• Як і на чому дістатися до Анурадхапури.
  • Як потрапити безкоштовно в священне місто Анурадхапура.
  • Пікнік біля ступи Руванвелисая (Ruvanvalisaya).
  • Знайомство біля священного дерева Джая Шрі Маха Бодхі (Sri Maha Bodhi).
  • Остання пам’ятка Анурадхапури – ступа Мирисавети (Mirisaveti).

І знову раді бачити вас на сторінках блогу LiteTrip. Сьогодні, покинувши північ Шрі-Ланки, а саме місто Джафну ми вирушили в бік священного міста Анурадхапури з безліччю стародавніх пам’яток культурної спадщини, його ще називають Old Town, звідки в 1950 році всі жителі були переселені в нову частину міста. І так як ми мандрівники не надто багаті, то поділимося з вами історією про те, як нам вдалося подивитися всі визначні пам’ятки безкоштовно.

Як і на чому дістатися до Анурадхапури.

Священне місто знаходиться в 200 з невеликим кілометрах від столиці Коломбо. Дістатися до Анурадхапури можна на поїзді, автобусі, орендованій машині або автостопом :).

Поїзд: у столиці з ж/д станції Colombo Fort можна дістатися на поїзді на одну із станцій Анурадхапури: Anuradhapura і Anuradhapura New Town. Вартість квитків від 160 до 520 рупій. Час в дорозі 4-5 годин. Щодня відправляється 7 поїздів, в тому числі один нічний о 20:15 (розклад поїздів зі станції Коломбо Форт).

Автобус: до Анурадхапури можна добратися на автобусі за 5 годин (він приходить на автобусну станцію в Новому місті).

• 1 варіант — після аеропорту в Коломбо добираємося до автобусної станції аеропорту (пішки, “тук-тук”). Прямого автобуса з цієї станції до Анурадхапури немає, але звідти можна доїхати до самого Коломбо і вже там пересісти на прямий автобус №5.
  • 2 варіант — доїхати до автобусної станції у Негомбо, пересісти на автобус до Анурадхапури або до Куренегалы (Kurunegala) де можна знову пересісти на інший автобус. Прямий автобус іде через Путталам (Puttalam). Можна також добиратися з пересадкою через Канді, Матали, Курунегалу (Kurunegala).

Вирішивши випробувати громадський транспорт, ми їхали на автобусі від Джафны за 100 рупій (26 руб.).

Діставшись до містечка Килиночи (від Килиночи до Анурадхапури 144 км), ми вже поїхали автостопом, але можна використовувати поїзд (280 рупій на людину).

Як потрапити безкоштовно в священне місто Анурадхапура.

Так як ми встали рано, у нас в запасі було ще багато часу, щоб дістатися автостопом до потрібної точки і ще подивитися визначні пам’ятки. В принципі все найцікавіше міста знаходиться на одній великій території, куди єдиний вхідний квиток коштує 3200 рупій (800 руб.) або 25$. Адже ми ще не знали, скільки проходи на пам’ятки стоять, хоча я чула, що в деяких випадках дуже завищена. І справа зовсім не в тому, що на Шрі-Ланці самі унікальні пам’ятки всій Азії, просто політика держави тут дуже жадібна до грошей.

Природно платити такі шалені гроші за парочку ступ – це занадто «ступід», тому ми обійшли територію трохи збоку і перелізли через низенький паркан. Першою зупинкою була 120 метрова ступа Джетаванарама (Jetavanarama), розташована на руїнах монастиря Джетавана.

Ну так, велика превелика ступа, яких ми надивилися ще в М’янмі, відрізняється від інших тільки тим, що вважається найбільшою на Шрі-Ланці. І обов’язково, це навіть не обговорюється, зберігає фрагмент якої-небудь «деталі» Будди. Цього разу – це частина її пояса.

В принципі, навіть трохи вражає розмірами і особисто для мене вона здалася найбільш цікавою пам’яткою Анурадхапури, ніж всі інші археологічні пам’ятки старого міста.

Щоб дійти до другої ступи, нам належало подолати вторинний контроль квитків, про що ми, звичайно, не підозрювали.

Охоронець, побачивши здалеку два великих рюкзака, відразу схопився на ноги і замахав на нас руками. Андрій навіть не подивився в його бік, проходячи далі, я наслідувала його приклад. Охоронець, сторопівши від нашої нахабства, кинув своє місце і в три стрибки опинився перед нами, заступаючи собою шлях і кричучи «Тікет! Тікет!». Я, мовчки перевела погляд на Андрія, той з дурним виглядом оглянув охоронця і в свою чергу теж замахав на нього руками, зображуючи із себе глухонімого. Обличчя чоловіка у формі повільно витягнулося і застиг на кілька секунд. Я мало не зіпсувала всі бажання розреготатися, коли побачила його розгублений вигляд. Все ще перебуваючи в шоці, він на автоматі тицьнув пальцем в мою сторону, в надії, що може я «нормальна». Однак, я повторила той же «концерт», винувато посміхаючись при цьому. Це остаточно «добила» охоронця, махнувши рукою, він пропустив наші усміхнені вдячні особи далі.

Пікнік біля ступи Руванвелисая (Ruvanvalisaya).

Пройшовши кілька метрів вперед, ми дозволили собі повеселитися від душі. Щоб не напоротися на ще одного службовця священного міста Анурадхапури, ми обійшли велику білу ступу Руванвелисая (Ruvanvalisaya) збоку.

Я б сказала, що саме звідси відкривався найкращий вид на неї.

Черговий «шедевр» архітектури Шрі-Ланки відомий також під іменами Махатхупа, Сварнамали і Ратнамали Дагаба.

Тут ми тимчасово кинули рюкзаки, щоб відпочити в тіні дерев, погойдатися на довгих пружинистих гілках, як мавпи, подивитися на птахів.

До речі, мавп тут теж вистачало, терпіти їх не можу з дитинства.

До нас не підходили і ладно.

Знайомство біля священного дерева Джая Шрі Маха Бодхі (Sri Maha Bodhi).

Після відпочинку похід продовжився до священного дерева Джая Шрі Маха Бодхі, вирощеного з відростка того самого, під яким на Будду зійшло осяяння. По дорозі попалася Ловамахапая (Lovamahapaya) – будівля, утворене в стародавні часи 40 рядами, в кожному з яких знаходяться 40 кам’яних колон, що в цілому становить 1600 колон. Залишки останніх (а може і новодел) можна побачити прямо перед палацом.

Щоб пройти до священного фігового дерева Джая Шрі Маха Бодхі (Sri Maha Bodhi), потрібно було поділитися на хлопчиків і дівчаток, не забувши при цьому перед входом залишити взуття. Мені вистачило дерева, на якому ми випробували міцність усіх гілок, тому Андрій пішов сам, а я залишилася «охороняти» речі.

Раптом переді мною виріс молодий іноземець, який на хорошому англійському привітав мене і запитав, звідки я. Що мені ще було відповісти, як не правду. Хлопчина був з Німеччини, вперше вибрався за межі своєї країни і як-то вибір його впав на Шрі-Ланку. Він поцікавився, де ми зупинилися, помітивши поруч зі мною два рюкзака. Йому явно не вистачало компанії, можливо, він сподівався до нас приєднатися. Я сказала, що ми автостопщики і спимо в наметі або в місцевих. Спочатку його це зацікавило, і він навіть влаштувався на навпочіпки навпроти мене, але після кількох моїх оповідань він зрозумів, що навряд чи нам по дорозі, також швидко розпрощавшись, як і з’явився.

До того часу Андрій закінчив огляд священної рослини за парканом, і на мої запитання відповів коротко: «дерево як дерево, нічого особливого. Парканом тільки обгороджено від особливо цікавих очей і шкодливих рук».

Остання пам’ятка Анурадхапури – ступа Мирисавети (Mirisaveti).

Перед тим, як залишити стару частину священного міста Анурадхапура, Андрій ще вирішив завернути до чергової ступі Мирисавети (Mirisaveti Stupa), побудованої на місці скіпетра з реліквіями все того ж Будди.

Більше в місті не було чого робити, і ми вирушили на пошуки автобуса до найближчого містечка Міхінтале з древнім храмовим комплексом на території, за 16 км до якого ми віддали за 35 рупій (9 руб.). Де ми повечеряли і знайшли притулок в одній з церков, випадково залишилася відкритою на всю ніч, але про ці подробиці ви дізнаєтеся трохи пізніше. Залишайтеся з нами, підписуйтесь на новини блогу та не забувайте ділитися приємними враженнями від прочитаного з друзями через соціальні кнопочки нижче :).