• Приїзд в місто-курорт.
  • “Курортні” жителі Котора або гостре питання ночівлі.
  • Стара частина міста Котор.
  • Довгий підйом на фортеця Святого Івана.
  • І знову росіяни в місті.

Ось і добрався до самого цікавого місця. Точніше цікавих місць буде ще чимало, але це мені запам’яталося надовго. Ласкаво просимо в місто Котор, який сам по собі – вже пам’ятка. Приїхали ми сюди, щоправда, заради затоки Велична Бока, довжиною 28км. Саме ця цифра заінтригувала мене, але я не знав, що побачу набагато більше.

Приїзд в місто-курорт.

В Котор ми виїхали в той же день, коли відвідали Бар, а точніше відразу ж після купання в гірському струмку. Природно автостопом, з двома пересадками, але швидко, так що до вечора були вже в місті.

Чоловік, який нарешті зупинився після наших довгих ходінь по приморській спеки і пошуку нормальної узбіччя, відвіз нас відразу в Котор. Ми не збиралися туди, думали зупинитися в Будві. Тим більше, що у Міли там були знайомі. Але на жаль з останніми ми ніяк не могли списатися з-за відсутності безкоштовного інтернету і часу, а чоловік, як виявилося, їхав одразу у Котор, то ми і вибрали останню крапку. Правда водій навіть трохи здивувався нашій зміні міст: “Чому ви постійно змінюєте місце призначення?”. Я йому все пояснив і він заспокоївся.

Перше, що відразу кинулося в очі – це яхти і човни на березі міста, який підходив прямо до затоки.

Чоловік, який нас привіз сказав, щоб ми обов’язково подивилися старе місто. Якщо чесно я ще погано уявляв, про що він говорить, так як в пріоритеті у нас був нічліг.

“Курортні” жителі Котора або гостре питання ночівлі.

Поки ми стояли в нерішучості, до нас підійшла милого вигляду жінка і запропонувала кімнати на знімання. Ми, звичайно, відмовилися, адже у нас намет. Ось і підемо шукати відповідне місце.

Треба зазначити, що це виявилося не так-то просто, як я передбачав. Місто насправді невеликий, цілком можна обійти його за два три години пішки вздовж затоки. Ми пішли в ту сторону, де могли б стояти приватні будинки, раптом пощастить знайти добродушного господаря і рівненький зелену галявину ;).

По ходу справи ми пройшли великий, ні, я б сказав величезний занедбаний готель з не менш занедбаним парком. По ідеї непогане місце для ночівлі, але там постійно вешталися люди, а зокрема “бомжі” і просто темні особистості, отже, цей варіант відкидаємо і йдемо далі.

Коли будиночки стали рідшати, ми завернули у провулок, дійшли до кінця, і там спробували щастя у жителів з проханням поставити намет неподалік від будинку. На наш заклик вийшла “обкумаренная” тітка (по іншому не назвати), босоніж в піжамі, і не сильно вдаючись в подробиці нашого питання, повела нас по зворотній дорозі рішучим кроком.

Зупинити її – це все одно, що зупинити потяг на повному ходу. Але таки мені це вдалося, і я пояснив, що нам потрібен нічліг. На що вона активно почала качати головою, це означало – “в жодному разі”.

Перша невдача – це не проблема, йдемо на наступний проліт. Я побачив чоловіка за парканом і вирішив спробувати щастя, поговоривши з ним, на що отримав відповідь, що і в перший раз. Через дорогу нас почув сусід – дідок, який по всій видимості виявився господарем ще одного триповерхового будинку, де здавалися кімнати для приїжджих. Він з’ясував, що нам потрібно, але теж відмовив, пояснивши, що тут живе дуже багато людей.

Я все таки знайшов одноповерховий приватний будинок, де за моїми припущеннями повинен жити людина, але як на зло там не виявилося господаря, тоді ми вирішили поговорити з сусідкою і запитати дозволу поставити намет за будинком ближче до лісу. Сусідка, виявляється, знала телефон господаря будинку вирішивши нам допомогти, подзвонила йому. З розмови я зрозумів, що нам знову відмовили. Ось тепер ми з Милою почали поволі впадати у відчай. Весь Котор здавав кімнати туристам і всім було шкода маленького шматочка землі де-небудь в самому кутку за будинком, посилаючи до сусідів або в парк до старого готелю, не уявляючи, наскільки там жахливо ставити намет. Моя думка з приводу людей у туристичних районах тільки утвердилась. Тут немає душі, тут тільки гроші.

Поки ми “шукали” щастя біля місцевих, вже майже зовсім стемніло. Повернувшись на зворотній дорозі до того місця, де нас висадили, я зрозумів, що це виявилося зовсім поруч з воротами в старе місто.

Раз вже нам ніде спати, хоч нічне місто подивимося.

Стара частина міста Котор.

Опинившись всередині кам’яних стін здається, що потрапляєш в середньовіччі. Я не жартую: старі будинки, вузькі вулички, бруківка та тьмяні вогні з вікон зі ставнями – все це повертає у часи, коли багато піратські кораблі заходили в гавань затоки Велична Бока, а їх пасажири після хорошого “улову” святкували в місцевих барах з дівчатками свою перемогу.

Зараз у місті живуть, саме тому сюди можна зайти в будь-який час доби. Правда, всі місцеві точно так само здають кімнати, готелі, гестхауси. Я думаю, кожному туристу буде цікаво пожити в такому старовинному містечку.

Чисто з цікавості я дізнався скільки коштує хостел на кілька людей у кімнаті. Повідомляю – 13 євро з людини, тому йдемо далі, до центру. До речі, тут також просто море росіян. Найприкріше – це перебувати серед натовпу своїх людей, які нічим не можуть тобі допомогти.

Дійшовши до церкви Святого Луки 12 століття в центрі міста, де маленькі діти грали в м’яч, ми сіли тут же на площі на загальний огляд, щоб трохи перекусити. Церква була, звичайно, вже закрита. Ми дістали банку квасолі з хлібом і вже приготувалися пожувати, коли до нас підійшла якась жінка і запропонувала кімнату за 25 євро. Я трохи офігів, але ввічливо відмовився. Вона окинула нас поглядом і запитала, скільки ми хочемо. Я від безвиході запропонував їй 10 євро за двох (це за кімнату в центрі старої частини!!!). Жінка подумала і сказала, щоб ми почекали її подругу, вона нам покаже кімнату. А поки ми чекали, встигли повечеряти.

Коли прийшла друга жінка, я піднявся з нею в один з будинків на площі. Кімната мені сподобалася, чиста, затишна, але належала якійсь із старух. Остання ніяк не хотіла нам здавати її за 10 євро, пропонуючи 15. Навіть те, що ми б не використовували її білизна та рушники, бабу не переконали. Що ж, значить жадібність залишить її без грошей. Шкода, звичайно. Але ось вам приклад: у центрі старої частини міста можна зняти кімнату як мінімум за 15 євро за двох :).

А ми знову йдемо далі. Так, гарне місто і холодний. Раптом я побачив невелику церковцю, де в дверному отворі стояв не хто інший, як поп. Втрачати нічого, підходжу і питаю, чи можна переночувати в церкві. У попа відразу очі забігали, розгубився, і швидко швидко замотав головою, що не можна. Я підсилив “тиск”, розповівши, що нам скрізь відмовляють навіть з наметом. Товстий поп навіть слухати не став.

В результаті ми вийшли з іншого боку міста, темною стежкою пройшли до самої гори і десь в кущах з камінням все таки встромили наш намет. Мінусом такої ночівлі стало тільки сильне відлуння, що долинало з міста і довго гуляє по ущелинах в горах.

От ви думаєте, навіщо я витратив велику частину статті питання пошуку житла? Подорож – це не тільки огляд визначних пам’яток, це люди, це життя. І в кожній країні або місці свої люди і своє життя. Я не збираюся нікого судити чи звинувачувати, я хочу показати вам зворотний бік медалі: коли ви не просто турист з товстим гаманцем, а коли ви звичайна людина, якій потрібна допомога. Промандрувавши пару місяців, я зрозумів, що питання людей найбільш цікавий у подорож, ніж все інше.

Довгий підйом на фортеця Святого Івана.

Прокинувшись рано вранці, ми знову вирушили в стару частину Яка, по-перше, щоб поглянути на місто вдень, а по-друге, десь там серед вузьких вуличок схована драбина на саму захоплюючу фортецю з усіх, які я бачив.

Фортеця Святого Івана – примітна тим, що знаходиться на висоті 260м, з напіврозвалених стін якої відкривається просто дивовижні вид на місто і весь затоку Велична Бока.

Якщо ви думаєте, що підйом буде безкоштовним, то ви маєте рацію: безкоштовно піднятися наверх можна буквально до 8 ранку, після цього приходять касири і беруть з відвідувача 3 євро. У будь-якому випадку, фортеця стоїть того, щоб на неї піднятися, навіть не дивлячись на дуже довгий і виснажливий підйом.

Десь на середині ми зупинилися, щоб перепочити. Дивно, але ранніми “птаха” виявилися не тільки ми, тут вже сиділи дві жінки, схоже росіяни. Ми розговорилися і з’ясували, що вони приїхали на машині сім’єю і друзями, а живуть на іншій стороні затоки. Трохи обговорили місця, які варто відвідати, трохи людей, трохи нашу подорож. Відпочивши, ми вирушили вище, а жінки залишилися чекати чоловіків і дітей.

У фортеці дуже багато різних лазів і маленьких ходів, в яких складно заблукати, так як проставлені маленькі червоні кружечки, що вказують напрямок.

В одному з таких лазів, я знайшов стежину до покинутій церкві, і пошкодував, що ми не піднялися на фортецю вчора ввечері, так як тут було просто ідеальне місце для кемпінгу.

Тут нічого особливого я не знайшов, туристи мабуть теж не часто заглядають в цю “діру”, але у нас багато часу, а місце дуже тихе і симпатичне з-за свого розташування в горах.

І, нарешті, вершина фортеці (пагорба). Ось тільки заради красот, які відкриваються звідси, варто було подолати 260 метрів кривих сходинок.

Без китайців теж нікуди, але їх ми в кадр брати не будемо :).

Загалом, до чого слова? Просто дивіться самі:

І знову росіяни в місті.

Щоб ще раз помилуватися частиною міста — старий Котор, після фортеці ми з Милою спустилися вниз і знову пройшлися по тим же самим вуличках.

Особисто я хотів красиву фотографію годинника на вежі.

А заодно і до вчорашньої церкви завернули. Ну треба ж, за вхід 2 євро, як несподівано :). Я заглянув у маленьке віконечко поруч з охоронцем, який перекривав залізні двері в церкву. Темно :). Загалом точно таку ж ми знайшли на одному з виходів міста і абсолютно безкоштовно.

Старенькі фрески і орнамент, а в іншому все як зазвичай.

Ще будучи нагорі фортеці, я помітив наш маршрут на вихід з Котора. Ніби трохи тупотіти, значить в шлях! Наступна зупинка – затишне містечко Цетіньє.