осетинського мандрівника.

Загалом, з аеропорту ми вийшли не у 19: 40, як планувалося, а близько 21. Руслан нас зустрів, посадив в машину і ми поїхали до нього в гості.

Я б сказала, що з каучсерфером особисто мені дуже пощастило, Руслан – мій чоловік. Я маю на увазі за поглядами на життя, по спілкуванню. І для мене знайомство з ним стало гарним подарунком. Він живе в квартирі з дружиною і трьома дітьми, які звичайно ж за всім кавказьким звичаям ніколи не були перешкодою для зустрічі гостей. Нас пригостили найсмачніше осетинським пирогом, а ми в свою чергу поділилися шматочком Вятки, тобто “Вятским квасом”. Я здивувалася, коли почула, що у Владикавказі про таке не чули.

Руслан сам мандрівник, великий любитель пригод і життя в цілому. Ми напевно базікали з ним до глибокої ночі про мандри автостопом, про його і нашого життя, про плани. А в планах у нього до речі, вирушити у навколосвітню подорож автостопом з мінімум грошей. Ще було цікаво послухати про місцеві традиції. Приміром, осетинський пиріг, коли ріжеш не можна крутити. Самому біля нього можна крутитися як хочеш, а пиріг – не чіпай! Про те, що традиційна віра у них більше скидається на язичницьку з безліччю богів, як і в слов’ян раніше було.

І так, Руслан робить дуже корисну справу, можна сказати він першовідкривач в цьому. Не вважайте за рекламу, просто мені дуже хочеться поділитися. У Руслана є свій канал Ютуб, де він робить інформаційно-путешественнические ролики по Осетії-Аланії в цілому. Тобто це свого роду путівник по природних і не дуже місцях. А так як він ще й справжній осетин, повірте, там можна знайти такі місця, про які приїжджі точно не знають. Так що якщо плануєте гарненько вивчити Осетію, я вам дуже раджу використовувати канал YouTube Руслана, як джерело інформації.

Особисто мене зачепив Місто Мертвих, дуже цікаво було про нього послухати і дізнатися. Ще цікавіше побувати там, звичайно, але, на жаль, не в цей раз.

Загалом поговорити нам було про що, і з ранку теж. Я так планувала до кордону виїхати на місцевому автобусі. Цей містичний автобус виїжджає з Дружби (по вулиці Куйбишева з перетином вул. Бородінської, зупинка «Ринок») за розкладом: 7:40, 12:40, 17:10. Він також проїжджає зупинку «Ластівка» (Проспект Коста). Але, Руслан ще ввечері сказав, щоб ми не турбувалися йому не складно буде підкинути нас до кордону на машині.

Вперше за весь місяць (за словами дружини Руслана) в ті дні, коли ми були у Владикавказі, світило сонечко. До цього на Кавказі якась аномальна погода стояла: зливи, град, сильні вітри. Забігаючи вперед, скажу, що після нашого від’їзду в Грузію буквально через 2-3 години почалося таке… Коли мені потім Руслан надіслав фото негоди з крижаним градом і водяними потоками по вулиці, я реально зрозуміла, що ми пекельно щасливі мандрівники. Щось подібне до речі діялося і в Грузії, в Тбілісі в той день.

Перехід кордону Владикавказ-Грузія. Верхній Ларс.

У той ранок нас теж розбудило сонечко, ми поснідали і вирушили з Русланом до КПП. При під’їзді до Верхнього Ларса мене вже почало трясти від радості і тих видів почалися гір, що миготіли за вікном машини. Я так за ним скучила!

Об’їхавши довгу вервечку фурщиков, ми зупинилися практично біля самого прикордонного пункту. Далі тільки на машині. Дивно, час 10 ранку, а машин практично немає. Зробивши на прощання пам’ятне фото, ми подякували Руслана і попрямували до прохідної….або проїзний.

Повз проїхало кілька легковиків, але на прохання перекинути через кордон ніхто не відгукнувся. що ж, чекаємо нашої людини.

Тут же перед ворітьми стояла фура з водієм вірменином, ми перекинулись з ним парою фраз і я зрозуміла, що шалено люблю Кавказ. Він пропонував підвезти нас, але я відразу відмовилась, знаючи як довго фури шмонають на КПП. Тим більше черзі з легковух не було, ми могли виїхати на будь першій-ліпшій.

Ззаду почулися ще привітні крики, азербайджанці – фурщики. Ну звичайно, дві дівчата на дорозі….. їм нудно…. зараз прийдуть поговорити. Так і є, йдуть. В цей момент до шлагбауму під’їхало кілька легковиків, і я по черзі стала опитувати водіїв, зможуть нас провезти через кордон хоча б, а далі ми самі доберемося. Одна сімейна пара з маленькою дівчинкою на задньому сидінні погодилися. Я спочатку думала росіяни, ан ні грузин і абхазка, цікаве поєднання правда?

Так ми і поїхали, залишивши наших азербайджанських шанувальників далі нудьгувати в черзі.

Машина, куди ми сіли, була щось типу міні вена, де ззаду було два запасних місця як ніби спеціально для нас. Ми попросили хлопців спочатку перекинути нас лише через кордон або до Степанцминды (вони все одно її будуть проїжджати в будь-якому випадку). А вже потім, коли ми дізналися, що вони їдуть аж до Кутаїсі (прям куди нам і треба), ми запитали, чи не будуть вони проти, якщо ми складемо їм компанію в дорозі. За кермом грузинів….ні, звичайно, вони не проти.

З боку російської КПП ми простояли в черзі хвилин 30, у вікні перевірки паспорта мене запитали тільки, чи я коли-небудь за кордоном і в якому році. Звичайна перевірка, тим більше паспорт у мене чистенький, свіженький.

З боку Грузії пасажири (тобто ми) виходять з машин, і пішки проходять паспортний контроль буквально хвилин за 10. Із зворотного боку чекаємо водія і…

Здрастуй, Грузія!!!

Тепер нам випала найкрасивіша військово-грузинська дорога. Я з нею не раз їздила, а от моя подруга перший раз бачила, шкода що не було часу зупинитися в Казбегі.

300 км до Кутаїсі далися нам не легко: гірський серпантинчик зробив свою справу і моїй подрузі стало недобре на середині шляху. Я в черговий раз вдячна, що нам попалася така розуміюча сімейна пара. У нас з собою навіть місцевих грошей не було, коли ми зупинилися, щоб купити води. Хлопці купили нам мінералки і хліба. Спроба віддати рублями не вдалася, вони відмовилися.

Загалом в Кутаїсі ми були вже ввечері, розминаючи ноги після кількох годинної поїздки. До заброньованого хостелу було близько 1,5 км, а по дорозі можна обміняти валюту. Про подальший розвиток нашого самостійного подорожі по Грузії читайте в наступний раз. Погуляємо трохи по Кутаїсі і трохи розповім про навколишніх пам’ятки. Ви ні за що не пропустіть нову статтю, якщо підписатися на наші новини поштою.